Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko voi/pitää juoda vettä päivässä?

Vierailija
04.06.2016 |

Otsikosta kysymys löytyy. Eli paljonko vettä tulisi juoda ns. tavallisena päivänä? Entä sitten helteellä?

Mä olen juonut normaalisti noin 3litraa, mutta joidenkin mielestä tuo on liikaa. Hellepäivänä saattaa mennä nelisen litraa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon lasillisen silloin kun janottaa. Ehkä litran päivässä, helteellä vähän enemmän. En tajua miksi pitäisi juoda enemmän.

Vierailija
2/10 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle pt sanoi että 1,5l riittää, 2max. Jos juo liikaa niin menee suolatasapaino sekaisin ja saattaa tulla huono olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon 2-3 litraa, suositus muistaakseni pari litraa. Mä saan herkästi virtsatieinfektion ja oon huomannut, että hiukan runsaampi juominen mm. ehkäisee sitä

Vierailija
4/10 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisissa olosuhteissa vähintään 30ml/painokilo. Eli 50kg painavan tulisi juoda vettä 1,5l. Mutta jos treenaa tai on kuuma, niin enemmän.

Vierailija
5/10 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos virtsa on tummaa, niin juot liian vähän. Muutenkin varsinkin liikkuessa pitäisi juoda sen verran, ettei janontunnetta pääsisi syntymään.

Vierailija
6/10 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 litraa päivän mittaan.

Vierailija
7/10 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus on 1-1,5 litraa päivässä tavallisena päivänä.

Vierailija
8/10 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli virtsa on oljenkeltaista, juominen on optimi. Kirkasta -> juot liikaa ja menetät mineraaleja, tummaa -> juot liian vähän tai sinulla on maksasairaus.

Vierailija
9/10 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon vain janoon ja ruuan kanssa. Vettä n 2-6 dl päivässä. Muuten saan nesteitä smoothiessa (3dl) ja esim keitoista.

Yhtään enempää en kaipaa enkä tarvitse edes treenatessa. Mittausten mukaa täydellinen nestetasapaino. Ja pissa väritöntä

Vierailija
10/10 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä juon 2-3 litraa, suositus muistaakseni pari litraa. Mä saan herkästi virtsatieinfektion ja oon huomannut, että hiukan runsaampi juominen mm. ehkäisee sitä

Niin varmaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme