Mikä kumman tarve teillä on hönkiä niskaan kassajonossa?
Kun se hihna ei liiku yhtään sen nopeammin vaikka kuinka yritätte tunkea ostoksianne ennestäänkin täydelle hihnalle. Sen kapulankin ehditte ihan hyvin laittaa ennen omia ostoksianne sitten kun hihnan päähän tulee tilaa.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on kivaa jonottaessa läähättää edellä olevan niskaan ja samalla lipoa kieltä siinä. Sitten maksaminen tulee niin minä hiivin siihen ihan tappituntumalla ja vahdin tapahtumaa. Korostan huohotusta ja tuijotan tarkkaan mitä seuraavana tapahtuu.
Sitten tulee minun vuoroni minun ostokset ne pyrin ohjaamaan siihen samaan kasaan missä edellä olleen ostokset ovat vielä kun hän ei ole kerennyt pakkaamaan niitä kaikkia. Siinä sitten menen hämmentämään tilannetta ja samalla hiplaan hänen ostoksia myös ja koita ujuttaa niitä omaan kassiini. Muistan kuitenkin huohottaa lipoa kieltä sekä mulkoilla.
Minusta tämä hauskaa ja monen nuoren naisen touhut menevät sekaisin tuosta minun käytöksestä.
Vähän tuollaista tuli oikeasti koettua muutama viikko takaperin kauppareissulla. Ei ollut kovin mukava tunne olla kahden hieman humalaisen miehen välissä kassajonossa niin, että niskaan hengitetään, hiuksiin kosketaan, vartaloa kommentoidaan ja yritetään ottaa väkisin katsekontaktia edessä huojumalla.
Minä en ole humalassa ja ikinä en ota fyysistä kontaktia! Meillä kassa huohottelijoilla on eettiset periaatteet minkä mukaan toimitaan!
Vinkki: Jättäkää ostoskärryt taaksenne kassajonossa, se estää idiootteja tulemasta iholle.
Mä otan seuraavalla kerralla kahdet ostoskärryt, asetun niiden väliin ja tuupin tarvittaessa niillä molempiin suuntiin.
Minä seuraavan kerran kun olen kassajonossa menen ensinmäiseen ostoskärryyn kyykkyyn ja laitan ostoskorin päähäni. Sitten narulla vedän perässä takaa tulevaa ostoskärryä jossa ostokset on. Sitten taiteilen kassan läpi.
En yhtään ymmärrä tuota kapulasta riitelyä. Kun itse tulen kassalle, niin panen kapulan hihnalle ihan itse, jos siihen on tarvetta. Ei edellisen asiakkaan siitä tarvitse huolehtia :D.
Vierailija kirjoitti:
Kun se hihna ei liiku yhtään sen nopeammin vaikka kuinka yritätte tunkea ostoksianne ennestäänkin täydelle hihnalle. Sen kapulankin ehditte ihan hyvin laittaa ennen omia ostoksianne sitten kun hihnan päähän tulee tilaa.
Amen! Samaa kysyn.
Hupaisaa on katsella ihmisiä jotka kauheassa paniikissa yrittävät löytää hihnalta tilaa ostoksilleen ja kun tilaa ei löydy, ostoksia kasataan hihnan metalliseen päähän.
Mikä kiire niillä tavaroilla on pois ostoskärrystä?
Naisia näyttää nämä kassapanikoijat yleensä olevan.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ymmärrä tuota kapulasta riitelyä. Kun itse tulen kassalle, niin panen kapulan hihnalle ihan itse, jos siihen on tarvetta. Ei edellisen asiakkaan siitä tarvitse huolehtia :D.
Sanos muuta. Kai se kapula on av-mammalle vallan väline.
Mä nyyysin seuraavan kerran heti kassalle tultuani kaikki kapulat itselleni ja jaan niitä sitten sopivin väliajoin asiallisesti käyttäytyville jonottajille. Kapulattomat ostokset sivallan kapulalla pois hihnalta.
Vierailija kirjoitti:
Se kärryillä työntäminen vasta aivoon ottaakin.
Ja jostain syystä tätä tekevät vain vanhat ihmiset.
Täällä ulkomailla ei ole ihan noin selkeitä sääntöjä kassalla toimimiseen kuin Suomessa näyttää olevan. Täällä ollaan aika kohteliaita, eikä tungeta niitä omia ostoksia hihnalle, jos edellisellä asiakkaalla on vielä paljon ostoksia selvittämättä. Eikä ole mitään kapulasääntöjä. Väkeäkin on kuin vilkkilässä kissoja, mutta silti ihmiset jaksaa muutaman hetken jonottaa hermostumatta ja tunkeilematta. Tunkeileminen katsotaan jo hyvin moukkamaiseksi käytökseksi. Kauppa kyllä pyrkii kaikin tavoin tekemään ostoskokemuksen miellyttäväksi asiakkaille, ja hätähousuille on itsepalvelukassat, jos ei viitsi jonottaa. On pikakassatkin, jos on vähän ostoksia. Jotenkin hullulta tuntuu se, että asioiden sujuvuus pantaisiin asakkaiden hoidettavaksi. On erilaisia asiakkaita, on erilaiset tarpeet, on erilaiset tavat toimia, mutta kauppa pyrkii palvelemaan kaikkia tasapuolisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ja kun on maksamassa niin takana tuleva on ihan iholla. Hus kauemmas siitä!
Tämä! Minkä helvetin takia pitää olla kyljessä kiinni kun edellä oleva vielä maksaa ostoksiaan!?
Vierailija kirjoitti:
Mä nyyysin seuraavan kerran heti kassalle tultuani kaikki kapulat itselleni ja jaan niitä sitten sopivin väliajoin asiallisesti käyttäytyville jonottajille. Kapulattomat ostokset sivallan kapulalla pois hihnalta.
No tässä meillä on kapulapoliisi! Toivottavasti käräjillä ei kaadu kapulakieleen tuo toiminta.
Mulla meni kerran hermot ja sanoin takanani hönkivälle ihmiselle näin: " voit vaikka ryömiä mun paksusuoleen asti, et silti pääse kassalle yhtään nopeammin".