Mistä johtuu, että +30v naisillakin on nykyään aknea?
Eivätkö he hoida ihoaan vai syövätkö niin epäterveellisesti, koska aiemmin ei aknea ole näin paljon keski-ikäisilla naisilla esiintynyt (ihotautilääkäriltä kuultua). Paljon rumemman näköistä kuin lievä ylipaino tai lyhyet hiukset.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on akne koska en suostu syömään e-pillereitä. On nimittäin hormonaalinen akne.
Eipä paljoa kiinnosta mitä muut ovat mieltä naamastani.
Kaikki akne on hormonaalista.
Olisko hormonaalisilla ehkäisyillä jotain yhteyttä tähän..? Moni 30+ ikäinen käyttää ehkäisynä hormonikierukkaa tai muuta vastaavaa keltarauhashormoni valmistetta ja ne yleensä voi huonontaa ihoa... Moni ehkä lopettaa e-pillerit siinä iässä. Jos on syönyt pillereitä 10-20-vuotta niin ei oo ihmekään jos iho reagoi siihen... Muutenkin naisen hormonitoiminnassa alkaa tapahtumaan muutoksia siinä 30 jälkeen...
Jos nyt yks ihotautilääkäri on tuota mieltä ei se tarkoita että oikeasti olis mitään räjähdysmäisesti lisääntynyttä aknea...
Kolmekymppiset eivät oikein enää saa syödä yhdistelmäpillereitä. Joten jos he ovat aloittaneet ye -pillerit vaikka 15 vuotiaana niin kolmenkympin korvilla niitä suositellaan sitten vaihdettavaksi minipillereihin, kapseleihin, hormonikierukkaan, ym.938
Akne on pitkälti hormonaalinen asia. Vaikka peruspuhtaus on tietenkin tärkeää, niin ei akne pesemällä lähde. En tiedä, vaikuttaako joillain ruokavalio merkittävästi. Itselläni ei ainakaan tunnu vaikuttavan.
Olen ymmärtänyt, että syytä aikuisiän aknen lisääntymiseen ei tiedetä.
Ylipäätään, en tajua mitä iloa siitä on kenellekään että keksitään lisää ja lisää asioita joista toisia voi pilkata. Onko olemassa yhtään yhteyttä, jossa todella olisi tarpeen huudella tosille, että he näyttävät rumilta. Minusta ei. En itse koskaan tee niin.
Maitotuotteet ja vilja. Niistä on vaan niin vaikea päästä eroon. Heti kun jättää pois tai vähemmälle, huomaa naamassa eron.
Maitotuotteitakin käsitellään nykyään niin hirveesti, ettei iho kestä.
Ennen niissä oli parasta ennen päivä ihan muutaman päivän verran, nykyään ne säilyy viikkotolkulla avaamattomana ( ellei kuukausitolkulla).
Jätin viljaleivät muutama viikko sitten pois, naamassa näkyy heti ja muutama kilo lähtenyt.
N. 33
Mulle tulee näppyjä menkkojen aikaan. Ärsyttävää.
Onko siihen mitään hoitoa? En käytä ehkäisyä
46v.
Vierailija kirjoitti:
On sitä aikuisiän aknea ollut ennenkin.
On ollut, mutta vähemmän.
Paskasta puhelinta räpelletään 24/7 ja sit hinkataan niillä samoilla sormilla naamaa :D Itse oon kova koskettelemaan leukaperiäni, koska ne ovat melkein aina jumissa... ja joo 90% näpyistäkin tulee sinne.. Pitäis opetella pois tästä tavasta.
Minulla on akne koska en suostu syömään e-pillereitä. On nimittäin hormonaalinen akne.
Eipä paljoa kiinnosta mitä muut ovat mieltä naamastani.