Hiukseni ovat ihan takkuiset vaalennuksen jälkeen, mikä avuksi??
Ruskeisiin hiuksiin laitettu halvalla raitoja, kampaamossa kuitenkin..ja nyt hiukset ovat aina ihan takussa pesun jälkeen, vaikka enne suoristuivat hyvin ilman hoitoaineita tai taistelua. Mikä avuksi?
Kommentit (18)
Mutta voisiko olla, että se käytetty vaalennusaine oli laadutonta ja siksi lopputulos on tämä? Mulla on ennenkin ollut raitoja, muttei tällaista takkukasaa. (
ap
Tuli sinullekkin vastaan aika kun kemikaalit rikkoivat hiuksesi, noista ei tule enää koskaan hyvää eivätkä näytä yhtä terveeltä kuin täysin lämpö ja kemikaali käsittelemätön terve hius.
No, vaalennusaineet pilaavat hiusta ja kuivattavat sitä. Tuliks tää jotenkin yllätyksenä?
Öljyhoitoa. Ei se vaalennusaine koskaan mitään herkkua hiuksille ole, tottakai polttaa hiuksen
Olisiko tullut liian voimakas vaalennus hiusten kuntoon nähden. Ns purkkatukka. Öljyhoidot ja jokin sävyte voisi korjata tilannetta.
Nyt et enää vaalenna latvoja ikinä etkä suorista tms
Mulla oli sama! Leikkailin ihan käristyneitä latvoja pois ja tein seosta päähäni, jossa oli 2kananmunaa ja 2rkl rypsiöljyä (olisi kuulunut olla oliiviöljyä, mutta rypsiöljyä löytyi sopivasti kaapista:D), sitä pidin 30min päässä kerran viikossa. En tosin tiedä, oliko tuo seos se, joka paransi hiuksia, vai hoitosuihkeet, mutta ei siinä mitään ainakaan hävinnyt:D
Laita öljyhoitoa hiuksiin ja muutenkin käytä korjaavaa&kosteuttavaa hoitoainetta tai hiusnaamiota.
Mä en oikeen noista öljyhoidoista tiedä kun olen lukennut ja itsekkin huomannut että ne pitemmän päälle kuivattaa vaan lisää.
Suosittelen hiustenkuivaimen ja suoristuraudan käytön minimoimista sekä hiuksiin viideksi minuutiksi jätettävää tehohoitoa. Pari hiustenhoitoöljytippaa ei ole blondattuja hiuksiani ainakaan pahentanut.
Kiitoksia kaikille vinkeistä! Kokeilen seuraavaksi hiuksiin jätettävää hoitoa.
ap
Ei ole olemassa mitään parempi- tai huonompilaatuista vaalennusainetta. Vetysuperoksidia se on. Osa kampaajista käyttää alla suojaavaa ainetta, en muista nyt nimeä. Vaalennettu tukka vaatii aina hoitoaineen, sillä vaalennus on aika kova toimenpide hiuksilke.
T. Kokoblondattu
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikeen noista öljyhoidoista tiedä kun olen lukennut ja itsekkin huomannut että ne pitemmän päälle kuivattaa vaan lisää.
Miten öljy voi kuivattaa hiusta?
Olaplex vai mikä se nyt oli? Auttaskohan?
No blondattu tukka / raidat vaatii hyvin hoitavia hoitoaineita ja vielä mahdollisesti jotain hoitavaa latvasuihketta....