Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anteeksi, että olen näin vahingoniloinen. En voi sille mitään.

Vierailija
07.06.2016 |

Lukioaikainen luokkakaverini seurusteli miljonäärin pojan kanssa lukiossa. Luokkakaveri ei kylläkään todellakaan ollut kaveri, vaan ihminen, jota yritin kaikin tavoin välttää. Se oli ylimielinen, ei välittänyt kenestäkään (muusta kuin itsestään ja poikaystävästään), naureskeli köyhille ja leveili miljonääripoikaystävänsä antamilla lahjoilla ja kertoi, minkälaiset häät ja minkälainen tulevaisuus sillä oli edessään. Se ei välittänyt koulunkäynnistä enää lukioaikana oikeastaan ollenkaan, koska sillä oli rikas tulevaisuus tiedossa, johon ei mikään työnteko tai opiskelu tulisi koskaan kuulumaan. Muistan tosi hyvin kaikki vähäiset keskustelut, joita käytiin. Joka kerta, kun sanoin jotain opiskelusta, tuo kaveri tokaisi "huh, onneksi mun ei tartte mennä opiskelemaan, kun kultsi maksaa mun tulevaisuuden" tai "mua kiinnostaisi ehkä opiskella jotain kieliä, mutta en mä jaksa, mieluummin oppii kieliä vaikka matkustelemalla".

Myönnän, olin välillä todella kateellinen. He menivät naimisiin lakkiaiskesänä, häät oli tosi isot ja hienot ja kalliit. Pari lukioaikaista kaveria ja minut oli kutsuttu sinne. Menin, vaikken silloin käsittänytkään, miksi ihmeessä minut kutsuttiin sinne. Häät olivat upeimmat puitteiltaan, missä olen koskaan ollut.

Ollaan nähty satunnaisesti toisiamme yhteisten ystävien luona kaikki nämä vuodet, vaikkei ollakaan ollenkaan keskenään kavereita. He saivat kolme lasta ja asuivat hulppeasti. Siis oikeasti hulppeasti, eikä missään keskiluokkaisessa rivitalonpätkässä. Matkustelivat paljon, tekivät parin kuukauden lomia Tyynelle valtamerelle ja ihan kroisosmatkoja jonnekin New Yorkiin ja Tokioon, jossa asuivat 5 tähden hotelleissa ja shoppailivat kaupungin tyhjäksi. Niillä oli kakkosasunto Pohjois-Italian rannikolla Välimerellä, kaksi luksuskesämökkiä meren rannalla ja toinen Lapissa. Oli venettä ja hienoa autoa ja upeita merkkivaatteita ja -laukkuja ja suuria, näyttäviä juhlia. Joskus minäkin eksyin sellaisiin kutsuttuna. Ehkä uteliaisuuttani, en tiedä.

Tuo kaveri ei koskaan hankkinut mitään koulutusta, koska ajatteli olevansa kotiäiti/-rouva lopun ikänsä ja kuluttavansa miehensä rahoja, joille ei loppua näkynyt. Ylimielisyys oli aina läsnä, kun nähtiin. Osa siitä oli varmasti omaa kateuttani ja tulkitsin kaikkea kateellisten lasieni läpi, mutta silti. Mieletöntä leveilyä omilla rahoilla ja ihmettelyä, kun muilla ei ollut varaa siihen ja tähän ja tuohon. Näin kaveri eli hulppesti 22 vuotta. Kunnes tuli viime syksy!

Tuo lukioaikainen kaverini tuli jätetyksi. Mies petti ja otti toisen, 15 vuotta nuoremman. Heillä oli avioehto, joten kaveri jäi lähes puille paljaille. Nuo kakkosasunnot ja mökit olivat tietenkin miljonääripoikaystävän, sittemmin aviopuolison, vanhempien omaisuutta ja talo, jossa he asuivat oli sekin appivanhempien omistama. Omaa omaisuutta ei juurikaan ollut. Kaveri sai erossa auton, jonka myi, jotta oli varaa muuttaa vuokralle. Kun ei ollut koulutusta, eikä työtä, niin tilanne oli aika tiukka.

Nyt elämä on vaihtunut hulppeasta miljonäärielämästä vuokrakaksioon Vantaalle ja elättää itsensä laitossiivoojana.

En mä nyt ihan oikeasti pysty olemaan olematta vahingoniloinen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai niin

Vierailija
2/10 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes viitsinyt lukea koko aloitusta, hohoijaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän katkeran av-ämmän fantasiaa, jota samanlaiset epäonnistujat kerääntyvät peukuttelemaan. Tai jos on totta ja märehdit jotain 20 vuotta sitten tuntemiasi ihmisiä, niin olet vielä säälittävämpi.

Vierailija
4/10 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just tuon takia meillä ei ole avioehtoa :)

Vierailija
5/10 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua!

Vierailija
6/10 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suoraan sanottuna usko. Tuollaista prinsessaelämää elänyt henkilö ei miksikään laitossiivoojaksi alennu. Täyttelee paljon mielummin sossun lappuja. Muuten ihan hyvä paha saa palkkansa voimaannuttamistarina.

Vierailija
7/10 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivan kesänovellin pyöräytit☺

Vierailija
8/10 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa pitkäveteinen tarina.

Vierailija
9/10 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittajana olet vielä amatööri. Tarinasi kaipaa edes ripauksen uskottavuutta. Sitä saa esim. tekemällä pääpahiksesta vähemmän mustavalkoisen. Siis tyyliin 'aina silloin ja tällöin se mietiskeli ääneen, et pitäiskö sittenkin mennä sinne kosmetologilinjalle', mut sen tää kundikaveri oli niin rakastuneen oloinen ja kohteli tätä kaveria omistajan ottein, et siinä epäilykset häipyi. Niin ei ollu meille kukaan sanomassa, et tuommoiset omistajakundit tosiaan pitää tyttöystäväänsä omaisuutena, jonka voi vaihtaa uudempaan ja parempaan.

Vierailija
10/10 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitossiivoojaksi ei pääse ilman koulutusta. Se on itse asiassa tosi ammattitaitoa vaativa homma.

Pikkuisen kun hiot vielä tekstiä niin kyllä se siitä. Säälistä 2/5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi