Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudutteko muut neuvomaan tai muistuttamaan lapsenne isää

Vierailija
08.06.2016 |

Väsyttää muistuttaa aurinkosuojasta, riittävästä vaatetuksesta, säänmukaisesta vaatetuksesta, vaipanvaihdosta... Koitin jonkun aikaa olla muistuttamatta. Mutta vaikka lapsi tuli kylmissään sisälle, ei mies vaan tajunnut seuraavalla kerralla laittaa sen fiksummin päälle. Enkä jaksaisi tehdä itsekään kaikkea tai huomautella. Onko muilla samanlaista? Olen miehelle kertonut kyllä mitkä vaatteet meillä esim pitää vettä ja sanonut, että saa kysyä, jos ei ole varma. Mutta silti sama jatkuu. Ei viitsisi jatkuvasti antaa palelluttaakaan lasta. Sitten kesällä pitäisi varoa, ettei palaisi, mutta ihan kun ensimmäistä kertaa kuulisi, että iho voi palaa. Joka kerta!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väsyttää muistuttaa aurinkosuojasta, riittävästä vaatetuksesta, säänmukaisesta vaatetuksesta, vaipanvaihdosta... Koitin jonkun aikaa olla muistuttamatta. Mutta vaikka lapsi tuli kylmissään sisälle, ei mies vaan tajunnut seuraavalla kerralla laittaa sen fiksummin päälle. Enkä jaksaisi tehdä itsekään kaikkea tai huomautella. Onko muilla samanlaista? Olen miehelle kertonut kyllä mitkä vaatteet meillä esim pitää vettä ja sanonut, että saa kysyä, jos ei ole varma. Mutta silti sama jatkuu. Ei viitsisi jatkuvasti antaa palelluttaakaan lasta. Sitten kesällä pitäisi varoa, ettei palaisi, mutta ihan kun ensimmäistä kertaa kuulisi, että iho voi palaa. Joka kerta!

Meillä ihan sama homma. Menee kauheasti energiaa kun koko ajan joutuu mussuttamaan miehelle myös, ihan kun ei lapsille mussuttaminen riittäisi. Mutta kuitenkin pienempi paha kai se kun että lapset olisivat koko ajan kipeinä tai palaisivat tyystin auringossa. Ja mies myös luulee että 2 ja 5 v pärjäävät pelkällä makkaralla ja ketsupilla. Onpa rentouttavaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä toisinaan joutuu muistuttamaan että sillä on lapsi. Lapsen isä on mennyt uudestaan naimisiin ja pari vuotta sitten sai toisen lapsen (meidän yhteinen lapsi on meidän molempien ensimmäinen) ja sen jälkeen on tainnut useamman kerran unohtaa että sillä on täällä mun luona alakouluikäinen tytär. Välillä kun ei töiltään ja perhe-elämältään ole kuukauteen nähnyt vanhempaa lastaan, on pitänyt muistuttaa yhteishuoltajuudesta joka väkisin piti saada kun erottiin. Kyllä se sitten taas muutaman kuukauden muistaa järjestää lapselleen aikaa vähintään pari kertaa kuukaudessa.

Vierailija
4/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ihan sama homma. Menee kauheasti energiaa kun koko ajan joutuu mussuttamaan miehelle myös, ihan kun ei lapsille mussuttaminen riittäisi. Mutta kuitenkin pienempi paha kai se kun että lapset olisivat koko ajan kipeinä tai palaisivat tyystin auringossa. Ja mies myös luulee että 2 ja 5 v pärjäävät pelkällä makkaralla ja ketsupilla. Onpa rentouttavaa!

Herttaista elämää teillä perheessä. Teidänlaisia näkee matkoilla: äiti motkottaa kaikille, lapsetkin oppivat varsin nopeasti sulkemaan korvansa, mies ei näytä kuulevan jatkuvaa purputusta. Kokeilepa kuinka toimii kun olet poissa: kukaan ei kuole.

Vierailija
5/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herttaista elämää teillä perheessä. Teidänlaisia näkee matkoilla: äiti motkottaa kaikille, lapsetkin oppivat varsin nopeasti sulkemaan korvansa, mies ei näytä kuulevan jatkuvaa purputusta. Kokeilepa kuinka toimii kun olet poissa: kukaan ei kuole.

Ei kuole ei, ainakaan välittömästi. Tiedätkö kuitenkin mille jatkuva palaminen altistaa? Tai huono ruokavalio? Entä mihin kuntoon menee pylly, jos vaippaa ei vaihdeta ajoittain? Tai mille kylmettyminen voi altistaa? Sitten äidin tehtäväksi jää hoitaa vaippaihottumat, palaneet ihot, sairas lapsi. Kun alun perinkin olisi huolehdittu lapsesta, ei tarvitsisi jatkuvasti setviä jälkiseurauksia. Kai se on vaan hoidettava itse kaikki.

Vierailija
7/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aivan juuri samoja kokemuksia. Väsyin aikuisen miehen jälkien paikkailuun ja otin eron. On niin paljon kevyempää, kun tietää että asiat tulee hoidettua kun itse hoitaa. Naurettavaa vastuuttomuutta ettei hoida aurinkorasvoja tai ruokia, pukeutumista ym.

Vierailija
8/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vähän aikaa vuorotöissä. Kun kysyin: "annoitko aamiaista" niin vastaus "joo" minä:  "mitä" mies: "maitoa"

Iltavuorosta kun palasin ja kysyin että "kai ovat syöneet" niin mies "ei se halunnut"

Vierailija
9/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tästä opimme?

Kannattaa tutustua mieheen, ennenkuin rupeaa tämän kanssa lisääntymään.

Vierailija
10/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuole ei, ainakaan välittömästi. Tiedätkö kuitenkin mille jatkuva palaminen altistaa? Tai huono ruokavalio? Entä mihin kuntoon menee pylly, jos vaippaa ei vaihdeta ajoittain? Tai mille kylmettyminen voi altistaa? Sitten äidin tehtäväksi jää hoitaa vaippaihottumat, palaneet ihot, sairas lapsi. Kun alun perinkin olisi huolehdittu lapsesta, ei tarvitsisi jatkuvasti setviä jälkiseurauksia. Kai se on vaan hoidettava itse kaikki.

Vaippaikäiselläkin on perse.

Vierailija
11/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
12/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtakaa miestä tai lopettakaa se valittaminen.

Vierailija
13/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en hanki lasta, miehessä on ihan riittävästi holhokkia.

Vierailija
14/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on kuin yhden lapsen sijasta olisi kaksi ! Ja pidemmän päälle hiton rasittavaa.

Vierailija
15/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En joudu muistuttamaan kuin aina sesongin alussa esim varusteiden muuttumisesta. Mies ruokkii lapsia hyvin ja monipuolisesti ja valmistaa meille paljon vaihtelevampia aterioita kuin minä. Minä kyllä hankin kaikki vaatteet ja kengät ja kerron sitten miehelle milloin niitä on ajatus käyttää.

Lasten rasvaiset on aina hoitanut mieheni, en tajua niistä hommista mitään.

Vierailija
16/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette noiden miesten kanssa, jos on niin vaikeaa? Miksi olette alunperinkään hankkineet heidän kanssaan lapsia?

Vierailija
17/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tästä opimme?

Kannattaa tutustua mieheen, ennenkuin rupeaa tämän kanssa lisääntymään.

Tunnettiin kyllä. Tällaista on vaikea selvittää, ellei ota suoraan miestä jolla on jo lapsia.

Vierailija
18/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en joudu. Välillä mies kyllä joutuu muistuttamaan minua erinnäisistä asioista.

Vierailija
19/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette noiden miesten kanssa, jos on niin vaikeaa? Miksi olette alunperinkään hankkineet heidän kanssaan lapsia?

Ehkä on muitakin syitä olla yhdessä kuin lapsi? Ja vaikea on etukäteen tietää, että toinen ei osaa lasta suojata, jos sitä ei ole nähnyt. Eikä kyllä mikään kielinyt tällaisesta avuttomuudesta tai kyvyttömyydestä oppia. Ap

Vierailija
20/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja millähän varmuudella tai keinoilla voi selvittää etukäteen miten hyvä mies on isänä? Haloo nyt näihin ylimielisiin "neuvoihin". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi