Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat liikennetörttöilyt mitä olet kokenut?

Vierailija
09.06.2016 |

Itselläni vaikka kuinka paljon kerrottavaa, pistän tarinoita myöhemmin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omalla kohdalla se, kun ajoin itse suoraan ja eteeni oltiin kääntymässä 80 km/h alueella vastakkaisesta suunnasta tulija oli menossa vasemmalle. Oma valppaus pelasti. Toinen auto oli siis selkeästi mun kaistalla mutta sain koukattua ja risteyksessä oli auto tulossa, se vähän ehti ottaa pakkia joten mulla oli tilaa väistää. Tää oli sellainen eniten säikäyttänyt kun itse ajan.

Olen kyllä törttöillyt itsekin pari kertaa, mm. ajanut tutussa kaupungissa hetken vastaantulevien kaistalla vanhasta muistista, tajuamatta, että vuosikymmeniä yksisuuntainen tie oli muutettu kaksisuuntaiseksi. Sekä on sattunut itselle, että toisilla sama muistikuva. Kuopio, missä useita katuja on muutettu. En asu enää Kuopiossa. Tarinan opetus, että älä luota siihen että eilenkin oli näin. Samoin siellä on ydinkeskustan katuja merkitty nykyään vain busseille ja takseille, mutta jatkuvasti näkee muitakin liikkeellä. 

Vierailija
2/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjia ohituksia, muutaman kerran olen itse jo jarruttanut kun näyttänyt siltä, että ohittaja törmää vastaantulevaan. Onneksi juuri kerennyt takaisin. Rekka meinannut tulla kolmion takaa päälle, ihmettelin että miten tuo rekka tulee noin kovaa risteykseen, jarrut piti lyödä kiinni etten törmäisi/jäisi alle. Eilen olin rauhallisesti ajamassa, kunnes vastaantuleva kääntyi tielle minun kaistan yli, lähti viime hetkillä kääntymään ja taas jarrut täytyi lyödä lukkoon, metri jäi ehkä autojen väliin matkaa.

Omia törttöilyitä on ollut, kaistaa vaihtaessa en ole huomannutkaan takana ajavaa vaan meinannut tunkea eteen, peruuttanut melkein puuhun, tolppaan tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräänä tämän kevättalven päivänä kun pakasti ja tie muuttui peililiukkaaksi, jotkut ajoivat kuin normikuivalla kelillä. Ohituskaistalla viiletettiin ja sitten kun piti päästä siirtymään omaan liittymään ei se ollutkaan niin helppoa.

Sillä parinkymmenen kilometrin matkalla tuli nähtyä pari peräänajoa ja kymmeniä läheltäpiti-tilanteita.

Vierailija
4/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, kakkonen muistaa nyt sen pahimman. Auto tuli huoltoaseman pihasta suoraan eteeni, onneksi ehdin reagoida. Sama auto ajoi pari sataa metriä ja kääntyi sitten vasemmalle suoraan rekan edestä. Se oli onneksi kuudenkympin aluetta ja rekka ehti hiljentää. Sekä minä että rekka olisimme olleet vaikeuksissa, jos olisi ollut liukkaampi keli. Se mun eteen tullut oli kyllä niin törkeä, että jos olisi ollut isompi auto, tuskin olisi ehtinyt hidastua tarpeeksi. 

Vierailija
5/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen lisää vielä. Ajan maantiellä aika paljon, keskimäärin 2000 km/kk. Hurjat ohitukset niin että joutuu jarrua käyttämään ovat kyllä ihan arkipäivää, samoin noita eteentulemisia sattuu, mutta ne ovat "vähemmän" törkeitä kuin nuo kaksi. Olen myös saanut todistaa, kuinka edelläajavat saavat jarrutella törttöilyjen vuoksi.

Yksi surullisen hupaisa ohittajaryhmä on tämä: Pitkä suora, suoralla jossain kilometrin päässä auto, ei mennä ohi. Tulee ylämäki, eikä vastaantulijaa näe, ohitukseen lähdetään silloin, vaikka se näkyvyys on paljon lyhyempi kuin siinä, kun auto oli pitkän matkan päässä vastaantulossa. Näitä on yllättävän paljon. 

Vierailija
6/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei ollut niinkään törttöily vaan vahinko. Edessä ollut nuori naiskuski sammutti auton valoissa eteeni liikennevalojen vaihtuessa vihreäksi. Sen jälkeen laittoi ykkösvaihteen sijaan pakin päälle ja lähti peruuttamaan. Hölläsin jarrua ja lähdin taaksepäin, onneksi takanani ollut teki samoin. Tämä toistui pari kertaa, sitten olin peruuttanut jo niin paljon itse että takana ollut auto vaihtoi viereiselle kaistalle ettei olisi jäänyt alle. Viisi kertaa pakin päälle laitettuaan löysi ykkösvaihteen ja lähti valoista liikkeelle, ohitin ettei samaa tilannetta olisi enää käynyt.

