Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkkärin työtarjous ja olen raskaana rv 30

Vierailija
06.06.2016 |

Jäin työttömäksi muutama viikko sitten ja tilanne tosiaan se, että olen tukevasti raskaana joten työnhaku tosissaan nyt ei oikein tule kysymykseen.
Tarkoituksenani oli olla työttömänä nyt tämä loppuaika ennen kuin äippäloma alkaa.

Kuitenkin nyt yllätyksekseni sain työtarjouksen työkkäriltä ja pakkohan sinne oli hakea, ettei tulisi karenssia. Nyt sain jopa kutsunkin työhaastatteluun. En siis maininnut hakemuksessani, että olen raskaana mutta kyllä sen tyhmempikin tajuaa kun vaapun sinne haastatteluun kuin raihnainen pingviini suuren mahani kanssa. Ja kaiken lisäksi työ on aika fyysistäkin, että ekaksi varmaankin joutuisin jäämään saikulle supistelujeni kanssa jos minut valittaisiin, mutta en siis millään usko että mua valittais :D

Jos nyt haastattelussa otan puheeksi sen, että olen raskaana niin voinko saada karenssia?
Onko se työn välttelemistä? Koska ymmärtääkseni jos ilmaisee liian suuren palkkatoiveen tai muuten sanoo asioita, joiden tietää vaikuttavan erittäin negativisesti työn saamiseen niin siitä voi tulla karenssia.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aborttimalliksiko sait työtarjouksen? :)

Oletko idiootti?

Mistä ne te-toimistossa tietäisivät, että työnhakija on raskaana?

Jos on käynyt siellä pursuilevan mahansa ja vuotavien tisuliensa kanssa

Menepäs, lapsi, välillä ulos.

Pistä sinä korkki kiinni. Hutsu!

Ainiin, sehän on taas koululaisilla alkanut kesäloma.

Vierailija
22/26 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ihan ymmärrä miksi ap ei haluaisi työpaikkaa nyt. Tuohan olosi enemmän kuin mahtava tilanne, jos onnistuisi nyt saamaan vakituisen työn ja olisi työpaikka odottamassa äitiysloman jälkeen.

Äärimmäisen epätodennäköistä toki, että niin kävisi, joten aika sama kumpaa toivoo, mutta noin periaatteessa.

No tämä työ, jota tarjottiin ei ole sellainen, jota haluaisin pidemmän päälle tehdä. Ei vastaa koulutusta eikä muutenkaan houkuttele mua erityisesti. Uskon kyllä saavani taas mukavempia ja enemmän omaa ammattitaitoani vastaavia töitä äitiysloman jälkeen :) Olin siis määräaikaisena oman alan töissä, mutta soppari oli ihan tähän raskauden loppuun vaan ja sen tiesinkin jo ennen raskauttanikin. Jos en olisi raskaana ja olis ihan pakkopakkopakko löytää ihan mikä tahansa työ nyt niin totta kai silloin hakisin tuonnekin tosissaan.

En alkanut heti hakemaan uutta vakityötä kun tulin raskaaksi, koska takana oli jo keskenmenoja ja viihdyin niin hyvin tuossa määräaikaisessa paikassani. Hain sitten muutamaan kiinnostavaan paikkaan ja sain työtarjouksenkin, mutta loppujen lopuksi en ottanut tuota työtä vastaan. Olin silloin jo raskauviikolla 17 ja moni asia ko. työssä vaikutti lopulta siihen, ettei mulla ollut pokkaa ottaa vastaan sitä työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sulle tietosesti ketjutettiin määräaikaisia soppareita siihen asti että tulit raskaaksi? Olisiko niitä sopimuksia jatkettu jos et olisi raskautunut? Kuulostaa vähän laittomalle työnantajan puolesta, oleppa yhteydessä liittoosi ja kysäise voiko näin toimia.

Vierailija
24/26 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aborttimalliksiko sait työtarjouksen? :)

Oletko idiootti?

Mistä ne te-toimistossa tietäisivät, että työnhakija on raskaana?

Jos on käynyt siellä pursuilevan mahansa ja vuotavien tisuliensa kanssa

Menepäs, lapsi, välillä ulos.

Pistä sinä korkki kiinni. Hutsu!

Ainiin, sehän on taas koululaisilla alkanut kesäloma.

Miten se tähän liittyy?

Vierailija
25/26 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sulle tietosesti ketjutettiin määräaikaisia soppareita siihen asti että tulit raskaaksi? Olisiko niitä sopimuksia jatkettu jos et olisi raskautunut? Kuulostaa vähän laittomalle työnantajan puolesta, oleppa yhteydessä liittoosi ja kysäise voiko näin toimia.

Ei ketjutettu vaan olin äitiyslomansijaisena määräaikaisena. Tulin aika yllättäen raskaaksi ja sopivasti se alkuperäinen työsopimuskin loppui tähän rv 30 tienoille.

Ja ennen kun kysyt että mitä tarkoitan yllättäen raskaaksi tulemisella niin yritystä takana jo pidemmän aikaa ja olin aika pessimistinen sen suhteen että mitään siitä tulisi.

AP

Vierailija
26/26 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ihan ymmärrä miksi ap ei haluaisi työpaikkaa nyt. Tuohan olosi enemmän kuin mahtava tilanne, jos onnistuisi nyt saamaan vakituisen työn ja olisi työpaikka odottamassa äitiysloman jälkeen.

Äärimmäisen epätodennäköistä toki, että niin kävisi, joten aika sama kumpaa toivoo, mutta noin periaatteessa.

No tämä työ, jota tarjottiin ei ole sellainen, jota haluaisin pidemmän päälle tehdä. Ei vastaa koulutusta eikä muutenkaan houkuttele mua erityisesti. Uskon kyllä saavani taas mukavempia ja enemmän omaa ammattitaitoani vastaavia töitä äitiysloman jälkeen :) Olin siis määräaikaisena oman alan töissä, mutta soppari oli ihan tähän raskauden loppuun vaan ja sen tiesinkin jo ennen raskauttanikin. Jos en olisi raskaana ja olis ihan pakkopakkopakko löytää ihan mikä tahansa työ nyt niin totta kai silloin hakisin tuonnekin tosissaan.

En alkanut heti hakemaan uutta vakityötä kun tulin raskaaksi, koska takana oli jo keskenmenoja ja viihdyin niin hyvin tuossa määräaikaisessa paikassani. Hain sitten muutamaan kiinnostavaan paikkaan ja sain työtarjouksenkin, mutta loppujen lopuksi en ottanut tuota työtä vastaan. Olin silloin jo raskauviikolla 17 ja moni asia ko. työssä vaikutti lopulta siihen, ettei mulla ollut pokkaa ottaa vastaan sitä työtä.

Tuossa tapauksessa ymmärrän. Tosin todennäköisyys tulla valituksi viimeisillään raskaana fyysiseen työhön, joka ei vastaa koulutusta taitaa olla aika tarkkaan nolla. Ja jos ihme sattuisi, sulla olisi koko äitiysloma ja mahdollinen hoitovapaa aikaa hakea sopivampaa työtä ja jos ei tärppäisi, sulla olisi silti odottamassa tuo ei niin mieleinen paikka. Eli sun kannaltani en näe tilanteessa suurtakaan riskiä.