V*ttu!!!
Ajattelin että näin viikonloppuna saisin kerrankin apua kotitöihin ym. Mies on nyt yli kaksi tuntia " siivonnut autoa" pihassa. Olen tällä aikaa tehnyt lasagnen, pessyt pyykkiä, siivonnut+imuroinut, tyhjentänyt ja täyttänyt tiskikoneen ja siinä sivussa ollut lapsen kanssa ja nukuttanut sen. Miten ihmeessä teen miehelle selväksi että haluan apua välillä? Olen asiasta sanonut mutta ei ymmärrä. Hänen mielestään olen kohtuuton, käyhän hän sentään töissä. Ymmärrän, mutta mitäs sitten kun minäkin lähden töihin?
Kommentit (3)
Ja kaikki työpäivän ulkopuolinen aika on ihan tasa-arvoista lastenhoito-/kotityöaikaa sekä vastaavasti vapaa-aikaa molemmille. Eli vaadit miestäsi tekemään yhtä paljon kotihommia kuin sinäkin. Mä en ainakaan hyväksyis semmosta että mies ei osallistu yhteisiin töihin. Yleensä meillä toimii niin , että toinen hoitaa lapset ja toinen sillä aikaa kotityöt. Ja lasten nukkuma-aika on sitten molempien omaa aikaa, yleensä ainakin toinen käy esim. treenaamassa tai ostoksilla tms. Kyllä tietysti naisen tulee mun mielstä päivän aikana hoitaa kotitöitä lastenhoidon ohessa, mutta se mikä jää tekemättä illaksi tai viikonlopuksi, kuuluu ehdottomasti molempien vastuulle. Nyt vaan haet miehes sieltä pihalta hommiin.
Näin meillä tehdään esim. aina kun on renkaanvaihto. Minä vaihdan renkaat ja mies hoitaa sisähommat sillä aikaa.
Tuttu tunne!
Mä olen nyt ennenaikaisten supisteluiden takia " lomautettu" kaikista kotitöistä ja voi v****tu että ottaa pannuun jatkuva siivo kodissa. Mies ei kertakaikkiaan tunnu tajuavan että imuroida PITÄÄ pari kertaa viikossa, ainakin kerran viikossa, että pyykkiä PITÄÄ pestää päivittäin (pieniä lapsia), tiskikonetta PITÄÄ pyörittää päivittäin (toisinaan jopa kaksikin kertaa) jne jne..
Mies kyllä tekee sitten kun sanon (lue:suutun ja huudan, vaivun itsesäälin, uhkailen palkata siivoojan), mutta oma-aloitteisesti ei tee mitään!!!
Ero tulee varmaan tämän takia ennen kuin vauva syntyy, ottaa niin pannuun. Miten voi muka olla ettei mies näe mitään sotkua, vaikka ihan oikeasti pölypallot todella juoksee seinien vierustoilla, tiskit löyhkää altaassa, pyykkiä on niin paljon että mies itsekin siirtelee niitä paikasta toiseen kodinhoitohuoneessa??