Ex on estänyt kaikkialla
Olisi hänelle elareihin liittyvää asiaa. Ex kumonnut tällä viikolla elatussopimuksen, jonka allekirjoittanut viime viikolla. Lastenvalvojan mukaan asia on ihan ok, koska isyyttä ei ole vielä ehditty maistraatissa vahvistamaan. No nyt kun paperit isyydestä on allekirjoitettu viime viikolla niin minähän en enää saa Kelasta elatustukea eli miten toimin nyt, kun ex on estänyt kaikkialla (whatsapp, puhelut ym)? Kaikille mainittakoon, että en alunperinkään ole häntä pyytänyt mitään maksamaan vaan elatusvelvollisuus on automaattisesti siirtynyt hänelle mut nyt ei sitten saa häntä kiinni. Lastenvalvojakaan ei paljon osaa kommentoida. Pitäisikö tässä nyt turvautua kirjekyyhkyyn vai mikä on homman nimi? Niin ja vielä sen verran, että tää ex vielä ihan tosissaan haluaa yhteishuoltajuuden mut miten voidaan yhdessä huoltaa ku vuorovaikutus on näin heikkoa? Niin ja mitkä on hänellä mahiksii yksinhuoltajuuden, kun ei ole viiskuista vauvaa nähnyt kuin kolme kertaa elämän aikana ja mihinkään kustannuksiin ym ei ole osallistunut, perunut tapaamisia ja uhitellut mustamaalata minua lapselle kun lapsi kasvaa?
Kommentit (54)
Vaikutat vähän säikähtäneeltä reppanalta joka ei nyt ihan tiedä missä mennään eikä pärjää yksin joten varaa aika sinne oikeusaputoimistoon. Jos lastenvalvoja ei osaa auttaa sinua eikä tiedä mitään niin pyydä toinen lastenvalvoja. Ole itse aktiivinen ja ota asioista selvää ja pidä puolesi.
Mistä te löydätte näitä kultakimpaleita lisääntymiskumppaneiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat vähän säikähtäneeltä reppanalta joka ei nyt ihan tiedä missä mennään eikä pärjää yksin joten varaa aika sinne oikeusaputoimistoon. Jos lastenvalvoja ei osaa auttaa sinua eikä tiedä mitään niin pyydä toinen lastenvalvoja. Ole itse aktiivinen ja ota asioista selvää ja pidä puolesi.
Kiitos! Tänään oon yrittänyt asioita selvittää, mutta ei oikein tunnu mikään taho ottavan kantaa. Onko isällä tässä nyt perusteet siihen yhteishuoltajuuteen?
Ap, minulla on paniikkihäiriö ja olen 2-vuotiaan yksinhuoltaja. Koskaan ei ole nostettu paniikkihäiriötä esille negatiivisena, vaikka siitä tietää mm. terveydenhoitaja ja neuvolapsykologi. Yksinhuoltajuudesta huolimatta lääkärikin määräsi rauhoittavia tarpeen vaatiessa otettavaksi.
Tosin meillä isä ei ole koskaan yrittänytkään mitään uhkailuja, mutta kerroin tämän koska vaikutat huolestuneelta, ei ole hätää. Mitä avoimempi olet, sitä vähemmän kukaan mitään epäilee.
Vierailija kirjoitti:
Mistä te löydätte näitä kultakimpaleita lisääntymiskumppaneiksi?
Usko vaan, että oon itsekin ihmetellyt miten sekaannuin tohon jätkään.
Sitten on tuo yhdenvanhemman liitto . Kannattaa siihen liittyä voit ehkä saada sieltä apua ja neuvontaa.
http://www.yvpl.fi/jaesenyhdistykset-ja-niiden-tapahtumat/
Vierailija kirjoitti:
Ap, minulla on paniikkihäiriö ja olen 2-vuotiaan yksinhuoltaja. Koskaan ei ole nostettu paniikkihäiriötä esille negatiivisena, vaikka siitä tietää mm. terveydenhoitaja ja neuvolapsykologi. Yksinhuoltajuudesta huolimatta lääkärikin määräsi rauhoittavia tarpeen vaatiessa otettavaksi.
Tosin meillä isä ei ole koskaan yrittänytkään mitään uhkailuja, mutta kerroin tämän koska vaikutat huolestuneelta, ei ole hätää. Mitä avoimempi olet, sitä vähemmän kukaan mitään epäilee.
Ei mullakaan oo kukaan sanonut siitä neuvolassa tai muuten. Mua pelottaa ehkä eniten se, että tuomari kaivaa jotkut mun paperit esille ja pitää ahdistushäiriötä sellaisena tekijänä, joka ratkaisisi huoltajuuden. :(
Miksi upittelet ? Mitä tietoa olet vielä vailla ?
zellasta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mullakaan oo kukaan sanonut siitä neuvolassa tai muuten. Mua pelottaa ehkä eniten se, että tuomari kaivaa jotkut mun paperit esille ja pitää ahdistushäiriötä sellaisena tekijänä, joka ratkaisisi huoltajuuden. :(
Jos isä ei ole ollut lapsen elämässä mukana paria satunnaista tapaamista lukuunottamatta niin sulla ei todellakaan ole mitään huolta. Isän pitää pystyä todistamaan, että sä olet täysin kyvytön huolehtimaan lapsesta jos meinaa sen yksinhuoltajuuden saada itselleen. Ja sun pitää siis olla niin sairas ettet kykene lapsesta huolehtimaan ja siitä pitää olla mustaa valkoisella. Pelkkä isän todistelu ei riitä, pitää siis olla lääkärintodistuksia ym. Ei sitä vauvaa todellakaan lähdetä oikeuden toimesta retuuttamaan tosta vaan tuntemattoman miehen (sillä sitähän se isä lapselle on) hoitoon kun mies sitä vaatii. Se tehdään vain jos äiti on siinä kunnossa ettei lapsesta pysty huolehtimaan. Ja jos isukki on lapsen sulle jättänyt eikä ole tehnyt esim. lasua niin johan se omalla toiminnallaan on itsekin katsonut sut kykeneväksi huolehtimaan lapsesta. Ei se tainnut edes sille lastenvalvojalle huoltaan kertoa?
Ole huoleti, mies ei yksinhuoltajuutta tule saamaan. Yhteishuoltajuuskin on siinä ja siinä. Pakkohan se lastenvalvojankin on totuus kertoa, siis se ettei mies ole oikein yhteistyökykyinen vaan peruu jo sovittuja sopimuksia. Ja ettei tähän saa yhteyttä ym. Yhteishuoltohan edellyttää hyvää keskusteluyhteyttä vanhempien kesken. Teillä sitä ei vaikuta olevan.
Mies nyt vaan uhittelee sulle, ettet vaatisi täysiä elareita. Ajattelee varmaan pääsevänsä kuin koira veräjästä.
Tuo on vaan paskapuhetta mieheltä, eikä kannata ottaa ollenkaan vakavissaan. En jaksa uskoa, että mies osallistuisi edes oikeustaistoon, koska se maksaa äkkiä monta tonnia työssä käyvälle henkilölle.
Onko se isyys vahvistettu nyt vai ei? Jos einiin äidillä on oikeus vaatia DNA -testi.
Ei noin vaikea voi olla selvittää asioita itse. Google laulamaan tai tilaat ajan paikallisesta oikeusaputoimistosta.
En pitänyt rahan takia.