Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nordean tutkimuksen mukaan kotitaloudet käyttävät kesälomaansa 1380€.

Vierailija
07.06.2016 |

Käyttääkö teidän perheenne lomaan tuon verran rahaa vai vähemmän?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän. Ainakin tonnin verran vähemmän. Ja mikäli Sipilän kärkihankkeet vielä etenevät, lomabudjetti tulee olemaan nollan tietämillä. Se kaikki on pois kotimaisilta pienyrityksiltä.

Ööö, kärkihankkeet on investointeja. Älä käytä sanoja joiden merkitystä et ymmärrä. 😀

ÖÖÖÖÖ, eikös nää hallituksen toimet just kaikkiin investointeihin tähtää ja Sipilä ihan itse on puhunut kaikista kärkihankkeistaan. Että öööööö vaan vittu itelles. öööööö.

Vierailija
42/60 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä vähemmän (ollaan tehty esim. reissut etelään pääosin talvisin), mutta tänä kesänä enemmän. Veikkaan, että n. 5500 menee, sisältää kahden viikon ulkomaanmatkan, jonka saimme edulliseen hintaan.

Rahaa menee 5500 ja saitte ulkomaanmatkan "edulliseen" hintaan? Miksi tuossa yhtälössä joku ei mielestäni täsmää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tänä kesänä kaksi viikkoa lomaa. Lähdemme reissuun ja jo pelkkiin majoituksiin ja lentoihin meni kahdelta hengeltä 3100 euroa. Tähän päälle käyttövarat 2000-3000 euroa ja muut kesän menot, kuten viikonlopun mökkireissut ja mahdolliset festarit, huvi- ja eläinpuistot jne. niin puhutaan varmaan loppusummana 8000-10 000 euron kesäbudjetista. Ei ahdista, kun vielä toistaiseksi lapsettomana voi rahat käyttää itseensä. Toivottavasti myöhemmin on toisin.

Vierailija
44/60 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon matka etelään, vanhemmat ja 3 lasta. Käyttörahoineen 5 tonnia. Lisäksi huvipuistoa ja pientä kissanristiäistä kotimaassa, tonnihan niihinkin varmaan kaikkinensa menee. Arviolta 6 tonnia.

Vierailija
45/60 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos loma kestää sen kuukauden ja tulee vähänkin herkuteltua ja syötyä ulkona, niin eikö tuo raha mene jo pelkkään ruokaan?

Vierailija
46/60 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi vuokran ja laskujen jälkeen 180e tälle kuulle rahaa😆😆😆 onneks mukau ei vielä tiedä, mistä jää paitsi, kun on niin pieni. Josnyt ruokaa saatais. Sote-ala...<3

Vierailija
47/60 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ulkomaanmatkaa, yhteensä 4 viikkoa kolmelta hengeltä, maksaa jo pelkkinä lentoina, autonvuokrina ja talonvuokrina noin 6000 e. Lisäksi bensa, ruoka, huvitukset, ulkona syöminen yms.

Vierailija
48/60 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin paljon vähemmän. Meille ei edes jää noin paljoa käteen kaikkien laskujen yms. jälkeen.

Sanoisin, että meidän kesälomareissuihin menee ehkä nelisensataa, tänä vuonna siis. Mennään ensin Turun keskiaikaisille markkinoille ja myöhemmin Särkänniemeen.

Ei meilläkään jää, silti osataan arkena säästää ympäri vuoden, että sitten kun on lomaa niin on varaa tehdä jotain. Lomailla. Niin jaksaa taas seuraavan vuoden tehdä töitä.

Juu, säästämällä mekin nuo neljäsataa kasaan ollaan saatu. Ja kesälomareissut tehdään siis lasten toiveiden mukaan, tänä vuonna toiveena oli keskiaikaiset markkinat sekä Särkänniemi. Turussa ollaan  pari yötä niin ehditään käymään muissakin kohteissa esim. linnassa.

Vierailija
49/60 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän. Jos koululaisen kesäleiritykset kuukauden ajaksi lasketaan mukaan, niin niihin uppoaa yhteensä jo 600e. Lopun kesälomaa me vanhemmat lomaillaan ensin minä, sitten mies. Yksi yhteinen lomaviikko on ja silloin mennään koko perhe joka vuosi jonnekin lähialueelle ulko/kotimaan reissuun. Tällä kertaa kotimaahan, mutta kyllä siihen uppoaa bensoineen ja mökkivuokrineen helposti tonni ja sitten on kaikenlaisia päiväreissuja huvipuistoon, museoon ym. Varmaan menee yhteensä 3000 jos lomaillaan kotimaassa, ehkä 5000 jos ulkomaanmatka.

Vierailija
50/60 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytetään suunnilleen ( 1200€) tuo määrä per nuppi  3-4 viikon lomaan ulkomailla joka kesä. Siihen päälle sitten syömiset ja ostokset.

Kotimaassa ei kuluja tule, omalla pihalla on uima-allas ja rantakin lähellä. Ehkä kerran käydään kahvilla jossain?

Vierailija
51/60 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi ulkomaanmatkaa, yhteensä 4 viikkoa kolmelta hengeltä, maksaa jo pelkkinä lentoina, autonvuokrina ja talonvuokrina noin 6000 e. Lisäksi bensa, ruoka, huvitukset, ulkona syöminen yms.

Aika paljon saatte kulumaan, meillä 3-4 viikkoa maksaa n 3600€ (lennot, autonvuokrat, talon vuokrat yms). Yleensä Italiassa mutta myös Ranskassa ja Espanjassa. Nyt lähdetään vain 2 viikoksi 4 henkeä ja matkalle tulee hintaa 2700€. Toki ruuat ja ostokset siihen päälle. Itse tehdään vain aamiainen, muuten syödään aina ulkona

Vierailija
52/60 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien lapset ulkomaille, ja sitten menen yksin miehen kanssa. Mies tosin kustantaa minut, eli itse maksan kaikesta 3000 e.

Vierailija
53/60 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vien lapset ulkomaille, ja sitten menen yksin miehen kanssa. Mies tosin kustantaa minut, eli itse maksan kaikesta 3000 e.

Ihan ohiksena - eikö toi ole jotenkin noloa kun pitää miettiä kuka kustantaa ja mitä? Vai onko sinusta hienoa sanoa että miehesi kustantaa sinut??

Tuntuu vaan niin oudolta kun meillä me lähdemme lomalle ja kustannamme matkamme perheen yhteisistä rahoista. Vaikka sinne lähtisin minä ja lapset ilman miestä tai mies lasten kanssa ilman minua. Samaa ruokakuntaa kun ollaan.

Vierailija
54/60 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon enemmän (tuo kulutettava raha oli muuten keskimäärin 1760 euroa pääkaupunkiseudulla). Kaksi ulkomaanmatkaa, lasten leirit, huvipuistokäynnit jne.

T: yksinhuoltaja ja kolme lasta

Miksi saanut alapeukkua? Eikä YH saa käyttää rahaa lomaan? Hah, niin joo, kun yyhoon lapset halutaan av-mielikuvien mukaan pitää ikuisessä köyhyydessä ja kurjuudessa.

T: toinen YH joka käyttää enemmän kuin tuo

Vierailija
55/60 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ohiksena - eikö toi ole jotenkin noloa kun pitää miettiä kuka kustantaa ja mitä? Vai onko sinusta hienoa sanoa että miehesi kustantaa sinut??

Tuntuu vaan niin oudolta kun meillä me lähdemme lomalle ja kustannamme matkamme perheen yhteisistä rahoista. Vaikka sinne lähtisin minä ja lapset ilman miestä tai mies lasten kanssa ilman minua. Samaa ruokakuntaa kun ollaan.

No joo, mutta me olemme uusperhe neljän teinin kanssa. Vähän vaikeaksi menee arvioida, mikä on meidän ruokakuntamme, kun minun yksi lapsi ja miehen yksi lapsi asuvat koko ajan, minulla on yksi vuoroviikkolapsi, ja lasketaanko mukaan miehen yksi lapsi, joka käy meillä harvoin, mutta lähtee lomalle.

Meillä ei ole yhteisiä tilejä, vaan rahamme ovat erillään.

No, tämä taloutemme laittaa kesälomaan 12000 euroa. Mutta ei minulla ole näin paljoa rahaa, eli maksan itse tuosta summasta 3000 e.

Tämä oli siis perusteellinen vastaus kysymykseen.

Vierailija
56/60 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin että menee about 1000 e. Olen juuri palannut hoitovapaalta töihin eikä ylimääräistä ole juurikaan. Käydään viikko suvun mökillä, sinne ostan parilla satasella herkkuruokia ja viemistä. Saatiin viikoksi myös vuokrattua oma mökki 500 e loppukesästä. Loput lomarahani laitan säästöön.

Vierailija
57/60 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jäi vuokran ja laskujen jälkeen 180e tälle kuulle rahaa😆😆😆 onneks mukau ei vielä tiedä, mistä jää paitsi, kun on niin pieni. Josnyt ruokaa saatais. Sote-ala...<3

Onneks eväsretkeily on ilmaista. Me harrastetaan paljonkin joka kesä, koska ei opiskelijalla paljoa ole. Yhteen paikalliseen museoon on kerta viikossa pari tuntia illalla ilmainen sisäänpääsy. Uimarannalla vietetään paljon aikaa, siinä kun on muutama grilli, leikkipaikka ja matala ranta niin menee helposti päivä että hujahtaa. Välillä mennään luontopoluille tutkimaan kasveja ja katsomaan millaisia eläimiä näkyy. Näkötorneilla on myös kiva käydä kiipeilemässä, sieltä näkee puoli kaupunkia kerralla ja voi arvuutella missä mikäkin on.

Vierailija
58/60 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, mutta me olemme uusperhe neljän teinin kanssa. Vähän vaikeaksi menee arvioida, mikä on meidän ruokakuntamme, kun minun yksi lapsi ja miehen yksi lapsi asuvat koko ajan, minulla on yksi vuoroviikkolapsi, ja lasketaanko mukaan miehen yksi lapsi, joka käy meillä harvoin, mutta lähtee lomalle.

Meillä ei ole yhteisiä tilejä, vaan rahamme ovat erillään.

No, tämä taloutemme laittaa kesälomaan 12000 euroa. Mutta ei minulla ole näin paljoa rahaa, eli maksan itse tuosta summasta 3000 e.

Tämä oli siis perusteellinen vastaus kysymykseen.

Meillä myös uusperhe 4 lapsen kanssa joista 1 yhteinen. Kaikki menee samasta pussista. Meillä ei ole minun, sinun, entisiä ja nykyisiä lapsia vaan kaikki kuuluu perheeseemme tasavertaisina. Meillä koko vuoden lomiin menee n 15000€ yhteiseltä lomatililtä

Vierailija
59/60 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, miksi alapeukkua, kun on yksinhuoltaja. Kyllä yksinhuoltajissakin on koulutettuja ja kovatuloisia ihmisiä myös. T: se yksinhuoltaja kolmen lapsen kanssa, joka matkustaa, asuu omakotitalossa Helsingissä ja lapset harrastavat kalliita lajeja

Vierailija
60/60 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä saa näköjään miinusta, jos mainitsee, että käyttää yli tuon? :D

Voi raukkaa. Otti koville. Ihan piti odottaa neljä viestiä, että pääsit valittamaan alapeukuista.