Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysely: Mihin yhteiskuntaluokkaan kuulut?

Vierailija
05.06.2016 |

http://www.iltasanomat.fi/kampanjat/testit/yhteiskuntaluokka/index.html#

Kysely: Mihin yhteiskuntaluokkaan kuulut?

Vaihtoehdot

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
42/61 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testin mukaan huippuvarakkaaseen yläluokkaan ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasanomien testin mukaan 900 euroa kuukaudessa kuuluu työväenluokkaan ja 1760 euroa taas keskiluokkaan.

Vierailija
44/61 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on 100 miljoonaa rahaa ja nollatulot kuuluuko alimpaan luokkaan?

Vierailija
45/61 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukausitulojen mukaan yläluokkaan ja vuositulojen mukaan (mukana siis kesälomarahat) kuulun huippuvarakkaaseen yläluokkaan. :O Tuo eka ei ylätä, mutta että jo 59000  vuosituloilla kuulu jo huippuvarakkaaseen yläluokkaan herättää kummastusta.

Vierailija
46/61 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloni puolesta minun pitäisi kuulua ylempään keskiluokkaan, but fuck no! Tyttö voi lähteä työväenluokasta, mutta työväenluokka ei lähde tytöstä. Eli ikuisesti ja aina työväenluokkainen.

Vierailija
47/61 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paaria eli opiskelija, joka sairastui ruumiillisesti ja henkisesti. Apua sain liian vähän, liian myöhään ja siksi lopun elämääni eläkelainen.

Vierailija
48/61 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

60000 e vuosituloilla yläluokkaan. Onneksi siinä luki ettei sinusta varmaan tunnu siltä. Juu ei tunnu!

Vierailija
49/61 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaorjuuteen.. Tosin ainoa velkani on opintolaina, vielä. Mutta eipä töitäkään näy vaikka kuinka mielelläni tekisin paskaduuniakin :(

Vierailija
50/61 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen päättäjien mukaan saan liikaa tuloja ja niitä pitäisi vähentää, koska tälläinen ilmainen raha tekee vain laiskaksi ja estää hyödyllisen työnteon. Lisäksi minun pitäisi ottaa lainaa maksaakseni vuokrani ja ruokani. Omia valintojaan ei myöhemmin aikuisuudessa voi muuttaa, koska uudelleenkouluttautumista ei tueta. Lisäksi jos tienaan liikaa niin nämä nykyiset varani otetaan minulta pois.

T: opiskelija 470e

Vierailija
51/61 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot ovat melko puutteellinen yhteiskuntaluokan määrittäjä. Marxismi on aika puutteellinen näkökulma tähän asiaan. Olen työmarkkinatuella, joten testin mukaan kuulun "työväenluokkaan". Valitettavasti en tunne yhtään työväenluokkaista ihmistä, enkä koe itseäni sellaiseksi. En usko, että työväenluokkaiset kelpuuttaisivat minua porukkaansa. Jos olisin duunari, minulla sentään tulot.

T. Akateeminen työtön

Vierailija
52/61 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuukausitulojen mukaan yläluokkaan ja vuositulojen mukaan (mukana siis kesälomarahat) kuulun huippuvarakkaaseen yläluokkaan. :O Tuo eka ei ylätä, mutta että jo 59000  vuosituloilla kuulu jo huippuvarakkaaseen yläluokkaan herättää kummastusta.

Koulutuksen puolesta olen gradua vaille valmis maisteri. On mulla tietty aatamin aikainen opistotutkinto ja vuosien varrella suoritetut AMK ja YAMK tutkinnot.

Vierailija
53/61 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa työttömät ja sosiaalipuolen asiakkaatkin ovat alempaa keskiluokkaa, koska tulonsiirrot käytännössä mahdollistavat kaikille keskiluokkaisen elintason. Valtaosa suomalaista luetaan juuri tuohon alempaan keskiluokkaan. Pelkästään tulot eivät määritä luokka-asemaa. Siihen vaikuttaa myös sosiaalinen sijoittuminen yhteiskunnassa. Kouluttamaton ihminen ei nyky-yhteiskunnassa ole käytännössä juuri koskaan yläluokkaa, koska Suomessa ei ole vanhaa aristokratiaa. Vanha aatelistokin on Suomessa köyhää, ja pääosin rahvastunutta.

Vierailija
54/61 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutuksen puolesta olen gradua vaille valmis maisteri. On mulla tietty aatamin aikainen opistotutkinto ja vuosien varrella suoritetut AMK ja YAMK tutkinnot.

Niin ja tunnen kuuluvani työväenluokkaan, koska vanhempani sinne kuuluvat.

Vierailija
55/61 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, että tuon laskurin mukaan kuulun yläluokkaan. Itse olen mielestäni lähinnä hyvin pärjäävä. Siis minkälainen pitäisi olla, että kuuluisi tuohon yläluokkaan? Pitäisikö käyttää jotain tietynlaisia vaatteita tai kampausta? Koruja ehkä? Anyone?

Vierailija
56/61 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gradu

Mikä on gradu?

Vierailija
57/61 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin luokkaan nyt äpärät kuuluvat, olisko C- vai peräti D-luokka? Vai luokaton?

Vierailija
58/61 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

WTF, 1 760 euron kuukausitulothan on joka ikisellä joka tekee kokopäivätöitä.

Vierailija
59/61 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jee kalluubi. pelkkää paskaa.

Vierailija
60/61 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa työttömät ja sosiaalipuolen asiakkaatkin ovat alempaa keskiluokkaa, koska tulonsiirrot käytännössä mahdollistavat kaikille keskiluokkaisen elintason. Valtaosa suomalaista luetaan juuri tuohon alempaan keskiluokkaan. Pelkästään tulot eivät määritä luokka-asemaa. Siihen vaikuttaa myös sosiaalinen sijoittuminen yhteiskunnassa. Kouluttamaton ihminen ei nyky-yhteiskunnassa ole käytännössä juuri koskaan yläluokkaa, koska Suomessa ei ole vanhaa aristokratiaa. Vanha aatelistokin on Suomessa köyhää, ja pääosin rahvastunutta.

Minun nähdäkseni 879 euroa, mitä saan tässä kuussa, ei anna keskiluokkaista elintasoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi