Mitä stereotypioita olet kohdannut ammatistasi?
Kysymys otsikossa. Itse olen opettaja, enkä ole kyllä mihinkään törmännyt. Minua ei esim. pyydetä lapsenvahdiksi ja kaikki ovat oikeassa siin, että paras lahja minulle on lahjakortti kirjakauppaan. Helpolla olen siis päässyt :) Kiinnostaa kuitenkin muiden kokemukset omasta tai tutun ammatista!
Kommentit (11)
Myyntityötä missään muodossa tekevät tuntuvat monen mielestä valehtelevan ja huijaavan jatkuvasti ja ainoa tavoite on saada ihmisiltä rahat pois keinoja kaihtamatta...
Toisinaan tuntuu, että jotkut ihmiset ajattelevat, että koska on terveydenhoitoalalla, niin tietää kaiken kaikista sairauksista ja muihin terveyteen liittyvistä asioista. Mihinkäs niitä lääkäreitä edes tarvitaan, kun kyllähän jo hoitsutkin kaiken osaavat ja tietävät?
Maatalouslomittaja, monet luulee että lonttostan kumppareissa ja huivi päässä vapaillakin... Ei sentäs, kyllä minäki meikkaan ja pukeudun siististi kun en ole töissä :D
Olen tyhmä pissis, tosin näin ei ole luultu todellisessa elämässä. Todellisessa elämässä olen törmännyt ajatukseen, että minut on koulutettu nostamaan maahan valunut "jalaton"150kg ihminen, yksin, koska minulla on joku salainen tekniikka joka on kaikilla hoitajilla, ilmeisesti olin juuri tuon tunnin poissa.
Olen lähihoitaja
Olen putkiasentaja ja moni kuvittelee mun kulkevan työajan ulkopuolella turvakengissä, riipputaskuhousuissa ja työtakissa. Saatan töiden jälkeen käydö ruokakaupassa työvaatteissani, mutta yleensä käyn kotona ensin suihkussa ja meikkaan ja laitan hiukset ennen kauppaan lähtöä.
Puheterapeutit ne vaan korjailee lasten virheellisiä r-äänteitä eikä tee mitään muuta...
Olen mies ja lähihoitaja. Viimeksi pikkujouluissa työkaveri kysyi, että onko minulla tyttö tai poikaystävää.
Jos olisin ammatiltani joku muu niin en usko, että kysymykseen olisi lisätty myös poikaystävän mahdollisuutta. Ihan asiallinen kysymys mutta silti osoitus hoitajamiehen stereotypiasta.
Olen toimittaja, ja jotkut ihmiset luulevat minun kuuntelevan heidän puheitaan jutunteko mielessä ja rekisteröivän kaikki heidän yksityiselämäänsä koskevat paljastukset. No juu ei! Ensinnäkin, olen ulkomaantoimittaja ja toisekseenkin tavisten yksityiselämä ei kiinnosta oikeastaan ketään. Ja kolmanneksi: toimittajien eettisiin perussääntöihin kuuluu, ettei tavallisista ihmisistä tehdä salaa juttuja.
Olen kurtisaani
Ja ihmiset luulee et olen jotenkin "uhri" tai pakotettu tähän