Mies ei halua tehdä töitä
On aina stressaantunut ja vihainen töistä. Kuulemma elämässä haluaa olla luova, tehdä jotain itseään varten. Keskittyä lapseemme. Ei halua tehdä töitä muille. Haluaisi keksiä jotain omaa millä rikastua blaablaablaa..
Meillä on puolivuotias vauva. Saisi jäädä lapsen kanssa kotiin entä sitten sen jälkeen? Minäkö elättäisin tämän koko perheen.
Minä olen kehoittanut vaihtamaan työpaikkaa jos on niin kurjaa. Hankkimaan vaikka pienemmän tuntisopparin jäisi enemmän vapaa-aikaa, pärjättäisiin kyllä mutta kun ei. Tuen siinä että saa omaa aikaa.
Enkä paljon pyydä. (Kalliita taloja tai asioita) Sen verran että olisi rahaa ettei kädestä suuhun elellä ja välillä voisi vaikka risteilyn tehdä. Ja että kummatkin elättää perheen yhtälailla.
En itsekään välitä niin töistä kun en ole lukenut unelma-ammattiini mutta teen kaiken meidän perheen eteen. Taitaa ero tulla.... Kai tuo olisi onnellinen sitten jossain muualla ilman vastuuta.
Kommentit (20)
Minun mieheni unelmoi pelaavansa pokeria ammatikseen, ja minä tuen häntä valitsemallaan polulla. Nyt hän on vanhempainvapaalla ja hankkii pientä lisätienestiä iltaisin, kun minä ja vauva ollaan menty nukkumaan. Itse opiskelen. Meillä tämä järjestely toimii.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni unelmoi pelaavansa pokeria ammatikseen, ja minä tuen häntä valitsemallaan polulla. Nyt hän on vanhempainvapaalla ja hankkii pientä lisätienestiä iltaisin, kun minä ja vauva ollaan menty nukkumaan. Itse opiskelen. Meillä tämä järjestely toimii.
Toimii kunnes näet ne pikavipit jolla kassaa on paikattu :)
Taas yksi avautuminen, jossa todistetaan että miehessä raha on naiselle kaikki kaikessa.
Fiksu mies.
Tyhmä Suomessa töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä.
Mutta entä sen hoitovapaan jälkeen? Kun ei tahdo sittenkään töihin..
On todella onneton töissä. Mutta en näe miten pärjättäisiin vain minun tuloilla. En ala elättämään miestäni, enkä oleta hänen elättävän minua.
Eikä ole siis mikään laiskimus muuten, ei juopottele koskaan. Ei vain työt huvita.
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi avautuminen, jossa todistetaan että miehessä raha on naiselle kaikki kaikessa.
Raha=työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha=työ.
Niinhän se nimenomaan on. Sen takia naiset mieheltä työssäkäyntiä vaatii, että saavat miehestä taloudellista hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimii kunnes näet ne pikavipit jolla kassaa on paikattu :)
Asiasta tietämättömät luulee, että pokerissa on kyse vain tuurista, mutta se on paljon muutakin. Siinä pelataan oman käden lisäksi vastapelurien pelityylejä vastaan, omaa paikkaa pöydässä jakajan merkkiin nähden sekä oman stackin suuruuden mukaan. Mun mies pelaa fiksusti kassan hallintaa käyttäen. Pikavipit on tyhmiä ihmisiä varten.
Minä vaadin kyllä, aivan kuten itseltänikin. Meillä on pieni lapsi ELÄTETTÄVÄNÄ. En näe miksi se olisi minun tehtäväni yksin ja elättää mies siinä sivussa?
Kiva tietää että on teitä ymmärtäväisiä niin miehenikin on mahdollista vielä löytää nainen rinnalleen.
Ap
Loistavaa, yksi kilpailija vähemmän. Muutamasatatuhatta jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha=työ.
Niinhän se nimenomaan on. Sen takia naiset mieheltä työssäkäyntiä vaatii, että saavat miehestä taloudellista hyötyä.
Miksi se on sitten huono juttu jos maahanmuuttajamiehellä ei ole työpaikkaa?
Jos tilanne olisi toisin päin, sitä pidettäisiin ihan normaalina. Ajatteletko tosiaan, että onneton mies pystyy olemaan hyvä puoliso ja hyvä isä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha=työ.
Mieheni haluaa tehdä töitä mutta ei luultavasti tule työllistymään koska ei osaa vielä suomea. Onneksi Suomessa saa rahaa vaikka ei töitä löytyisikään. Vielä kun saisi oleskelulupa-asiat kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Mutta entä sen hoitovapaan jälkeen? Kun ei tahdo sittenkään töihin..
On todella onneton töissä. Mutta en näe miten pärjättäisiin vain minun tuloilla. En ala elättämään miestäni, enkä oleta hänen elättävän minua.
Eikä ole siis mikään laiskimus muuten, ei juopottele koskaan. Ei vain työt huvita.
Katsotte asiaa hoitovapaan jälkeen uudelleen. Mä jäin aikoinaan äitiyslomalle työpaikasta, jossa en viihtynyt tippaakaan. Lähes kiljuin riemusta, kun tiesin, ettei kolmeen vuoteen tarvitse mennä sinne. Kun 2,5 vuotta oli kulunut, soitin työnantajalle ja kysyin, voisinko tulla jo takaisin. No en voinut, koska mulle oli palkattu sijainen, ja jouduin kärvistelemään vielä puoli vuotta hoitovapaalla. Myös miehesi mieli voi muuttua hoitovapaan aikana. Miehesi saattaa mielessään kuvitela, että hoitovapaalla hän voi tehdä mitä haluaa ja se aika on kuin lomaa. Ei se ole. Hän siivoaa, pesee pyykkiä, tiskaa, laittaa ruokaa, käy kaupassa ostamassa ruuat sillä budjetilla, joka toisen ollessa hoitovapaalla on käytettävissä, hoitaa lasta, käy lapsen kanssa neuvolassa ja lääkärissä, valvoo sairaan lapsen vierellä, antaa lääkkeet, käy ostamassa lapselle vaatteet, opettaa lapsen kuivaksi..... Ei hänellä tule olemaan aikaa eikä rahaa toteuttaa niitä asioita, joista hän nyt työhönsä tympiintyneenä kuvittelee hoitovapaalla tekevänsä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tilanne olisi toisin päin, sitä pidettäisiin ihan normaalina. Ajatteletko tosiaan, että onneton mies pystyy olemaan hyvä puoliso ja hyvä isä?
En ajattele. Jos luet aloituksen ole yrittänyt tarjota vaihtoehtoja ja tukea vaikka lähtisi opiskelemaan tms. Mutta kun "ei kiinnosta yhteiskunnan pillin mukaan pomppia". Ja en pitäisi normaalina edes toisin päin? Pitääkö joku? Onko teistä ok että toinen raataa rahan eteen ja toinen on että kun ei huvita jäänpä kotiin. Amen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ajattele. Jos luet aloituksen ole yrittänyt tarjota vaihtoehtoja ja tukea vaikka lähtisi opiskelemaan tms. Mutta kun "ei kiinnosta yhteiskunnan pillin mukaan pomppia". Ja en pitäisi normaalina edes toisin päin? Pitääkö joku? Onko teistä ok että toinen raataa rahan eteen ja toinen on että kun ei huvita jäänpä kotiin. Amen.
Ap
Minusta normaalia on antaa toisen päättää itse omasta elämästään ja tehdä asioita, jotka tekevät onnelliseksi. Muista nyt, että sinun rahasi ovat sinun (ja lapsesi) rahoja. Et voi estää miestä toteuttamasta itseään, muttet myöskään ole velvollinen elättämään tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha=työ.
Miksi se on sitten huono juttu jos maahanmuuttajamiehellä ei ole työpaikkaa?
Koska maahanmuuttajamiehelle, ja etenkin mm-naiselle, sossu maksaa kaiken, oli sitten kyseessä tiskikone, sohva, tai muuttokustannukset. Toisin kuin suomalaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minusta normaalia on antaa toisen päättää itse omasta elämästään ja tehdä asioita, jotka tekevät onnelliseksi. Muista nyt, että sinun rahasi ovat sinun (ja lapsesi) rahoja. Et voi estää miestä toteuttamasta itseään, muttet myöskään ole velvollinen elättämään tätä.
Aivan, mutta pointtina tässä nyt onkin että melkoinen syy erota. En halua elättää miestäni. Mies ei halua töitä. (Lapsesta huolimatta)
Ap
Miksei mies voisi jäädä lapsen kanssa kotiin? Äkkiä se kotonaoloon kyllästyy, kun kotonaolo ei olekaan mitään luovaa eikä hohdokasta ja haluaakin takaisin töihin.