Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

++ENSIKOIDEN VIIKONLOPPU++

25.02.2006 |

Ajattelin avata uuden pinon ekaa kertaa, kun en sellaista vielä nähnyt ja toivottelen kaikille hyvää alkanutta viikonloppua.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa LAUANTAITA! Ihana, aurinkoinen ilma ulkona!...Oispas kiva lähteä kohta pienelle kävelylenkille=)! Tätikään ei ole vielä onneksi ilmaantunut kylään...mutta eipä kyllä minkäänlaisia raskausoireitakaan ole näköpiirissä. Eli voisin kuvitella, että menkat alkavat pian=( Jännää kuitenkin odotella, miten tässä kierrossa käy! Onkos muuten teillä Ensikoilla jonkinmoinen lista, mistä näkyy, keitä tästä viestiketkusta löytyy? Olisi mukava tietää vähän minkälaisia esikoisvauvelien yrittäjiä täällä on=)

Vierailija
2/17 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diotima päivittää aina välillä Ensikoiden listaa. Se löytyy tuosta mistä nämä kaikki vauvakuume-ketjut löytyy. Se voi olla vähän tonkimisen takana, jos ei oo ihan äsken päivitetty, koska täällä on paljon ihmisiä kuumeilemassa kukin omissa pinoissaan ja pinot häviää jos niitä ei koko ajan joku ole nostamassa. Mutta muutaman sivun kun tongit taaksepäin, ni luulis löytyvän. Ja sinne on hyvä myös sinun itse kirjoittaa lyhyt esittely itsestäsi ketjun päätteeksi. Dio siitä sitten laittaa siihen listaan sinun esittelyn, ja olet yksi meistä. Tervetuloa sinulle Viipuli tänne Ensikoihin minunkin puolesta! Mukavaa kun löysit tänne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo käyny yli viikkoon täällä..lukemas käyny aina välil kylläkin,et en mä oo osannu olla pois.

ONNEA AMY!! Jei, mahtavia uutisia täältäm löytyikin:) Tarrasukkia ja vauvaliimaa paljon matkaan mukaan!!

Twiggylle bdbdbdbdbd.

En muista nyt oikein mitä kaikkee oli käyy ja ketkä piinailee jne.

Luin parin päivän pinot tossa läpi just. Pitää varmaan lukee uudestaan,et on taas perillä asioista.

Juu,tääl on kp..?? En oo ees perillä siitä. Piinaviikko alkaa maanantaina. Meil vaa ei oltu oviksen aikaan ihan niin aktiivisia:( Harmittaa.. Kyl me edellisenä päivänä, mut jäi ainaki se päivä välist milloin oli ovis. Tai niin ainaki luulen.

Juu.Eihän mulla ees oo mitään ihmeempiä nyt. Loma alko ja nyt pitäs ottaa vaan rennost ja niinhän mä aion tehä:)

Kuuntelen täs musiikkii ja jammailen. Mies on töissä, mut koht se tuleeki jo kotii. Vois keksii jotain kivaa illaks,mut ei oo oikein rahaa,ni taitaa nyt jäädä sohval makoiluks.

Hauskaa lauantaita kaikille enskoille!

Plussaonnea kaikille!!!!!!!!+++++++++++++++++++++++++++

Piinailijoille bdbdbdbdbdbdbd :)

Vierailija
4/17 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kp on 19. Laskin just :D

Vierailija
5/17 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se kp on 19/28..piti ihan laskee :D

Vierailija
6/17 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tyttö se vaan töissä paahdoin, vaikka ulkona on mitä parhain keli. Olen tässä taas jonkin aikaa taustaillut, kun edelleen mitään ei oo tapahtunut suuntaan eikä toiseen eli vieläkin täälä piinaillaan. Nyt alkaa olla kp 29/(28?), joten kohta pitäis kyllä testissä näkyä, jos tuola masussa jotain elämää on. Mielialat ja ajatukset ovat menneet viimeiset kaksi viikkoa niin kuin vuoristorata. Välillä oon ihan varma, että oon raskaana ja kohta olen taas sitä mieltä, että olen kuvitellut kaiken. Olen jo alkanut miettiä, että olikohan mulla edes koko ovista! Tällaista tämä piinailu on iloineen ja suruineen! Varsinkin eri foorumeilla ja sivuistoilla seilailu pahentaa piinailua. Suunnittelin tässä nyt odottavani muutaman päivän testaamista, tietenkin, jos tätiä ei näy. Alkaa kohta olla mun varasto tyhjillään, kun on tullut muutama kerta tässä testailtua. :)

Plussatuulia

toivotteleepi Hoyt

Vierailija
7/17 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=OrangeRed]Ja vielä kiitoksia onnitteluista! :o) Vointi on edelleen kovin tavallinen: vain ajoittaisia ihan hituisia huonovointisuuksia ja rintojen aristusta - vain väsymys on kaamea. Itsekseni laskeskeli olevani huimilla rv:llä 5+2 ja la 27.10., mutta tuolla odotuspuolella joku vinkkas OYS:n sivuilta laskurin, jonka mukaan olisikin viikkoja vasta 4+1 ja la 3.11. saas nähdä mitä sitten aikanaan neuvolassa sanovat, tai siis ultran jälkeen kai tuollaisen saa sitten tietää. Voi kun on pieni pää niin pihalla näistä ympyröistä... *puhaltaa ja huokaa rauhoittuakseen* =) sinänsä ihan sama, mitkä viikot menossa ja milloin la, kunhan kaveri eli EkaVekara, joksi hänet jo ristimme, pysyisi kyydissä syksyyn saakka!

Tervetuloa muuten uusille! Teitä onkin taas ilmaantunut mukavasti. Täällä on kivaa tuo kuumeilu.

Toivottavasti kömpiäisen terot auttaa! Olet muuten aika sissi kun jaksat noin pirteä olla kierroistasi huolimatta. Tsemppiä!

Laraleille ja Hoytille peukut pystyssä *bd* - voi kun piinailunne tuottaisi tulosta ja hyppäisitte perässä tuonne toiselle puolelle!

Kaikille aurikoista mieltä ja plussatuulia!

-Amy ja EkaVekara-[/color]

Vierailija
8/17 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kans töissä tänä aamuna. Olipa mukavat oltavat, ku alko eilen illalla kauhee pahoinvointi, enkä saanu viime yönä nukuttuu ku vaivaset neljä tuntii. Ja aamulla en meinannu saada mitään alas, enkä oo vieläkään pystyny juuri mitään syömään. Lämmötkin nousi vähä päälle 37 asteen, lihaksia pakottaa, rintoja kihelmöi välillä. Että taidanpa tulla kipeeks, mikä ei kyllä nyt oo hyvä juttu. Työharjotteluu olis vielä pari viikkoo jäljellä, ja se olis kiva saaha suoritettua. Täytyypi koittaa vaan lepäillä!

Viipuli oli ainaki liittyny joukkoomme, joten tervetuloa vaan!

Nyt kyllä sais tulla täti esiin Kömpiäiselle, että pääsette yritykseen!

Jokos Amy oli varannu neuvola-ajan vai varailetko tulevalla viikolla vai kuinkas se oli? Ihan kiva varmaan, kun oireet on sulla lieviä, ni eivät häiritse pahemmin muuta elämää. Täältä toivotetaan EkaVekaralle tarrasukkia ja paljon vauvaliimaa matkaan!

Ittellä on menossa kp 23 tai jotain, en oo ehtiny/jaksanu laskeskella niin tarkkaa, mut ens viikolla pitäis tätsyn tulla kylään. Että täällä eletään edelleen päivä kerrallaan! Ja toivotaan, että tää kamala tauti lähtis kohta matkoihinsa.

Aurinkoista viikonloppua ja plussasädetystä jokaiikalle!!!!

toivotteleepi

Hippux

Vierailija
9/17 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana viikonloppu! :) Tulin äskettäin kotiin, olin oikein pitkällä aurinkoisella maastoratsastuslenkillä! Valtavan ihana auringonpaiste sai esiin jo muutaman orastavan pisaman: varma kevään merkki! Jotenkin sitä jaksaakin paremmin kun on vielä aivan valoisaa paljon pidempään.

Tervetuloa mukaan ensikoihin Viipuli! Ja tsemppiä piinailuun! :)

Hippux-parka, kun olet joutunut olemaan tänään töissä. Aikaslailla sellaisilta raskausvaivoilta kuulostavat oireesi, toivotaan, että ovat juuri niitä! Toivottavasti et sairastu mihinkään tautiin!

