Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ELOhiirten viikonloppu***

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi eilen joku pinossa puhua päänsärystä...Minulla on särkenyt päätä koko alkuraskauden melkein päivittäin ja voi että jurppii...Minulla ei ollut lainkaan pahoinvointia, joten taitaa olla särkyä tilalla. Paratabsia olen ottanut pahimpaan tuskaan. Hartiat ja selkä on myös aika jumissa. Taitaa olla parasta kääntyä hierojan puoleen.

Mieliteoista oli myös puhetta. Minulla on ollut joka kerta suurena intohimona hampurilaiset, tomaatit ja suolakurkut. Hammastahna on maistunut loppuraskaudesta aivan ihanalle suussa ja kaikki kodin pesuaineet ovat tuoksuneet taivaallisilta. Tällä kertaa mitään selkeitä mielitekoja ei ole vielä ollut...Mutta kyllähän sitä vielä ehtii.

Loppuperhe palasi viime yönä kotiin pohjoisesta. Olipa ihana herätä aamulla, kun koko konkkaronkka oli kotona. Siitä se arki taas alkaa, mutta se on vaan mukavaa.

Esikolla on tänään 10-vuotissynttärit, mutta järjestän kahvit sukulaisille vasta ensi viikonloppuna. Tänään nautitaan kakkua ihan oman perheen kesken.

Ihanaa viikonvaihdetta kaikille!

Opemamma ja vimpula rv 13+4

Vierailija
2/13 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollut ja päänsärkyä.....niska/hartia särkyä ja selkäsärkyä ..heh ja mitä vielä.....no eilen oli ilmeisesti jotain supistuksia tai jotain...muttasattui aika tavlla...mahaan, selkään ihan että henkitys lakkasi kun se tuli...10min välein....aamusta iltaan. Olikohan harjotussupistuksia????? en tiedä....toivon ettei niitä tänään enää tule.

soitin neuvolankin peloissani, muttei siellä ollut ketään paikalla.... lääkäriinkään ei ollut mahdollisuutta lähteä.

joten nyt vain toivon ettei niitä enään tule!!!!!!!!

Minä olen ottanut särkyihin panadol poretta. meillä alkoi hiihtolomat nyt, jes kivaa!!!!! ei arjen rutiineja vähään aikaan.

mutta nuo lapsoset herää vain samaan aikaan aamulla on loma tai ei....

hei taas ja hyviä vointeja.

Minttu ja tuutti 15+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuossa tuota repeämisketjua ja kyllä tuli sellanen olo, että huh-huh. Kyllä täytyy kunnioittaa, että jaksaa ylipäänsä olla, kun noin hankala synnytys takana. Pelko alkoi taas vähän kolkutella. Selvisin aika vähällä esikoisen syntymästä mutta mitenkähän käy nyt. Onko muuten tavallista, että repeäis kakkosesta, kun esikoisesta pahemmin ei?

Nyt sitten eletään niitä aikoja, kun innokkaana odottelen vauvan liikkeitä. Muuten on mainio olo alun hankaluuksien jälkeen ja kaipaisin jo vauvatuntemuksia. Maha kylläkin kasvaa hurjaa vauhtia. Tuntuu, että alamaha on nyt yhtäkkiä pullahtanut palloksi. Pitäis löytää jostain jotkut joustavat housut, kun nuo kaapissa olevat äitiysfarkut on vielä kuitenkin liian mahakkaita. Vaan tällä menolla ei kauaa...

Aika menee vauhdilla, en pysy yhtään perässä viikoissa. Esikoiselta oli niin tietoinen kaikesta...

No joo, tällaista pikaisesti. Piti vaan alkaa kirjoittaa, kun nuo repeämiset jäi pyörimään mieleen.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

Vierailija
4/13 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista lauantaita kaikille! :) Upea keli ulkona, tuli ihana olo kun käytiin miehen ja pojan kanssa mäenlaskussa ja muutenkin peuhaamassa lumessa. Kaksi päivää meni ihan sisällä pojan sairastaessa mutta nyt näyttäis olevan jo paremmassa kunnossa. Kauhean kärttyinen on pikkumies vieläkin, ei ole sairastaminen hauskaa, ei..

Viimeksi jo hehkutin pahoinvoinnin loppumista, mutta eilen oli taas kamala olo koko päivän ja oksensinkin. Tänään on kuitenkin ollut taas parempi olo. Tosin tuntuu että flunssaa pukkaa nyt itelle.. Olo on kuitenkin tosi autuas koko ajan ;D ..Muutaman päivän ajan olen epäillyt tuntevani liikkeitä masussa ja nyt olen aivan varma että vauva siellä kutittelee eikä ilmavaivat! :D Ihana tunne! Joko tässä ollaan näin pitkällä, hui?! Kuinka moni muu tuntee jo liikkeitä?

Mua on kans vaivannut päänsärky, Panadolia olen välillä ottanut mutta ei tunnu auttavan. Käsiä ja jalkoja särkee välillä myös, tuntuu että aina jotain.. Ja mieliteoista; mulla on himo turkinpippureihin ja muihin vastaaviin tulisiin karkkeihin! Voisin syödä niitä ihan tolkuttomasti. Tuleekohan pippurinen tenava?! :)

tumpe rv 16 tasan

Vierailija
5/13 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Kävin tänään Lastentarvikkeessa äippähousuja etsimässä, kun tsekkasin aamulla vaatekaapin läpi, ja melkein sain vielä kaksista housuista vetoketjun kiinni, loput oli ihan toivottaman pieniä. XL- ja L-kokoja oli tuolla melko hyvin tarjolla, mutta M-kokoa oli vain yhdet lappuhaalarit. Elän sitten toistaiseksi niissä, kunnes jotkut muutkin sopivat housut löytyy! (Toivioretki Helsinkiin on onneksi tiedossa ensi viikonloppuna.) Joku iso kuorma äippävaatteita oli liikkeeseen ollut tulossa, mutta hukkunut matkalla, niin että ilmeisesti jonkun ajan päästä voi sitten taas olla paremmin tavaraa tarjolla.

Vaunuja oli myös arviolta 300 erilaiset, että onnea vaan valintaan...

Päänsärystä oli eilisessä pinossa puhetta; mulla on ollut kolme viime päivää kanssa pää kipeänä iltapäivästä iltaan. Mutta lauantaina ei nyt onneksi mitään. Panadol Hot, se pahanmakuinen, auttoi eilen särkyyn, tosin otin siihen kyllä vielä päiväunet päälle.

Vointeja!

Picapica ja Peukaloinen rv 15+3

Vierailija
6/13 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut hieman kumma päivä, kun lepäsin aamusta tunnin vielä sängyssä miehen touhutessa pojan kanssa. Ihmeesti olikin sitten pirteä päivällä. no, päiväunetkin nukuin ;) olokin ollut eilen ja tänään suht ok, jos pysyy illasta pois keittiöstä. Mulla on ollut koko alkuraskauden joku ihmeen ällötys taas noita pesuaineita kohtaan. Siis puhdas pyykki saa juoksemaan vessaan... kummallista.

Opemamman lapsukaiselle kovasti onnea ja mukavaa syntymäpäivää!!!

Kikille päänsärystä kärsiville jaksamisia. Itelläni ollut vain muutamana päivänä, joten viel olen säästynyt (koputtaa puuta). tuon pahan olon kanssa on muutenkin tarpeeksi tekemistä.

Tänään jäin pojan iltapuuroa keittäessä ihmettelemään hirmu isoksi pullahtanutta masuani ja puurot kiehui tietysti yli ja kiva siivoominen. Ajatus muutenkin tuntuu aina karkailevan minne sattuu...

Mukavaa viikonloppua!

Air+poika12/04+masu13+

Vierailija
7/13 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemmekin kahdstaan muksun kanssa kotona. Huomaa, että toisen aikuisen seura on ihan kiva juttu.

