Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***** OPETELKAA PESEMÄÄN KÄTENNE! *****

Vierailija
07.06.2016 |

http://www.hameensanomat.fi/sites/default/files/styles/node-full/public…

Olen huomannut, että jotkut vain ottavat kuiviin käsiin saippuaa ja sitten huuhtovat sen pois ja siinä oli muka pesu. Niitä käsiä pitää hangata joka puolelta (yllä ohje), ja vähintäänkin jokaisen vessassakäynnin jälkeen. Jos ette itsestänne välitä, niin välittäkää edes niistä, joilla on alentunut vastustuskyky.

En ole itse tosiaankaan minkäänlainen hygieniafriikki, mutta kädet pitää osata pestä sentään.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä nyt ihan noin fanaattisesti käsiä pese. Turhaa hössötystä. Ruokaa kun alan tekemään niin pesasen kädet. En mä ikinä muuten vaan ala käsiä pesemään, jos ei ole mitään erityistä tarvetta. Vessassa kun käyn niin pesen julkisilla paikoilla, kotona en aina.

Vierailija
2/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. Olen ihan samaa mieltä. Pesen aina kädet kun olen ollut vessassa,pihalla,ennen ruokailua,jälkeen seksin syyn Tiedätte 😇

Hyvä Neuvo miehille,naisille ja lapsille. Muistakaa pestä kädet aina tai uniinne tulee hirmuinen taina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se osaamisesta ole kiinni. 

Vierailija
4/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa.

1. Peset kädet ja kuivaat ne

2. Suljet vesihanan (kädet jo nyt uudelleen infektoituneet pahasti, koska koskit hanaa)

3. Avaat vessan oven ja menet ulos (kädet infektoituneet jo toistamiseen pesun jälkeen, koska koskit oven kahvaa)

Sekin, että kun käyt kusella ja olet nainen tai mies, niin eipä siitä kullin pitelystä tai pillun paperilla pyyhkäisystä mitään pöpöjä tule. Pissa on steriiliä ja sinulla on siinä vielä paperia välissä, millä ne tipat pyyhit.

Sitten jos olet vielä toimistotyössä, niin saat miljoonakertaiset pöpöt kun kosken näppäimistöön, kun ikinä vessakäynnistä. Tällä käsienpesulogiikalla olisi varmaan hyvä pestä koko perse ennen ja jälkeen vessassakäynnin, etenkin jos istut siinä pöntöllä.

Vierailija
5/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on niitäkin, jotka "pesevät" kätensä vessareissun jälkeen kastelemalla käsiään n. 2 sekuntia. Sitten vaan pöpöiset kädet niihin kauheeaa ääntä pitäviin puhaltimiin, saadaan maksimaalisesti pöpöt leviämään!

Vierailija
6/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaa.

2. Suljet vesihanan (kädet jo nyt uudelleen infektoituneet pahasti, koska koskit hanaa)

3. Avaat vessan oven ja menet ulos (kädet infektoituneet jo toistamiseen pesun jälkeen, koska koskit oven kahvaa)

Sekin, että kun käyt kusella ja olet nainen tai mies, niin eipä siitä kullin pitelystä tai pillun paperilla pyyhkäisystä mitään pöpöjä tule. Pissa on steriiliä ja sinulla on siinä vielä paperia välissä, millä ne tipat pyyhit.

Sitten jos olet vielä toimistotyössä, niin saat miljoonakertaiset pöpöt kun kosken näppäimistöön, kun ikinä vessakäynnistä. Tällä käsienpesulogiikalla olisi varmaan hyvä pestä koko perse ennen ja jälkeen vessassakäynnin, etenkin jos istut siinä pöntöllä.

Täysin samaa mieltä. En oo koskaan tajunnu tätä "OMG OMG kävin vessassa ja nyt täytyy jynssätä kädet!!". Siis jos ei käsiin selkeesti tuu kusta ja paskaa.

Vierailija
7/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut pesevät kätensä niin, että käyttävät vain sormenpäitä veden alla, YÖÖRGH.

Vierailija
8/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies huljauttaa kädet nopeasti pelkällä vedellä.

Vierailija
9/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen käteni, kun ne tuntuvat likaisilta. Eli en joka kerta vessassa käydessä. Kaupasta kotiin tullessani pesen kädet vasta, kun olen saanut ostokset paikoilleen. Ei se käsienpesu sitä ennen auta mitään.

Ja ruokaa laitettaessa pesen tietty käteni, joskus useammankin kerran.

Vierailija
10/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en kans tajua :D ja vessasta poistutaan koskematta käsillä mihinkään. Jos kosketaan niin ne on sitten taas saastuneet.

Oon pitäny huolta käsihygieniasta ja en oo ollu kipee kahteen vuoteen.

Vierailija
11/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaa.

Täysin samaa mieltä. En oo koskaan tajunnu tätä "OMG OMG kävin vessassa ja nyt täytyy jynssätä kädet!!". Siis jos ei käsiin selkeesti tuu kusta ja paskaa.

Onko mitään hajua kuinka paljon esim. vessanpytyn kannessa/renkaassa on ulostebakteereja, saatikaan siinä vetonapissa. Tai ovenkahvassa, valokatkaisimessa ymsyms.. 

Vierailija
12/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norovirus leviää paitsi pisaroista niin myös kosketuksesta esimerkiksi ovenkahvaan tai valokytkimeen, johon sairastunut on ehtinyt koskea. Käsien peseminen kannattaa.

Itse pesen kädet aina kunnolla kun tulen kotiin ulkoa. Käsivoide estää kuivumisen.

Vierailija
13/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaa.

Onko mitään hajua kuinka paljon esim. vessanpytyn kannessa/renkaassa on ulostebakteereja, saatikaan siinä vetonapissa. Tai ovenkahvassa, valokatkaisimessa ymsyms.. 

Vessasta saa paljon vähemmän bakteereita, kuin esimerkiksi siitä, että räpläät puhelinta tai näppäimistöä.

Vierailija
14/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaa.

Vessasta saa paljon vähemmän bakteereita, kuin esimerkiksi siitä, että räpläät puhelinta tai näppäimistöä.

Niin tätä minäkin olin juuri kirjoittamassa. Että mites se puhelin ja näppäimistö, ja muut valokatkaisijat ja tiskirätti ja kengät ja kaikki ovenkahvat ja ja ja....

Vierailija
15/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen käsiäni vähän liikaakin, mutta vaikka kosken julkisilla paikoilla asioihin ja sen jälkeen kosken väkisinkin esim. naamaani, silmiini jonkun verran (hiukset pois silmiltä, kutittaa ja raavin, silmään menee roska), yeah you know), en ole tyyliin ikinä kipeä eikä minulla ole tulehduksia. Joskus harvoin yöllä kädet rasvattuani en pese käsiä pissin jälkeen, mutta tämä on harvinaista. En vain viitsi pestä välittömästi käsivoiteita pois ja sitten rasvata uudestaan.

Mutta noin yleisesti pidän erittäin hyvää huolta hygieniasta. Annan itselleni 10+ !

Vierailija
16/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettakaa myös lapsenne tavoille. Aika monta lapsen kaveria on pitänyt palauttaa takaisin käsien pesulle vessareissun jälkeen. Osa vielä kehtaa intää vastaan, ettei meillä kotona vaan tartte....

Vierailija
17/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh. Meni sitten sulutkin päin peetä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä