Missä hoidatte yksityiset puhelut (esim. lääkäri) töiden aikana?
Kun nuo kaikki puhelut täytyy aina hoitaa työn aikana, jos käy normi päivätyössä. Minne siis menette puhumaan esim. lääkärin soittaessa? Niitä asioita kun harvoin haluaa työkavereiden kuulevan. Meillä ei työpaikalla ole oikein mitään paikkaa, jossa voisi puhua ilman että joku kuulee. Uloskaan ei voi mennä, kun ainahan siinä ihmisiä kulkee ohi ja autojen äänet taas häiritsevät puhelimen kuuntelemista.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut myös avokonttorissa firmassa, jossa ylin johtokin istui avokonttorissa eli omia huoneita ei ollut kellään. Neukkareita kyllä oli, kirjasto ja hiljaisen työn koppeja. Millaisessa paikassa, jossa toimistotyötä tehdään, ei muka ole neukkareita!
Meillä ei todellakaan ole neukkareita. Palaverit pidetään kahvihuoneessa, joka on avointa tilaa, ei siis edes mikään huone. Kivasti kuulee kaiken mistä puhutaan. Välillä siinä on myös hoidettu työhaastatteluita. Onhan se kiva saada tietää minkälaista palkkaa tarjotaan tulevalle kollegalle :)
Vierailija kirjoitti:
Yleensä sulkeudun tj:n huoneeseen. Hän ymmärtää olla sen ajan jossain muualla. Soitan kaiken kaikkiaan yksityispuheluja työpaikallani erittäin harvoin, ehkä pari kpl/kk.
Minusta tuo on aika usein. Itse olen koko työurani (6v) aikana puhunut henkilökohtaisia puheluiten töiden aikana ehkä neljä kertaa.
Jos soitan itse niin soitan pukuhuoneesta tai kahvihuoneesta. Voihan niihinkin joku työkaveri tulla samaan aikaan, mutta asiakkaat sentään eivät kuule ja yleensä työkaveritkin väistää (eli esim. tulevat kahville vasta, kun olen lopettanut puhelun tai nappaavat pukuhuoneesta vaan nopeasti sen mitä tarvitsevat), jos kuulevat että puhelun aihe on arkaluontoinen.
Takaisin soitot on hankalampia. Kerron lähimmille työkavereille, että sellainen puhelu on tulossa. kun puhelin soi lähden kohti kahvi- tai pukuhuonetta ja joku työkavereista nappaa asiakkaani ja pahoittelee hänelle lähtöni. Jos kaikilla on asiakkaat palveltavana, saa lääkäri soitella toisen kerran myöhemmin.
(Lapsen sairauden vuoksi näitä takaisin soittoja on usempi vuodessa, joten käytäntö on pitänyt luoda. Onneksi työkaverit ja pomo suhtautuu asiaan järkevästi).
Kävelen ulos viereiseen puistoon. Liikennettä on vieressä kadulla mutta ei ruuhkaksi asti ja hyvin kuulen.