Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pukeutumis- ja kangasasiantuntijat!! neuvoisitteko millainen puserokangas tähän kannattaisi hankkia?

Vierailija
07.06.2016 |

Pitäisi saada juhlapukuun yläosaksi simppeli, melko tykö istuva pusero ja oon ajatellut mustaa puolikkain tai 3/4 hihoin. Käyttäisin sitä arkenakin juhlien jälkeen. Alaosa on sellainen suht pitkä ja leveä sekä hohtava taftihame (ei musta). Kokeilin mustan t-paidan kanssa ja näytti ihan kivalta, mutta en nyt juhliin viitsis mennä t-paidassa. Täti lupasi ommella puseron, jos vien kankaan (on ommellut mulle ennenkin ja on hyvä ompelija)!. Millanen kangasmateriaali olisi hyvä ja mistä löydän sellasta? Ihan siis kuvioton musta on tän hetkinen ajatus.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaa neulosta, lycraa ehkä.. saa oikein kurvia nuolevan.

Vierailija
2/33 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, hyvä ajatus, ei tullut mieleenkään neulokset. Onkohan ne kuumia? Juhlat on heinäkuussa, vaikka säistä nyt ei tiedä ikinä. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta silkki ja t-paita malli. Yksinkertaista ja kaunista. Asusteilla saa erinäköiseksi.

Vierailija
4/33 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silkki olis varmasti kaunis, mutta mietin sen pesemistä arkikäytössä. Nuhjaantuuko nopeasti? Joka tapauksessa mun täytyy ottaa se hame mukaan kun menen kaupoille, kun pelkään että kankaat jotenkin syö toisiaan. AP

Vierailija
5/33 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silkkijersey.

Vierailija
6/33 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreppi toimii osittain kuin trikoo. Toinen vaihtoehto olisi scuba, mutta sitä on hankala saada sysimustana. Pitsikään ei ole huono vaihtoehto.

Vierailija
7/33 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta silkki ja t-paita malli. Yksinkertaista ja kaunista. Asusteilla saa erinäköiseksi.

Musta silkki ja t-paitamalli saa kaikki muut paitsi anorektikot näyttämään tynnyriltä.

Vierailija
8/33 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silkkihulluna ostaisin tietenkin silkkiä, mutta mustalla silkkineuloksella on paha tapa haalistua pesussa nopeasti, eikä sitä yleensä saa värjätyksi mustemmaksi ilman epäsuotuisia seurauksia.

Kangaskauppojen myyjät osaavat neuvoa ja tuntevat valikoimansa, joten kipaisepa kauppaan. Musta yläosa 3/4-hihoilla kuulostaa upealta.

Vierailija
9/33 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta silkki ja t-paitamalli saa kaikki muut paitsi anorektikot näyttämään tynnyriltä.

Älä nyt, minusta tämäkin on upea!

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/cc/25/bf/cc25bff6f1ec1ab0ab0a…

t. 8

Vierailija
10/33 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 8

Toi on upea mutta toi on neulosta (toki voi olla silkkiä) Mä ymmärsin silkillä kudotun kankaan joka ei siis jousta.

sama

Vierailija
11/33 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 8

Toi on upea mutta toi on neulosta (toki voi olla silkkiä) Mä ymmärsin silkillä kudotun kankaan joka ei siis jousta.

sama

Ahaa, puhuttiin eri asioista. Minä ajattelin nimenomaan paksuhkoa silkkitrikoota, jota ostin kauan sitten hirmuisella hinnalla Villisilkistä. Musta 3/4-hihainen hieman avarampikaula-aukkoinen (silkki)neulospaita on mielestäni yksi tyylikkäimmistä vaatekappaleista ikinä. Joustamaton silkkinen perusmallin T-paita kyllä saa kenet tahansa Audrey Hepburnia kookkaamman näyttämään puhvelilta.

Vierailija
12/33 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 8

Kun se alaosa siis on leveä, pitkä ja vielä hohtavakin, niin yläosan pitää mun omasta mielestäni näyttää aika pieneltä, etten näytä isolta. Ajattelin tykö istuvia hihojakin ihan siksi. Käsivarteni on kapeat. Noi kreppi ja scuba ei sano mulle mitään. Harvemmin tulee ostettua ihan perusmustaa kangasta, kun esim. t-paidat saa valmiinakin niin helposti. AP

Vierailija
13/33 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei nyt ottanut kantaa tähän kuumuusjuttuun, että onko neulokset kuumia? Mutta jos on avara kaula-aukko, niin kenties se pelastaa. AP

Vierailija
14/33 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 8

sama

Ahaa, puhuttiin eri asioista. Minä ajattelin nimenomaan paksuhkoa silkkitrikoota, jota ostin kauan sitten hirmuisella hinnalla Villisilkistä. Musta 3/4-hihainen hieman avarampikaula-aukkoinen (silkki)neulospaita on mielestäni yksi tyylikkäimmistä vaatekappaleista ikinä. Joustamaton silkkinen perusmallin T-paita kyllä saa kenet tahansa Audrey Hepburnia kookkaamman näyttämään puhvelilta.

Nyt ollaan asian ytimessä =) Olen ehdottoman samaa mieltä kanssasi.

Nyt vaan on muotia suorat, simppelit kangaspuserot, vieläpä holkki- tai kimonohihoilla.  Jaiks! Imartelee erittäin harvaa vartaloa

Vierailija
15/33 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei nyt ottanut kantaa tähän kuumuusjuttuun, että onko neulokset kuumia? Mutta jos on avara kaula-aukko, niin kenties se pelastaa. AP

Se riippuu niin neuloksen paksuudesta ja materiaalista. Ohut viskoosineulos laskeutuu kauniisti eikä ole kuumaa (hieman haastava leikata mutta tätisi taitaa olal kokenut)

Vierailija
16/33 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole neulokset kuumia,  jos ostat ohutta ja siinä ei ole polyesteriä.

Vierailija
17/33 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, en ole tiennyt, että kangaskaupoissa on olemassakaan esim. viskoosineulosta. Luulen, ettei oo ongelma leikata, koska täti on tehnyt aikanaan kaikki omatkin vaatteensa ilman kaavoja. Lähinnä nyt vaan pitäisi löytää se oikea tyyli, joka sopisi siihen alaosaan materiaalin ja mallin puolesta. En halua, että ne näyttää harkitsemattomilta yhdessä. Esim. kiilto ei mun mielestä sovi hohtavan kanssa tässä tapauksessa ainakaan. AP

Vierailija
18/33 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuloksia on hirveän monta eri sorttia. Avara kaula-aukko ja se, että hihat eivät ole ranteeseen asti, pelastaa kyllä kuumaltakin neulokselta. Tekokuitu ei ole yhtä mukava kuin hengittelevä luonnonkuitu. Ehkä jokin viskoosisekoite (joka on puuta eli luonnonkuitu) tai ohut mutta ryhdikäs puuvilla- tai puuvillasekoite löytyisi? Joka tapauksessa mustaa, joustavaa kangasta löytyy varmasti jokaisesta kangasmyymälästä. Pellavaneulos olisi ihanaa, mutta sitä on tosi vaikea löytää, varsinkaan hyvää laatua.

Kannattaa pyytää neuvoja kangaskaupan myyjältä, koska hän tuntee oman valikoimansa. Hän myös löytää kaavan, jollei tädilläsi satu olemaan, ja kertoo myös kankaan menekin ja hoito-ohjeet.

8 & 12

Vierailija
19/33 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silkkineulos on siinäkin mielessä hyvä, että luonnonmateriaalina silkki on hengittävä ja toisaalta lämpimällä ilmalla ei tunnu liian kuumalta ja kuitenkin viileällä ilmalla lämmittää.

Vierailija
20/33 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten tuo ryhdikkyys ja laskeutuvuus, ovatko ne ristiriidassa keskenään? Onko olemassa neulosta, joka on ryhdikäs, laskeutuva ja vielä ohutkin? Ja matta musta. AP