Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei pyytänyt isältä kättäni ennen kosintaa, vaikka halusin hänen tekevän niin

jenni31
06.06.2016 |

Mieheni kosi minua viime viikonloppuna, mutta mies ei ollut kertonut kosinta-aikeistani isälleni ennen kosintaa. Minä tein hänelle aikanaan hyvin selväksi, että haluan hänen pyytävän isältäni kättäni jos aikoo kosia. Isäni on minulle erittäin rakas ja nyt minulle on tullut paha mieli, kun mies ei kuunnellut toivomustani ja puhunut isälleni ennen kosintaa. Haluan kyllä miehen kanssa naimisiin, mutta en nyt enää tiedä miten edetä, kun asia olisi ollut minulle tärkeä ja mies unohti. Sanoin asiasta miehelle ja nyt mies taas on vihainen minulle ja uhkaa perua kihlauksen... :( Mitä tehdä, en tahdo menettää miestä mutta minua kuitenkin vaivaa tämä ettei hän pyytänyt isältäni kättäni?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

et olisi suostunut ilman isäsi siunausta. sano sille miehellesi, että hänen on pakko kysyä isäsi suostumusta, sillä olethan sinä isäsi omaisuutta ennen naimisiin menoa, joten isäsi pitää antaa siunauksensa sille, että määräntävalta siirtyy häneltä miehellesi.

Vierailija
2/13 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI jatkoon. piste. Oli huono, vähän parempi yritys ens kerralla. -3/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu sä olet hullu!!!

Vierailija
4/13 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästikin miehesi on liian tervejärkinen sinulle, joten sinun ei auta muu kuin etsiä tyhmempi mies. Minä en olisi ikinä suostunut menemään naimisiin sellaisen miehen kanssa, joka pyytää tytön kättä isältä eikä vain tytöltä itseltään.

Vierailija
5/13 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäänne agraarikulttuurin ajoilta. Ei sovi nykyaikaan.

Vierailija
6/13 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea avioliittoon. Alku on jo niin hyvä, että veikkaan teidän päätyvän tilastoihin ennen kuin 7 vuotta on täynnä.

Vierailija
7/13 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvästikin miehesi on liian tervejärkinen sinulle, joten sinun ei auta muu kuin etsiä tyhmempi mies. Minä en olisi ikinä suostunut menemään naimisiin sellaisen miehen kanssa, joka pyytää tytön kättä isältä eikä vain tytöltä itseltään.

Mutta olisin halunnut miehen pyytävän isältäni kättä, ihan vain siksi koska mies tietää hyvin miten tärkeä perheeni minulle on. Minulle tuli nyt sellainen mielikuva, ettei mies arvosta minua tai perhettäni tarpeeksi :( ap

Vierailija
8/13 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta olisin halunnut miehen pyytävän isältäni kättä, ihan vain siksi koska mies tietää hyvin miten tärkeä perheeni minulle on. Minulle tuli nyt sellainen mielikuva, ettei mies arvosta minua tai perhettäni tarpeeksi :( ap

Miksi se käden pyytäminen nyt on niin ehdoton vaikka perhe olisi kuinka tärkeä? Jos näin olisikin tapahtunut, lyön vetoa että mies olisi vain ilmoittanut kosivansa ja tehnyt sen joka tapauksessa, olisi isäsi ollut siitä mitä mieltä tahansa. Kyllä tulisi kylmät väreet jos morsmaikku vaatisi isältä luvan kysymistä ennen kosintaa, jos olisin mies. Ja muutoinkin naurettavaa ja loukkaavaakin nostaa meteli tällaisesta asiasta, joka on varmasti ollut myös miehelle iso ja tärkeä ele. Tuskin jäi hyvä mieli miehelle kun ei osannut hoitaa kosimistasi vaatimallasi tavalla.

Vierailija
9/13 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa jonka mielestä käden pyyntö kuulostaa oudolta? Isänkään suostumus ei kuulu nykyaikaan mutta se ei kuitenkaan kuulosta niin typerältä. Saisinko tyttärenne käden? No en ala sitä irroittamaan, kaikki tai ei mitään. Käsihomman vielä käsitän, hah olipa tyhmän kuuloista tuokin. Voi käsi ja pää taas näitä mun juttuja.

Vierailija
10/13 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos isä olisikin sanonut ei? Sitten ette menisi naimisiin.

Vierailija
11/13 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joooooooohhh

Lopeta se jenkkisarjojen katselu.

Vierailija
12/13 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tää on, mut yök. Tää tapa sais jäähä ikuisesti unholaan. Mä en ole kenenkään omaisuutta enkä sellaiseksi koskaan muutukaan. Jos haluan elää loppuelämäni jonkun kanssa, se tapahtuu omasta halustani eikä kenenkään suostumuksesta...

Vierailija
13/13 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elättääkö isäsi sinua vielä? Kysytkö isältäsi neuvoa jos ostat olohuoneeseen mattoja? Asentaako isäsi sun ostaman ikean laatikoston paikalleen sen jälkeen kun on kasannut sen? Kantaako isäsi ruokaostoksesi? Maksaako isäsi puolet sun asumiskuluistasi ja manikyyrikäynnit sekä ripsienpidennykset?

Jos noihin vastaat kaikkiin "kyllä", niin sitten se isältä kättä pyytäminen on ehkä paikallaan kun et itse pysty päätöksiä kerta tekemään saati itseäsi elättämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi