Lomalla eikä mitään tekemistä enkä osaa rentoutua!
Olen lukenut jo kaksi kirjaa. Puoli tuntia on ihan maksimi jonka maltan olla paikallani. Olen ihan jotenkin piukeena koko ajan. Kotoa en voi löhteä mihinkään pidemmälle (yökyliin) vielä, kun lapsi on päiväleirillä sunnuntaihin saakka. Olo on jotenkin ahdistava. En saa nukuttuakaan kunnolla, viime yönä vain viisi tuntia.
Elämässä on tapahtunut isoja muutoksia mutta niin vaan kevät meni töissä ja arkea pyörittäen ja kaikkea pohdiskellen ja surren. Nyt pitäisi osata rentoutua mutta menee vaan pahemmaksi!!
Kommentit (13)
Jaha, eli levoton olo, et saa öisin nukuttua, ahdistaa ja pää täynnä ajatuksia. Tuntuuko että pumppukin hakkaa? Sulla on kehossasi selkeä ylirasitustila eli stressi, joka voi johtaa myös rytmihäiriöön, jos jatkuu kauan.
Minulla oli vastaavanlaista talvella, jäin vuorotteluvapaalle ja unen päästä sain kiinni vasta kolmannella viikolla. Liikunta auttoi, siis rauhallinen liikunta. Se nostaa serotoniiniarvoja ja lisää vereen happea, ja sitä tarvitset.
Suosittelen kokeilemaan kaupunkisi uimahallia. Ui rauhallisesti, käy kylmävesialtaassa useammankin kerran ja sen jälkeen saunaan. Varaa sen perään itsellesi hieroja ja koko kropan hieronta. Jostain syystä minua nukuttaa sen jälkeen aivan älyttömästi. Aina vaan paranee, jos menet uimahallille kävellen (jos siis matka on järkevä). Paljon rauhallista kävelyä ja happea. Rauhallista pyörälenkkiä. Kaikenlainen hilluminen on kielletty.
Kudin käteen ja neulomaan jotakin, tekemistä ja rentoutumista samalla. Lähde fillarilla sateeseen, käy museossa tai taidenäyttelyssä. Kokkaa jotain monimutkaista tai vuokra läjä leffoja
Kiitos neuvoista! Lenkillä käyn päivittäin, tänäkin aamuna kävelin 4,9 km tunnin lenkin. Eli aika rauhallisesti. Kuten joku tuossa sanoikin, että sydän jyskyttää - kyllä, niin tekee, levossa oikein tuntuu että rinta pomppii :/
Taidan kokeilla tuota uimista.
Hierontakin olisi ihana.
Ap
Kerroit että on ollut isoja asioita ja muutoksia. Nyt kun on aikaa pysähtyä ja ajatella, niin kaikki nousee pintaan, työssä ja arjen pyörityksessä ne voi työntää taka-alalle. Anna ahdistuksen tulla ja "ryve" siinä jonkin aikaa, sitten taas nouset ja jatkat entistä vahvempana. Mieli vaatii saada käsitellä asiat, niitä ei voi loputtomiin paeta tai ne tulevat erilaisina oireina pintaan.
Etsi netistä sopivia ryhmäliikuntatunteja ja osallistu, ui, hoida kasveja, neulo, ompele, korjaa ja huolla esim polkypyörä, käy Ikeassa ja maalaa seinä.
Vierailija kirjoitti:
Kerroit että on ollut isoja asioita ja muutoksia. Nyt kun on aikaa pysähtyä ja ajatella, niin kaikki nousee pintaan, työssä ja arjen pyörityksessä ne voi työntää taka-alalle. Anna ahdistuksen tulla ja "ryve" siinä jonkin aikaa, sitten taas nouset ja jatkat entistä vahvempana. Mieli vaatii saada käsitellä asiat, niitä ei voi loputtomiin paeta tai ne tulevat erilaisina oireina pintaan.
Asia on niin iso, ettei sitä ole voinut paeta. Mielessä koko ajan, olen saanut ammattiapua ja puhunut ja puhunut.. Sairauslomalla olin viime vuonna 5kk jonka jälkeen töissä. Työ tuntui saavan arkeen järjestystä sekä muuta ajateltavaa. Nyt lomalla en osaa ollakaan! :(
Ap
Miksi lapsi on päiväleirillä jos olet itse kotona?
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsi on päiväleirillä jos olet itse kotona?
Se on teemaleiri. En osaa opettaa samoja asioita kuin ammattilaiset tai muut ohjaajat ;) enkä koe olevani niin ylivertainen että ajattelisin lapsen haluavan olla kanssani koko kesää.
Ap
Minulla viljat saa sydämen lyömään niin kiivasti, että se haittaa nukahtamista. Kasviksia tilalle.
Rauhallista liikuntaa.
Toivottavasti voit rentoutua. Mene katselemaan luonnon kauneutta.
Vesilintujen poikaset ja siilit ovat hurmaavia :)
Ihanaa kesää sinulle ja perheellesi 😄
Vierailija kirjoitti:
Minulla viljat saa sydämen lyömään niin kiivasti, että se haittaa nukahtamista. Kasviksia tilalle.
Rauhallista liikuntaa.
Toivottavasti voit rentoutua. Mene katselemaan luonnon kauneutta.
Vesilintujen poikaset ja siilit ovat hurmaavia :)Ihanaa kesää sinulle ja perheellesi 😄
Kiitos 😊 Luonto onkin ihana paikka!
Ap
Älä köki kotona. Mene kahvilasn kahville. Käy pitkällä lenkillä ja lämmitä sen jälkeen sauna.
Mene luontoon järven/meren rannalle jos mahdollista.
Sadepäivänä voi käydä vaikka kylpylässä tai shoppailemassa ja syömässä. Iltaisin voi katsoa elokuvia. Tai etsi joku sarja jota alat seuraamaan.