Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alakouluikäisten kaverit

Vierailija
08.06.2016 |

Jos kaverit tulevat teille koulun jälkeen vaikka 13-14 välillä, mihin asti iltaan teillä saa olla vai onko mitään rajoja? Entä näin kesälomalla?
Meillä on iso perhe, ja alkaa vähän käymään lompakon päälle kun töistä tultua on jääkaappi koluttu putipuhtaaksi, leivät syöty jne. Osa lähtee vasta iltaseitsemältä jne.

Osa kyläilijöistä saattaa näin kesälomalla kylään tullessaan ilmoittaa että en oo syönyt mitään tänään ja on hirvee nälkä. Saaks mä ruokaa. Ja kello 12 tulevat meille. Siis What? Eikö kotona edes aamupalatarvikkeitä ole. Siinähän sitten syötät vieraita lapsia aamusta iltaan.

Nyt olen sanonut että vietetään kesälomaa, enkä ota täyshoitolaisia meille, lapseni protestoivat kun ovat tottuneet siihen että tänne saa joka päivä jonkun tuoda. Oma jaksaminen on vaan niin loppu, että nyt tuli raja vastaan.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma onkin se, että käyn töissä, enkä voi olla vahtimassa/heittämässä ulos ketään työpäivän aikaan. Siksi olen yrittänyt omalle lapselle kertoa sääntöjä ja sitä, että ei ole kiva jos kaappi on syöty tyhjäksi. Lapsi kyllä ymmärtää asian, mutta sitten kun kaverit vinkuu nälkäänsä, hän lopulta tarjoaa ruokaa. Eikä ihan pikkumäärä sitten riitäkään kavereille.

Vierailija
22/28 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on kyllä ihan älyttömän röyhkeitä tämän ruokailun suhteen. Muutamia vuosia sitten lapsen kaveri tuli usein meille aamupäivästä ja valitteli nälkää. Sanoin, että käy kotona syömässä ja tulee sitten takaisin. Ei kuulemma ollut kotona mitään ruokaa ja äiti oli käskenyt syömään kavereilla. Soitin tälle äidille ja asiallisesti kerroin, että lapsi tulee monesti nälkäisenä kylään joten olisiko mahdollista laittaa järjestää jotain helppoa ruokaa sinne kotiin. Äiti kyselin ihan hämmästyneenä että no miksei se lapsi voi meillä syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 jatkaa, tämä siis koskee sellaisia satunnaisia luokkakavereita ja naapureita. Sitten on pari hyvää kaveria jotka saavat meillä syödä ja meidän lapsi heillä. Sellaiset yleensä sovitaan vanhempien kanssa. Minua ainakin nolottaisi jos tietäisin että lapseni rohmuaa kaapit tyhjäksi vieraspaikassa.

Vierailija
24/28 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma onkin se, että käyn töissä, enkä voi olla vahtimassa/heittämässä ulos ketään työpäivän aikaan. Siksi olen yrittänyt omalle lapselle kertoa sääntöjä ja sitä, että ei ole kiva jos kaappi on syöty tyhjäksi. Lapsi kyllä ymmärtää asian, mutta sitten kun kaverit vinkuu nälkäänsä, hän lopulta tarjoaa ruokaa. Eikä ihan pikkumäärä sitten riitäkään kavereille.

Tää on kyllä vaikea juttu, jonka kanssa itsekin pähkäilen. Eihän se tosiaan lapsen syy ole, ettei kaverit usko ettei ne kaikki jääkapissa olevat tavarat ole kavereita varten ostettu vaan vinkuvat niitä niin kauan kuin annetaan. Yritin siirtää aamupalatarvikkeita isoihin rasioihin, mutta sitten niistäkin oli kysytty että mitä siellä on ja hoksattu että sinnehän ne leikkeleet ynnä muut on piilotettu.

Vierailija
25/28 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä vaikea juttu, jonka kanssa itsekin pähkäilen. Eihän se tosiaan lapsen syy ole, ettei kaverit usko ettei ne kaikki jääkapissa olevat tavarat ole kavereita varten ostettu vaan vinkuvat niitä niin kauan kuin annetaan. Yritin siirtää aamupalatarvikkeita isoihin rasioihin, mutta sitten niistäkin oli kysytty että mitä siellä on ja hoksattu että sinnehän ne leikkeleet ynnä muut on piilotettu.

No tämähän on ihan uskomatonta. Soittaisin jo vanhemmille että teidän lapset varastaa meiltä ruokaa. Kieltäisin meille tulemasta ihan varmasti.

Vierailija
26/28 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vakavasti harkinnut, että ne järkyttävimmin käyttäytyvät kaverit saavat meille porttikiellon.

Vierailija
27/28 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ihan samoin.

ap

Vierailija
28/28 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa kersoista on sellaisia, että ovat koko ajan jääkaapilla ja jotain vailla. Kannuun jääkaappiin tehdyt mehut juodaan, leivät syödään niin että on jotain kantoja enää jäljellä kun kotiin tulee. Osa aloittaa kyläkierroksen silmäillen pitkin keittiötä että mitä evästä löytyisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme