Lääkärit kertovat potilaiden ärsyttävistä tavoista – ”Se on yhtä helv***iä”
Kommentit (27)
Vai ärsyttääkö arvauskedkuksen lääkäreitä se et potilaskin voi olla oikeassa. Jos mulla on silmätulehdus niin ei siihen enää lääkärin lausuntoa tarvitse, pelkät silmätipat riittää...
Kyllä tohtori Googlekin joskus tietää ja ohjaa Suomi 24seen tai aihevapaa palstoille.
jos tarvii pillereitä...............siinäkin google avustaa ja apteekki auttaa.
Olisiko vastaanotolla oikea avausrepliikki: "arvaa mikä mulla on?"
Minä en ainakaan katsele mitään oireita netistä!
Mene lääkärille, ja kerron oireeni siellä!
Tosin on niitäkin lääkäreitä, jotka eivät edes kuuntele.
Tai jos kuuntelevat, sanovat että olet liian VAHA hoidettavaksi!!! Olen 67-vuotias! Siis onko tähänkin nykyisin tullut, joku hallituksen määräys?
Jos niin on, täytyy tehdä uusi laki, eutanasiasta! Sen ottaisin mielelläni. Aikoinaan, siis 35-vuotta sitten, tekivät nämä niin erinomaiset lääkärit HOITOVIRHEEN, sen seurauksena olen pyörätuolissa, koko 35-vuoden ajan, ja jatkuu
aina hamaan hautaan asti!
Aikoinaan ei ollut mitään vastuuta/korvauksia!
Jäi ikuinen kiputila, ja hermosärky, kun joutuu istumaan pitkään, pyörätuolissa tulee "bursat" kipeäksi, on jo ketaalleen leikattu molemmat.
Mutta kuten professori Vara sanoi, että ne voi uusia, niin leikataan taas uudestaan!
Nämä nykyiset lääkärit, hoitaa VAIN nuoria!
Vanhat kuolkoon pois!
"Nettiviisaat" potilaat ahdistavat lääkäreitä, kun potilaille ei enää voi syöttää kaikkea soopaa ilman mitään kritiikkiä.
Tohtori-Googlesta olen hyötynyt sairauksien hoidossa paljon enemmän kuin lääkäristä.
Olen itse joutunut muistuttamaan lääkäriä, mitä Käypähoito-suosituksissa on sairauteni hoidosta sanottu. Sieltä ne lääkäritkin niitä ohjeita katsovat. On ollut pakko tutustua ohjeisiin itse, koska tk-lääkäreiden ammattitaso on ollut luokattoman heikkoa.
Yhtä helvettiä on kohdata myös lääkäri joka ei ole kiinnostunut potilaansa ongelmista. Tai joka käynnin jälkeen kirjoittaa puuta heinää, tulkitsee väärin potilaan sanomiset ja antaa hyvin merkillisen ja epäilyttävän kuvan potilaastaan, joskus jopa negatiivisesti leimaavan. Eli harkintaa ja tarkkuutta kirjaamisiin, eikä leimaamisia tietyntyyppiseksi.
Tavallaan se antibioottikuuri jokaiseen vaivaan on oikein, mutta abxvalikoimaa ei olla mietitty kunnolla. Pitää olla pitkät kuurit, ja useampi abx. Antibiootit nimittäin tehoavat myös protozooalaisiin loisiin. Loiset liittyvät myös allergioihin, IgE-vasta-aineet.
Jossakin luki, että saatetaan siirtää Kupittaalle .
Kyllä elämässä pitää olla järjestys ja järki. Sekopäille lääkitys ja laitoshoito. Se on kaikkien kannalta humaania.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan katsele mitään oireita netistä!
Mene lääkärille, ja kerron oireeni siellä!
Tosin on niitäkin lääkäreitä, jotka eivät edes kuuntele.
Tai jos kuuntelevat, sanovat että olet liian VAHA hoidettavaksi!!! Olen 67-vuotias! Siis onko tähänkin nykyisin tullut, joku hallituksen määräys?
Jos niin on, täytyy tehdä uusi laki, eutanasiasta! Sen ottaisin mielelläni. Aikoinaan, siis 35-vuotta sitten, tekivät nämä niin erinomaiset lääkärit HOITOVIRHEEN, sen seurauksena olen pyörätuolissa, koko 35-vuoden ajan, ja jatkuu
aina hamaan hautaan asti!
