Muita, joilla ei tänäkään kesänä ole mitään juhlia joihin olisi kutsuttu?
Olisipa ihana edes kerran vielä päästä häihin! Kaksi kertaa olen elämäni aikana häissä ollut, että ... tupareissa en koskaan, rippijuhlissa muutaman kerran. Olenko ainoa tällainen surkimus?
Kommentit (21)
Ei niitä välttämättä joka kesänä ole.
Miehen serkun häät on 16.7. Sulhanen sanoi, että tulee isot häät. Kutsua ei ole vielä tullut. Mielenkiinnolla odotellaan tuleeko ollenkaan. Johonkin se raja on vedettävä. Niin harmillista kuin se joskus on.
Ei omat häämmekään olleet kovin isot. Reilu 30 henkeä, vaikka sukua varsinkin minun puolella on paljon. Ei kumpikaan viihdytä isojen juhlien keskipisteenä.
Ei meillekään ole tulossa juhlia, pidän tätä kyllä ihan hyvänä asiana.
Ei oo eikä oikeastaan haittaa ollenkaan
Kuka tällaistakin asiaa jaksaa murehtia?
Olin viitisentoista vuotta sitten siskoni häissä. Muita kesäjuhlia ei sitten ole ollutkaan. Eikä talvijuhlia. Tai juhlia on tietysti ollut, mutta minua ei kutsuta. Olen sellainen vähän seurassa kömpelö sinkkutäti, josta kenellekään ei ole mitään iloa ja jota olisi varmaan nolo esitellä muille.
Ei mitään juhlia, ei ollut viime kesänäkään.
Voi, mä inhoon juhlia ja nyt jo 2 kutsua tullut. Sä voisit mennä mun puolesta juhliin:)
Vihaan pakkojuhlintaa ja pönötystä. Olen tosi iloinen, että tänä kesänä ei tarvitse raahautua yksiinkään kissanristiäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Olin viitisentoista vuotta sitten siskoni häissä. Muita kesäjuhlia ei sitten ole ollutkaan. Eikä talvijuhlia. Tai juhlia on tietysti ollut, mutta minua ei kutsuta. Olen sellainen vähän seurassa kömpelö sinkkutäti, josta kenellekään ei ole mitään iloa ja jota olisi varmaan nolo esitellä muille.
Älä nyt tuollaista ajattele. Tosin tunnen itsenikin hieman kömpelöksi juhlissa. Yksissäkin häissä olin tosi törppö jossain esiintymistilanteessa. Vieläkin kuumottaa ajatella. Olenkin ajatellut, että kun huomio kiinnittyy minuun, kaikki ajatukset kaikkoavat päästäni jännityksen takia. Ja ympäristöstä tulee kuin sumua. Voin varmaan tehdä siinä tilanteessa kaikenlaista noloa, sellaistakin jota en sitten enää edes muista jälkeenpäin.
Kyllähän nuita juhlia olis aina sillon ja tällön. Aikanaan kävin kaikissa. Lähdettiin synttäreille, tupareihin, rippijuhliin... siis kaikkiin mihin vaan kutsu tuli. Matkat ja hotellimajoitus maksettiin ja lahjat tietysti. Mutta vuodet tehneet tehtävänsä. Olen muuttanut suvun parista 800 km päähän 19 vuotta sitten. Edes kaikki sisaret ei ole käyneet luonani. Meillä ollu tarjolla ristiäisiä ja rippijuhlia. Ei kukaan ole tänne asti lähtenyt. Viimeset ristiäiset vietettiin ihan oman perheen kesken. En enää edes kyselly ketään paikalle. Syksyllä on lakkiaiset ja pahoin pelkään ettei ketään tule vaikka kutsut laittaisin. Mulle niin väliks, mutta poikaa ajattelen.
Koko ajan pelko peruskissa, ettei vaan tulis mitään kutsuja. Kotona ja omissa puuhissa rennosti viihtyvälle introvertille juhlat on painajaisia! Kauhee energianhukka kun miettii, mistä voi kieltäytyä ja kun on pakko mennä, häivyn paikalta heti kun se on jotenkuten soveliasta. Itse en ole juhlinut juuri koskaan, en edes lapsena, vaikka hyviä ystäviä tykkäänkin kutsua käymään. En vaan kaipaa pönötystä ja vaatepaniikkia, kivempi juoda terassikahvia sillon kun siltä tuntuu.
Olen ollut elämäni aikana:
Häissä kahdesti
Rippijuhlissa kerran
Yojuhlissa kerran
50v synttäreillä kerran
Hautajaisissa kahdesti
Valmistujaisissa kahdesti
Siinäpä kaikki juhlat 36 vuoden ajalta. Voitinko :D?
Voi kun meillekään ei olisi tullut kutsuja... Ois ihanaa olla vaan rauhassa. Tämän kesän kutsut on 3x häät (kaikki eri maissa) 1x rippijuhlat ja 1x pyöreät syntymäpäivät. Kaksiin häihin ja noille synttäreille ollaan menossa ja sekin tuntuu paljolta...
Pakkojuhlia oli kahdet ylioppilasjuhlat, parit pakkosynttärit tulossa ja yhdet pakkohäät.
Kaikki, joihin ei ole pakko mennä, skippaan.
En ole juhlaihminen ollenkaan. Mutta iso suku ja en halua loukata ketään. Mieluiten menen lähikapakkaan ja siitä spontaaneille jatkoille. Se on minulle juhlimista.
(en mikään alkoholisoitunut baariruusu ole, vaikka tästä saa sen kuvan)
Ei ole juhlia, enkä niistä välitä pätkääkää, pitäkää tunkkinne mua ei juhlat kiinnosta.
Ei ole kutsuttu. Ihanaa.
-Introvertti-
Jarjesta bileet, sillahan siita paaset. Kutsut tuvan tayteen ihmisia.
Ei ole meilläkään mitään.