Minulla pahoinvointi vain jatkuu... Esikoista odottaessa se jatkui 5. kuulle asti. Uskoin jo, että olin päässyt pahoinvoinnista eroon, mutta parin päivän tauon jälkeen se yltyikin taas entistä kurjemmaksi. Ehkä se tästä...

Uusi juttu minulla on hajut, siis tuntuu siltä, että hajuaistini on aivan uskomattoman terävä. Joku kirjoitti ihastuneensa johonkin kumiseen tuoksuun, minä taas nuuskin naapurin kilpa-auton pakokaasua ihan hurmaantuneena (yleensä en voi sietää mitään vastaavia hajuja), sekä kaupassa olleet tuoreet mansikat haistoin jo ulko-ovelta ja oli pakko pysähtyä niitä nuuskimaan vähäksi aikaa. Vastaavasti sitten löytyy pahojakin hajuja, ehkä vielä enemmän kuin ns. hyviä. Hienhajuiset ihmiset saavat oksentamaan (usein olen ainoa, joka asian havaitsee), monet hajuvedet ovat kuin myrkkykaasua jne jne. Edellisessä raskaudessa en voinut sietää grillin hajua, joten sinä kesänä jäi grillaamiset väliin.

Rinnat sen kuin turpoaa... Pienirintaisena se on ihan kiva, mutta vie taas jonkin aikaa, että tähän poikkeustilaan tottuu. Painoa oli tullut n. 1,5kg, mikä ei haittaa itseäni. Samoin oli ed. raskaudessa näillä viikoilla (13+4). Onko muilla paino lähtenyt jo nousuun?

Vatsa on myös kasvanut. Illalla se tietysti pönöttää eniten, mutta mitkään entisistä housuista ei mene enää jalkaan. Kävin myös ostamassa muutaman ei-mammapaidan, joissa oli kuitenkin pituutta enemmän, ettei napa näy. Minustakin useat mammahousut on tosi isoja. Tiedän kyllä, että niille ekstrasenteille reisissä ja pepussa tulee olemaan käyttöä loppuraskaudessa, mutta tällä hetkellä kaikki mammahousut lepattavat pepusta ja reisistä inhottavasti. Ostin siis matalavyötäröiset joustavasta materiaalista tehdyt housut.

Lähdemme tästä pian kyläilemään muksun kanssa, joten lapsi saa leikkiseuraa ja minä sitä kaipaamaani keskusteluseuraa. Ei tuon parivuotiaan kanssa voi vielä paljon puhua. Tosin hän sanoi aamulla uuden lauseen: Minä tanssin! Kaksikieliseltä lapselta oli kiva kuulla vaihteeksi uusi lause puhtaalla suomenkielellä - ja ihan oikeassa asiayhteydessä.

Tammikukka, rv 13+4

Vierailija
8/13 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän ollut nyt kirjoituksia viime päivinä. Itsekin vasta nyt edistyn kirjoittamaan. Jotenkin on koko viikon ajan ollut sellainen olo, ettei saa mitään aikaseksi, on vaan väsyttänyt, ja aika (illat) on mennyt kisoja katellessa. Seuraava viikko onkin lomaa eli jos sen aikana sais ladattua akkuja ja vaikka hankittua jotain mammavaatetta.

Päänsärystä monet ovat sanoneet. Oon selvinny tähän asti aika vähällä, mutta heti, kun hartiat menee vähänkin tiukalle, niin johan jomottaa. Oon yrittänyt venytellä ja hieronnasta on apua.

Onko kukaan tilannut mammavaatteita? Miten ovat sopineet? Kaupoissa on monesti sen verran huono valikoima, ettei meinaa sopivia löytyä. Sattuiskohan tilaamalla sopivat?

Sitten vielä liivien käytöstä yöaikana. En oo ite vielä liivejä yöllä käyttänyt, mutta tuntuu, että rinnat on niin arat, että liivit olis hyvät myös öisin. Onko kokemuksia tästä?

Joku kirjoitti, että tekee kovasti mieli turkinpippureita. Heti iski minullekin kova salmiakin himo. Pakko hipsiä heti huomenna ostamaan salmiakkia. Jos ne vaikka auttais tähän öklötykseen, joka ei siis vieläkään oo kokonaan ohi. Onko teille kerrottu suosituksia salmiakin ja lakujen syömisestä? Luulisi, ettei pieni määrä sillon tällön ainakaan voi haitaksi olla. Onko joillekin tullut muita mielitekoja? Minulle ei vielä mitään, paitsi että joka viikko on ollut jokin tietty ruoka, jota on ehdottomasti saatava ja sitten seuraavalla viikolla se ei enää välttämättä maistukaan.

Yön puolelle taitaa taas mennä. Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!

Babyperhonen (rv 13+6)

Vierailija
9/13 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosta liivien käytöstä yöllä,mulla ku oli kipeenä rinnat ni helpotti kyllä kun yöllä liivit oli päällä.mua sattu kääntymine ja kaikki mut loppu sitte liivien kanssa.

mammavaatteista,mä tilasin missymom:ista housut kokoa xs ja ne oli älyttömän kokoset :O ,h&m:sta tilasin housut ja oli kokoa 32/34 niin oli tosi hyvät,netissä ei tosin oo kun muutamat mallit,mut liikkeestä voisi löytyä enempi?!. tilasin ne pellavahousut ja sitte 1 topin ja sellaset trikoo housut just henkalta,käys kurkkaa niitä :)

Vierailija
10/13 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helou!!

Onpas elohiirulaisten pinossa ollu hiljaista parina päivänä. :(

Tv:stä tulee just tällähetkellä jännittävä suomi-ruotsi olympia finaali, mutta en jaksa seurata kun meillä tv huutaa sen verran lujaa että kuulen kyllä vallan mainiosti mitä kentällä tapahtuu vaikka olenkin eri huoneessa. ;-) Toivotaan nyt kuitenki että Suomipojat hoitaa homman kotia.

Täällä on juteltu mm. erilaisista " vaivoista" ja mulla taas ummetusta. Heti kun jättää pari päivää väliin et ei ota levolacia ni johan taas alkaa vaivata, menee hermo... Mä oon sellanen yökkäilijä kaikille lääkkeille, että ei huvittais mitään ottaa jos ei pakko!!! Multitabsitki täytyy pilkkoa ja sekottaa esim. jogurttiin että saa ne alas. Oonpa vaikea tapaus.

Mä ajattelin tossa viikolla et jos nyt viikonloppuna kertois perheelle ja kavereille vauvasta, mutta en saa kerrotuks... heti iskee keskenmenon pelko mieleen!! Ja että seuraavaks saa kertoa et ei vaiskaan... Pääsenköhän mä koskaan eroon tosta ajatuksesta....

Eilen kun iltasella ajelin töistä kotia tuli yhtä-äkkiä tunne et olo on jotenki aivan erilainen ku ennen... ei mitenkään huono olo vaan jotenki kevyt ja tyhjä!!! Ku tähän asti on ollu jotenki koko ajan turvonnu olo, varsinki iltasin. Onko tää ihan normaali tunne?? Toivottavasti... Jos se on merkki siitä et nyt alkaa se ihana aika raskaudesta ku tuntuu et virtaakin on vähän enemmän ku aiemmin, enää vaivaa ainoastaan oma saamattomuus.... ;-)

Masukaan ei oo mielestäni kasvanu..., välillä näyttää et olis jo pieni vauvakumpu, mut taas toisena päivänä et ei sittenkään, ihan vaan sitä omaa mahamakkaraa se on. Koska se alkaa näkyä edes vähän??? Neuvolaanki on aikaa vielä parisen viikkoa. Odottavan aika on tosiaankin pitkä.