Jos takanani ollut auto ei olisi myös peruuttanut tai jos olisin ollut liian lähellä edessäni ollutta autoa, olisi etupuskurini entinen. Olen itsekin nuori naiskuski ja autossani pakki on samassa kohtaa kun ykkösvaihde, joten ymmärsin kuskia.

Tämän lisäksi ei tule mieleen kuin järjettömät ohitukset vaikka näkee että vastakkaisesta suunnasta on tulossa autoja, ja joutuu itse jarruttelemaan satasen alueella kuuteenkymppiin ja pahimmillaan mennä tien reunaan välttääkseen törmäyksen.

Vierailija
7/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

6: Ei se pakki nyt samassa kohtaa kuin ykkösvaihde ole kuitenkaan, jos saivarrellaan, mutta ymmärrän mitä tarkoitat. Mulla on pari kertaa miehen autossa käynyt niin, että laitan kutosen, kun meinaan pakittaa, kun omassani on vain viisi vaihdetta. Onneksi se ei kutosella lähde mihinkään vaan sammuu. Mua pelottaa aina vähän pysähtyä mäkeen, jos edellä on auto ja jätänkin aina tilaa riittävästi. Olen jalankulkijana nähnyt, kun papalle käy tuo sama ja pysähdyin jo jos tarvitsee todistajaa, mutta pappa sitten pääsi lähtemään. Siinä oli pitkä jono, joten tuskin kaikki olisivat ymmärtäneet pakittaa. 

Vierailija
8/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tällaista miesvihaa tällä kertaa

Vierailija
9/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kääntymässä risteyksessä vasemmalle. Edestä tuli auto, joka vilkutti myös kääntymisen merkiksi vasemmalle (siis päinvastaiseen suuntaan kuin minä). Lähdin kääntymään, koska oletin tietenkin, että vastaantuleva kääntyy myös - ei kääntynyt vaan jatkoi suoraan ajamista. Onneksi pääsin kääntämään alta pois, kun ajoin risteävän tien vasemmalle (vastaantulevien) kaistalle. Onneksi sieltä ei ollut tulossa ketään. 

Vierailija
10/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavia ohituksia on sattunut useita. Muutaman kerran on auto sujahtanut esiin oikealta piennarta pitkin, siis ei liittymästä. Joku on risteysalueella ohittanut rennosti kyllä vasemmalta, mutta kohdassa, jossa ei saa edes ajaa, siis sillä keltaisella vinoviivoituksella.

Jokin aika sitten risteysalueella "itämaisilla" rekisterinumeroilla varustettu kulkupeli oli ryhmittynyt kääntymään vasemmalle, minä ajamassa suoraan. Kun valot vaihtuivat, niin ei ollut kolari kaukana, kun tämä itämaan tietäjä päättikin ajaa suoraan. Edessä oli hänellä liikenteenjakaja, joten röyhkeästi kiilasi sitten minua. Onneksi oikealla oli vähän tilaa. Jos tämä autokuski ei osannutkaan lukea suomea ja latinalaisia kirjaimia, niin katumerkinnät olivat selkeät: hänellä vasemmalle näyttävä nuoli ja minulla suoraan näyttävä.

Vierailija
11/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen juoksi eilen sateessa suoraan eteeni toisen auton takaa täällä Hgissä, katsomatta oikealle tai vasemmalle. Vain metri, ehkä puolitoista varaa ja kun miettii että sateella auton jarrutusmatka saattaa vähän pidentyä jos se lähtee vesiliirtoon äkkijarrutuksen seurauksena.

Lähin suojatie oli 15 metrin päässä, joten siinä meinasi käydä niin että SPLÄT! ja ei olisi ollut minun vika! 

Tööttäsin, ja tämä kehtasi vielä jäädä keskelle tietä näyttämään minulle keskaria - muiden autoilijoiden eteen! Mitä urpo sakkia täällä pääkaupunkiseudulla oikein sikiää?!?!

Vierailija
12/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan joka päivä 10 + 10 km töihin ja takaisin ja joka päivä näkee seuraavaa;

Kuskit ajavat päin punaisia liikennevaloja ihan härskisti.

Kuskit eivät jaksa käyttää vilkkuja kun ovat kääntymässä.

Kuskit eivät jaksa käyttää vilkkuja kun ovat vaihtamassa kaistaa tai syöksyvät suoraan eteen takavasemmalta.

Vierailija
13/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajeltiin taajamassa pienehköä tietä, edessämme kuorma-auto. Yhtäkkiä kuorma-auto pysähtyi ja alkoi peruuttaa, oli vissiin ajanut ohi pihatiestä, jolle piti kääntyä. Onneksi meidän perässä ei ollut ketään, niin päästiin peruuttamaan alta pois. Ei vaan voi käsittää, miten joku voi olla noin urpo.

Vierailija
14/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi