Reunoiltaan kohonnut ihohuokonen / kraateri kasvoissa, miten eroon?
Minulla on ollut aina kasvoissa yksi ihohuokonen (ainakin oletan että se on ihohuokonen) jonka reunat ovat hieman koholla ja joka muodostaa tietynlaisen kraaterin kasvoihin. Se ärsyttää minua ja haluaisin päästä siitä eroon. Kerran kävin tarkastuttamassa luomet ihotautilääkärillä ja hän mainitsi siitä kraaterista, sanoi sille jonkun nimenkin jopa, mutta en muista enää enkä tajunnut juuri sillä hetkellä kysyä että miten siitä pääsisi eroon. Olen joskus nähnyt muillakin ihmisillä kasvoissa vastaavia, mutta googlettamalla en kyllä löydä aiheesta mitään. Ehkä käytän vaan vääriä hakusanoja. Kärsiikö kukaan muu samasta vaivasta ja milläköhän tuon saisi kasvoista pois, onko leikkaus ainoa vaihtoehto? Se ei ole mustapää tai finni, eli sieltä ei tule mitään eikä se ole mitenkään ärtynyt. Se vaan on.
Kommentit (13)
Ite kaivaisin sen neulalla tai kynsillä ulos. Jotain paskaahan siellä luultavasti on sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Ite kaivaisin sen neulalla tai kynsillä ulos. Jotain paskaahan siellä luultavasti on sisällä.
Kun ei tässä oikeastaan ole mitään ulos kaivettavaa. On siis kuoppa jonka reunat ovat koholla. Toki niissä koholla olevissa reunoissa voi olla jotain sisällä, jostain syystähän ne on koholla, mutta se vaatisi ihon rikkomisen että näkisi mitä siellä on. Noissa kraaterin reunoissa kun ei ole mitään huokosia tai mustapäitä. -ap
Vierailija kirjoitti:
Juuri eilen luin tyvisolusyövästä terveyskirjaston sivuilla, ja siellä oli maininta muista kasvojen alueen ihon kasvaimista (vaarattomista, eli jos sinun on sellainen, ei ole syöpää), joista yksi kuulosti juuri tuollaiselta kraaterimaiselta, hieman finnimäiseltä näppylältä. Poistamisesta en osaa sanoa, mutta ehkä tämän avulla löydät lisää tietoa näpystäsi?
Pitääpä googlata vielä noita ihon kasvaimia. Jonkun latinalaisen termin se lääkäri sanoi mutta hitto kun ei muistu mieleen. Olen kyllä googlannut jo vaikka kuinka monta eri termiä ja kasvainta ja muutosta mutta mikään ei tunnu menevän tähän pirtaan. -ap
Kokeile dilated pore kuvahaulla jos löytyisi sopivaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei tässä oikeastaan ole mitään ulos kaivettavaa. On siis kuoppa jonka reunat ovat koholla. Toki niissä koholla olevissa reunoissa voi olla jotain sisällä, jostain syystähän ne on koholla, mutta se vaatisi ihon rikkomisen että näkisi mitä siellä on. Noissa kraaterin reunoissa kun ei ole mitään huokosia tai mustapäitä. -ap
Ihon rikkominen saattaisi auttaa sitä korjautumaan?
Vierailija kirjoitti:
Kokeile dilated pore kuvahaulla jos löytyisi sopivaa :)
Tuota olen googlannut :) Mutta nyt löytyi ihon sidekudoskasvaimia googlaamalla tällainen kuin Sebaceous Hyperplasia, jonka kuvahausta löytyy ainakin yksi vastaavanlainen kraateri, tosin on noissa kuvahauissa paljon erilaisiakin asioita. Yritin kääntää tuota, en tiedä voisiko se olla laajentunut talirauhanen. Yritänpä nyt tuota googlailla lisää. Ja kyllä se jotenkin alkaa vaikuttaa siltä, että jos haluan tuon pois, niin ihotautilääkärille on mentävä. -ap
Vierailija kirjoitti:
Aterooma?
Tämä oli yksi minkä löysin googlatessa, mutta ateroomassa ymmärtääkseni ihon sisällä on jotain ja aterooma on myös koholla, siis pallomaisesti. Tämä minun kraaterini ei ole koholla, muuten kuin noista reunoista. Eli mielestäni tuolla alla / sisällä ei ole mitään. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aterooma?
Tämä oli yksi minkä löysin googlatessa, mutta ateroomassa ymmärtääkseni ihon sisällä on jotain ja aterooma on myös koholla, siis pallomaisesti. Tämä minun kraaterini ei ole koholla, muuten kuin noista reunoista. Eli mielestäni tuolla alla / sisällä ei ole mitään. -ap
Onko se kraatteri kova? Milium?
Miehellä on tollanen ja aina finniä pukkaa keskelle. On ontelofinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aterooma?
Onko se kraatteri kova? Milium?
Se on kova tai kiinteähkö. Mutta milium se ei voi olla, koska miliumissakin iho on koholla pallomaisesti ja siihen liittyy myös se valkoinen pallura. Tämä ei ole koholla pallomaisesti ja on ihon värinen. Tuossa netistä löytynyt kuva jossa keskellä on aika samanlainen kraateri kuin tämä minun. http://www.dermnet.com/dn2/allJPG3/sebaceous-hyperplasia-103.jpg
Hei! Tein juuri keskustelun pari viikkoa sitten samantyyppisestä aiheesta ja epäilin itsekin sebaceus hyperplasiaa. Onko sinulla tämän tyyppisiä? http://aijaa.com/6EPQii
Juuri eilen luin tyvisolusyövästä terveyskirjaston sivuilla, ja siellä oli maininta muista kasvojen alueen ihon kasvaimista (vaarattomista, eli jos sinun on sellainen, ei ole syöpää), joista yksi kuulosti juuri tuollaiselta kraaterimaiselta, hieman finnimäiseltä näppylältä. Poistamisesta en osaa sanoa, mutta ehkä tämän avulla löydät lisää tietoa näpystäsi?