Mutta nyt saa omat murheet ja napinat riittää. Kaadan kaiken teidän niskaan kun ei ole muitakaan jotka salaisuudestani tietää... Koittakaa kestää. :-)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille.

kami05 & pieni onni 16+3

Vierailija
11/13 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, Suomi sitten hävisi pelin :(

KAMILLE: mulla myös edelleen pelko siitä, että jos jotain tapahtuu, jotain ikävää siis. Mä olen kyllä kertonut useille ihmisille, mutta esim. äitiysvaatteita en uskalla ostaa vielä. Välillä tuntuu siltä, että olis ihan pakko kun on vaan enää yhdet housut, jotka jalkaan mahtuu, mutta jotenkin en vaan uskalla... Eilen maha tuntui isolta, tänään aloin ihmetellä, että mihin se maha on hävinnyt, ja niin vaan taas masennus valtasi mielen.

TUKIVYÖSTÄ kysyisin. Kysyin tätä jo aiemmin, mutta en tiedä vastasiko kukaan, kun en ihan joka päivä käy lukemassa näitä pinoja. Elikkä siis. Olen nettikaupoista katsellut tukivöitä. Useimmat maksaa sen 40 euroa suunnilleen. Mutta parissa kaupassa oli sellaisia leveitä tukivöitä myynnissä, ja niiden hinta oli vaan alle 15 euroa muistaakseni. Eli onko kukaan käyttänyt näitä halvempia vöitä? Ja onko niistä mitään hyötyä? Vai onko se niin, että kallis vyö = hyvä vyö? Ja milloinkas olette alkanut tukivyötä käyttämään? Mä en ole aiemmissa raskauksissa käyttänyt, mutta nyt on tiedossa fyysisesti rankka kesä (jos siis raskaus etenee hyvin ja normaalisti), joten sitäkin ajatellen olen jo tätä tukivyöasiaa mietiskellyt.

Paha olo on jo ollut kohta viikon taas pois. En kyllä koe ainakaan vielä mitään kukoistavaa keskiraskautta, mutta josko se vielä ehtisi?

Jamssa rv16+1

Vierailija
12/13 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni sitten voittamaan. Suomipoika pelas kyllä vähän vaisusti välillä...

Noh, kai tää kestetään....

Mulla noita mielitekoja on etenkin hedelmät ja marjat (mielellään jäisiä ja vähän kirpeitä, esim. puolukoita) ja salaatti. Ja appelsiinimehu. Mutta myös ihan oikeaa ruokaa tekee mieli erilailla kun ennen. Siis esim. perunoita ja jotain aivan tavan kastiketta. Enpä tiiä mikä johtuu raskaudesta, mutta nyt voi ainakin sitä syyttää turhista syömisistä :)

Kävin la. ostamassa Lindexistä mammafarkut. Sellaiset matalavyötäröiset. En ole koskaan ennen eden koittanut sellaisia. Kaikki muut mallit (siis sellaiset matalat) oli tosi pieniä ja etenkin kapeita reisistä!! Itselläni ei ole tikkujalat, joskaan ei myöskään tukit. Nää tuntu kaupassa hyviltä, mutta illalla kun olin niitä pitänyt pidempään, aivan kun ne olisivat alkaneet painaa tuolta masun alta. Etenkin -tai siis vaan, istuessa! Eli sovittakaa huolella, ja koittakaa myös istumista sovituskopissa. Itse en tajunnut. Nuo kaapissa olevat vanhat masunpäälle tulevat housut eivät kyllä ainakaan paina mistään. Luulen, että nämä nyt hankkimani eivät mene loppuun asti. :(

Tyttö tuli viime yönä kuumeeseen. Muita oireita ei ole,vain kuumetta. Mitähän tämä nyt sitten tarkoitta??

Kivaa lomaa kaikille, keillä se on ensiviikolla alkaa!

t. Katzu & asukki 17+3

Vierailija
13/13 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin pari päivää reissussa joten en ole päässyt koneelle mut lukasin äsken viestit pikaseen läpi. Ei mitään ihmeitä, muutakun ottaa niin pirusti kupoliin Leijonien niukka tappio :``( Varsinkin niidne vanhojen konkareiden puolesta joilla oli viimeinen mahdollisuus voittaa jotain suurta.

Täällä olo ihan ok, kamala kun viikot menee vauhtia. Kohta jo 16 viikkoa täynnä!

Peeveli rv 15+2