Hoyt: iiik, mitä piinailua!!! bdbdbdbdbdbd!!!

Amyn olotila kuulostaa oikein mukavalta! :) Toivotaan, että vältyt hirmuisilta pahoinvoinneilta yms. Tsemppiä mahankasvatteluun SInulle!

Missäs luuraavat Fio, Dio ja Mooli? Masu? Naksu? Jessica?Brooke?Käärö? :) Huhuu " vanhat" enskat?!? Tulkaahan palstalle kertomaan kuulumisianne!

Oikein mukavaa loppulauantaita kaikille tasapuolisesti ja ++++-tuulia!!!

Vierailija
10/17 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs ole ehtinytkään kirjoitella vähään aikaan Taas oli uusia hypännyt mukaan joukkoomme, joten tervetuloa kaikille!!

Piinailijoitakin meillä on jokunen, ainakin hoyt jos oikein muistan. Pidetään peukkuja kaikille dbdbdbdbd:) Toivottavasti saataisiin nyt Amyn jatkoksi muitakin plussia..

Omassa navassa ei kummoisempia, kp taitaapi olla..... 15/25-37, piti oikein laskea kalenterista;) Ovista ei näy eikä kuulu, tikutellut olen kp 11 saakka, eli testailu jatkuu täällä suunnalla. Joka päivä tikkuun tullut selvä viiva, muttei plussaa näy. Onneksi ma on gyne ja selviää onko kaikki ok. Tai siis luulisisn että se osaa edes sen sanoa että ovuloinko, kun kierron puolivälin tiennoilla silloin ollaan. *Tulisipa äkkiä maanantai*

Viikonlopun jatkoa, nyt jatkan siivoamista :(

Vierailija
11/17 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein eilen liuskatestin sekä apteekin oman ja tulos oli selvä nega! En malttanut enää odottaa. Kyllä se nyt täytyy uskoa, että en ole raskaana. Olenkin nyt miettinyt, että oliko se mun kuvittelema ovis, vaikka niitä munasolun kasvukipuja, kun nippailuja oli, mutta limoja ei. Nyt on tosin jo viikon tullut ensin kirkasta ja nyt kellertävää limaa eli jospa ovis onkin nyt ollut. No, ollaanpa ainakin varmuuden vuoksi laitettu taas " pullat uuniin" . Vähän tuntu pientä häpeää, kun ei nyt plussaa tullut ja olin niin varma oireiden ym. perusteella. Tosin olen jo koko tämän viikon arvellut, että nega tulee, kun mitään tuntemuksia ei ole ollut ja fiiliskin sellainen. No, opinpahan tästä kierrosta niin paljon, että ensi kierrossa olen viisaampi. Edelleenkään menkkoja ei kuulu, mutta eiköhän ne kohta ilmesty.

Aurinkoa ja plussia kaikille!

Hoyt kp 30/(28?)

Vierailija
12/17 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis Rakkaat Enskaliinit! Olipa nopsa enter-sormi...

Karmaisevasta oksennustaudista toivuttu, keskiviikosta perjantaihin oli pää pöntössä. Nyt on aika hoikka fiilis!

Eli ne lievät pahoinvoinnin tunteet joita ihmettelin alkuviikosta olivatkin alkavaa vatsatautia... Pikkuhiljaa alkaa tulla sellainen olotila että täti taitaa taas ensi viikolla löytää tännekin : (

Kiitti Keinuhepo, aina niiiin lämmittää mieltä kun joku kaipailee : )

Olipas jännä eka erä jääkiekkoa!

Ollaan aktiivisesti rakennettu taas tänä viikonloppuna, laatoitukset alkaa olla valmiina ja seuraavaksi aletaan väsäillä sisäkattoja. Ihanaa ollut miettiä laattojen ja muiden pintamateriaalien värimaailmaa : ))

Jaahas, peli jatkuu taas. Palaillaan! Kivaa sunnuntain jatkoa kaikille!

t. Jessica (kp 24/28-32)