Aikoinaan ei ollut mitään vastuuta/korvauksia!
Jäi ikuinen kiputila, ja hermosärky, kun joutuu istumaan pitkään, pyörätuolissa tulee "bursat" kipeäksi, on jo ketaalleen leikattu molemmat.
Mutta kuten professori Vara sanoi, että ne voi uusia, niin leikataan taas uudestaan!
Nämä nykyiset lääkärit, hoitaa VAIN nuoria!
Vanhat kuolkoon pois!
Kannattiko katkeroitua noin pahoin?
Ps. Ei ne tutki nuoriakaan kunnolla, koska eihän noin nuorella voi olla sairautta X tai Y. Heti tulee mieleen se rintasyöpään kuollut nuori äiti. Rintasyöpä on +50 v tauti stana.
Rahalla saa ikävä kyllä.
Ihmeellistä lääkärivihaa täällä palstalla. Itse olen pääosin saanut todella hyvää palvelua lääkäreiltä! Minulla on ollut useampikin harvinaisempi vaiva, ja aina on ongelmat otettu tosissaan ja hoito löytynyt. Pari epäsosiaalisempaa tapausta on osunut kohdalle, ja kyllähän se siinä hetkessä nyppii, mutta asiansa ovat hekin osanneet.
Voin kuvitella, että kyllä se saattaa lääkäriä ärsyttää, jos potilas kuvittelee tietävänsä enemmän kuin mitä oikeasti tietää. Eri asia sitten kroonista sairautta sairastavat, jotka ovat usein hyvin perehtyneitä omaan sairauteensa ja sen hoitoon. Heillä sitä tietoa oikeasti on ja sitä voi lääkäri itsekin hyödyntää. Mutta mielestäni uutisella viitattiin peruspirkkoihin, jotka googlettelevat hyvin yleisiä ja tavallisia oireita, ja siten diagnosoivat itselleen aivokasvaimia ja syöpiä.
Sitten on "meikäläisiä"...
Minä en ole koskaan juossut lääkäreillä, vaan olen taipuvainen vitkuttelemaan liikaakin oireiden selvittämisessä.
Sain huimausta, tunto- ja näköhäiriöitä. Tiesin jo ennen googlettamista, että ne ovat tyypilliset MS-taudin oireet. Varasin ajan lääkärille, joka sanoi, etteivät oireeni ole MS-tautia. Varasin ajan neurologille, joka myös sanoi, etteivät ne ole MS-tautia. Itse sanoin, että ne ovat sitä.
Lopulta oireet kärjistyivät ja menin päivystykseen, mutta sielläkin neurologi käski menemään takaisin kotiin.
Kunnes oireet olivat tosi pahat ja jouduin osastolle. Tehtiin tutkimukset ja tulos: selvä MS-tauti. Tuli yhteiskunnalle kalliiksi, että sain diagnoosin ja minua osastohoidettiin. Jos olisivat heti uskoneet, tutkineet ja antaneet steroidihoidon, olisi säästynyt pitkä penni ja meiltä kaikilta energiaa, varsinkin minulta. Huoh. Ja he nostavat lääkärin palkkaa. Olisin itse paljon pätevämpi, mutta ei ole muodollista koulutusta.
Mikä tämä nykyajan villitys on kaikkien ammattialojen edustajien haukkua ja arvostella asiakkaitaan. Kampaajat kertovat, miten kamalia asiakkaat ovatkaan ja miten tulisi käyttäytyä, tarjoilijat valittavat, teki asiakas mitä hyvänsä ja nyt jo lääkäritkin lähtivät tähän. Aivan järkyttävää, miten ihmisillä ei ole enää mitään kunnioitusta toisiaan kohtaan. Tuskin kukaan menee kampaajalle tahallaan ärsyttämään ja toteamaan, että älä leikkaa liikaa tai ravintolaan ihan vaan vittuillakseen keliakiansa kanssa kysymään, onko ruoassa gluteenia.
Se johtuu varmaan siitä, että arvauskeskusten lääkärit ovat nykyään melko ammattitaidottomia. Ihan sama mitä on tapahtunut, niin antibiootit ja vähän Buranaa kylkeen. Ei niitä juuri kiinnosta tehdä edes lähetteitä lisätutkimuksiin. "Syö toi kuuri nyt ensin, niin katellaan sitten joskus". Moi, ja seuraava potilas!!