Tuntematon mies kehui 14 v. tytön pyllyä
Tytärpuoli 14 v. on ollut aamun vähän ”poissa tolaltaan”. Sain hänet viimein kertomaan mikä mieltä painaa.
Tyttö oli eilen illalla tullut kaverinsa luota kotiin kävellen hiljaista pyörätietä pitkin. Hänen takanaan muutaman metrin päässä oli kävellyt mies. Muita ei ollut ollut näkyvissä. Tyttö oli huomannut jonkun kävelevän takanaan, mutta ei ollut kiinnittänyt häneen sen enempää huomiota. Sen perusteella, mistä minne tyttö kertoi heidän näin kävelleen, arvioin heidän kävelleen peräkkäin puolisen kilometriä. Tyttö oli sitten kääntynyt pois tuolta tieltä, ja mies oli jatkanut matkaansa eteenpäin. Ollessaan siinä risteyskohdassa mies oli yhtäkkiä huikannut tytölle ”olipa mukavaa kävellä noin sievän pyllyn takana”. Tyttö oli vilkaissut taakseen, ja mies oli kuulemma katsonut tuolloin häneen hymyillen, mutta jatkanut kuitenkin matkaansa edelleen eri suuntaan kuin tyttö. Mitään muuta mies ei ollut sanonut siis koko aikana sanonut eikä esim. yrittänyt koskea tyttöön mitenkään. Tytön arvion mukaan mies oli suunnilleen minun ikäiseni. Olen 48.
Tyttö on jotenkin ihan järkyttynyt ja on koko aamun tonkinut vaatevarastoaan löytääkseen sellaiset housut, joissa takapuolen muoto ei tulisi esille. Minusta hän jopa ylireagoi, mutta minä olenkin mies, ja myönnän ihan suoraan, että en välttämättä ymmärrä miltä tuollainen tytöstä tuntuu.
Tytön äiti on matkoilla ja palaa parin päivän päästä. Ja minä olen nyt ihan pallo hukassa, että mitä tässä pitäisi tehdä. Tyttö sanoo, että äidille ainakaan ei saa soittaa. Olen ollut hänen kanssaan samaa perhettä siitä asti, kun tyttö oli 5-vuotias. Omia lapsia minulla ei ole, joten hän ja jo kotoa pois muuttanut isoveljensä ovat minulle ”kuin omia”. Biologinen isänsä asuu eri paikkakunnalla.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitushan on jo 4 vuotta vanha, joten neuvot ovat myöhässä. Minusta näiden alaikäisten tyttöjen pitäsi tilanteessa huutaa ikänsä tyyliin 'Minä olen vasta 14 v. Älä ahdistele lapsia.' Saisivat nuo miehet, jotka väittävät nyky 14 vuotiaiden menevän täysi-ikäisestä, oppia, että todellisuudessa ne tytöt, jotka he ajattelevat olevan 18 v, ovat 14v ja ne mitä he luulevat 14 v ovatkin todellisuudessa 12 v.
Vaadit lapsilta jotain mitä ei välttämättä aikuisetkaan uskalla tehdä.
En vaadi, mutta sanon että jos lapsi uskaltaa sanoa edes sen että 14 vuotias, niin se jo voi säikyttää osan ahdistelijoista pois. Kyllähän, jotkut täällä neuvoivat näyttämään keskaria ja vastaamaan vittuillen. Minusta ne neuvot ovat huonoja, koska ne voivat provosoida ahdistelijaa pahempaan toimintaan. Miksi
Ihmettelen itsekin näitä neuvoja että näytä keskisormea yms. Paras on kun ei huomioi millään tai/ja pistää juoksuksi, jos on yksin. Itse nimittäin juurikin provosoin tämmöistä huutelijaa joka lähtikin kimppuun, onni onnettomuudessa oli toinen ihminen lähellä. Yksin olisi käynyt huonosti. Olin myös nuori tuolloin. Tuosta lähtien en ole reagoinut mitenkään ja yleensä ripeämmin liikkunut vaan ja koittanut mennä ihmisten lähelle jos heitä sattuu ympäristössä olemaan
Kyllä se on niin että tytöt pukeutuu nykyään liian himottavasti. Saa osaltaan syyttää itseään!!! Kollarit tai normifarkut ja ei tuu ongelmia