Vierailija
13/17 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei vielä tätsyliä ole näkyillyt...Yritän koko ajan ajatella positiivisesti ja toivoa, että tästä kierrosta olisi vihdoin tärpännyt...mutta olen kyllä aikas VARMA siitä, että menkat alkavat pian (raskausoireitakaan ei ole oikeastaan minkäänlaisia). En ole oikein mukana laskuissa, että mikä kiertopäivä nyt on meneillään...mutta luulisin, että 28 tai 27/27-32 tai jotain sinne päin. Raskaustestitkin polttelisivat jo kovasti kaapissa, mutta eipä niitä ole vielä kai järkevää tuhlata...viime kierrossa olin niin hätähousu, että testailin liian aikaisessa vaiheessa ja jouduin pettymään tulokseen=(

On tämä vaan niin höhlää, kun on KOKO ajan vauvajutut mielessä...vaikka tekisi mitä, niin vauvat vaan puskevat ajatuksiin=) Mieskin varmaan jo kohta hermostuu, kun hössään vauva-asiosta ihan liikaa...vaikka yhtä paljon se omaa vauvelia toivoo kuin minäkin...mutta silti=)

Ihana kyllä tällainen palsta, jossa voi höpötellä=)! Lämpöisiä plussatuulia kaikille Enskoille!

Vierailija
14/17 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä, Keinis, ollaan! Reissusta kotiuduttu. Ihanalta kuulosti toi sun ratsastusreissu! Haluu kanssa! En oo hetkeen ollut hepan selässä, vaikka kovasti ajoittain polttelisi päästä. Se on vaan niin julmetun kallista täällä pk-seudulla, että menee muut jutut edelle.

Kurjasti kävi Suomelle lätkässä, vaikkei hopeakaan huono ole. En yleensä jaksa jääkiekosta niin kauheesti kiinnostua, mutta tällaiset Suomi-Ruotsi-kohtaamiset on aina jänniä. Käy sääliksi Suomen poikia, Teppo Numminenkin ihan itku kurkussa haastattelusa pelin jälkeen! :(

Kiva viikonloppu oli, kun sai hetkeksi unohtaa vauvakuumeilut ennen ensi viikolla alkavaa oviksen metsästystä! Huomenna on se lääkäri ja kuullaan tulokset. Jännittää! Toivotaan, että mitään pahempaa ei löydy!

Mitäs piinailijat: Viipuli, Jessica ja Hoyt ainakin?! Koska saadaan kuulla testien tuloksia? Plussia, kiitos! ;)

Moolillekin terkut!

Diotima kp 11/31-41

Vierailija
15/17 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään ole vielä kerinnyt lukea teidän viime vikon kuulumisia, kun juuri palailin reissusta, mutta kiusaanpa teitä nyt urakalla omillani ;)

Testasin sitten ennen reissua kp 32 ilalla ja tuli haaleen vaalee toinenkin viiva. Epäilin kuitenkin, ja testasin uudestaan vielä su-aamulla kp 35 ja tuli oikeen komeet viivat. Ihan jo innostuin ajatuksesta, vaikka nyt taas epäilyttää...

Nimittäin pari kertaa on tulltu jotain " ruskeen-keltaista" hyvin pinetä tuhrua, mutta nyt perjantaina tuli pikkuisen veri tuhrua. Olin päivällä hiihtämässä pari tuntia oikein reipasta vauhtia, syke oli pitkään välillä yli 160. Tuntui koko ajan ihan hyvältä, tai siis " normaalilta" . Tietty lenkin jälkeen väsytti aika lailla, mutta sitten illalla havaitsin pientä veristä vuotoa. Huolkestuin tiety ihan hirmuisesti, että tässäkö tää nyt oli. Otin sitten loppuillan lähinnä sängyssä makoillen, mutta se vuoto jäi sitten siihen, eikä mitään tullut enää sen koommin. Lauantaina olin laskettelemassa viitisen tuntia, ja huolestutti ettei vaan olis liika rankkaa. No, mitään vuotoa ei ole sen koommin havaittu, tehotarkkailuista huolimatta :) Ota tästä nyt sitten selvää... Jos olis olut km, niin kai sen olis pitänyt selkeesti olla vähintään menkkamaista vuotoa... Vauva-lehden laskurin mukaan olis nyt rv 6. Mitä joku puhui jostain muusta, OYS:n laskuristako? Mä oon nyt ihan pihalla! Luultavasti tilaan ens viikolla ajan ihna suosiolla yksityiselle gynelle, jotta saan selvyyden mitä tämä kaikki tarkoittaa....

t. Ope, joka on ihan pihalla...

Vierailija
16/17 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkösope, lukemieni juttujen perusteella aika monella on ollut tuhruvuotoa raskauden alkuviikoilla. En sinuna pelästyisi kovasti, jos vuoto ei ollut runsasta eikä kirkasta. Suuri osa tuhruvuodosta menee alkavan raskauden piikkiin.. Eli uskaltaisin jo onnitella tässä vaiheessa! :)

Itselläni pilleriliuskasssa joku 15 nappia popsittavana, sitten alkaa tämän naisen totuttelu " luonnolliseen olotilaan" . Yritys ei ala missään nimessä ennen pillereiden lopettamisesta johtuvan vuodon jälkeistä ensimmäistä " luomuvuotoa" , eli kaksi kertaa saisi täti vielä tulla kylään. Toivottavasti kierto ei ole aivan infernaalisen pitkä, tai saattaa jäädä luomuvuoto odottamatta. En usko jaksavani sinnitellä pitkälle kesään saakka, jos tätiä ei ala kuulua.. Vauvakuume vaivannut viime kesästä asti, joten eiköhän olisi jo aika päästä tositoimiin!

Nyt täytyy mennä pelastamaan pullat uunista, tulee jo aika herkulliset tuoksut.. Täytyy unohtaa hiilihydraattien vähentämisaikeet täksi päiväksi, joska hillolla ja kermalla täytetty laskiaispulla on vaan niin superhyvää!

Vierailija
17/17 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tosiaan oli jännä jäkismatsi - huh! Ja harmi, että kultapossukerho kokoontui taas noin perinteisesti. Ei taida kauheesti olla väkeä kauppatorilla mitalijuhlissa esi yönä...

Täällä on vietetty loman jälkeistä viikoloppua hyvin rennosti, kun loma meni räkäillessä. Nyt viimeisinä päivinä onnesk on päässyt nauttimaan auringonpaisteesta. Ja kylläpä se jo lämmittää! =)

Olo edelleen tosi normaali. Jopa siinä määrin, että oon jo miettinyt, et pitäisköhän vielä varmuudeks testata... ;o) Mutta siis ei minkäänlaista vuotoa ja perjantain clearblue testi niin nopeesti selkee plussa, et uskottava se on. Neuvolaan soittaminen jäi perjantain laskettelureissun vuoksi, mutta yritän huomenna työpäivän aikana ennättää soitella.

Keinis kyseli Naksusta: hän kertoi pitävänsä palstailutaukoa vähän aikaa. Toivottavasti auttaa kuumeilustressin poistoon.

Pahoittelut hoytille negoista, mutta edelleen lippu korkeella, voihan se vielä muuttua!

Kylläpäs jessicaa koeteltiin taudilla. Yh! Samanlaisia oloja odottelen... Mutta rakennusjutut kuullosti tosi ihanilta!

Ja viipuliakin piinailuttaa *bd* sinne! Perässä vaan odotuspuolelle!

Dio, nuo tosiaan tekee hyvää nuo ajatusten poisvievät viikonloput. Helpottaa kummasti. Nyt vaan uutta ovista etsimään!

Ja ykkösope, huh, kylläpä sulla myös veti jännäks. Varovaista tai ei edes niin varovaista onnittelua sinne!!!! Tarrasukkia sinne! Eiköhän nuo tuhruttelut ole ihan normaaleja alkuraskauteen. Vain kirkas vuoto kai tarkoittaa km:a. Mutta hyvähän tuo on käydä tarkistuttamassa. Kyselit sitä toista laskuria. Se löytyy osoitteesta http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111 Mulla ainakin antoi eri tulokset kuin Vauvan laskuri. Mutta kuulemma neuvolassa niputtavat herkästi kaikki tuohon 28 pv kiertoon, joten lasken omat viikkoni sen mukaan, kunnes toisin todetaan. Saa nähdä, mitä sitten ultrat kertovat.

Nyt täytyy varmaan vähän miettiä, mitä muksujen kanssa huomenna opiskelis koulussa. Tiistaina vokin sitten vaikka liukua koko päivän laskiaismäessä. Tai ainakin ottaa aurinkoa ja hakea niitä pisamia, kun oppilaat laskee... ;o)

Sunnuntaiterveisin, Amy ja EkaVekara rv 5+3