Korkeakoulutus on ajanhukkaa
Paperiduunari ja putkimies tahkoaa 3-5-kertaisesti yliopistotutkinnon hankkineeseen kirjastovirkailijaan verrattuna.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Paperiduunari ja putkimies tahkoaa 3-5-kertaisesti yliopistotutkinnon hankkineeseen kirjastovirkailijaan verrattuna.
Kirjastovirkailija ainoa korkeakoulutuksen ala??
Et voi vertailla amisalojen korkeapalkkaisimpia ja akateemisten pienipalkkaisimpia, jos puhut yleistasolla. Silloin vertailussa pitää olla korkeakoulutuksen/akateemisen koulutuksen kaikki alat ja kaikki amisalat joko mediaanipalkoilla tai keskipalkoilla. Ja silloin korkeakoulutus osoittautuu "voittajaksi". Keskimäärin 4600€ vs 2300€ / kk. Korkea koulutus kannattaa ihan aina, oli mittapuuna mikä hyvänsä asia.
Samaa mieltä ekan kanssa. Paitsi että en oo edes sijoittunut vastaaviin töihin, mutta silti, kivempi että on opiskellut, voi kehittää itseään lisää.
Töissä tulee vietettyä sen verran iso siivu elämästä, että itselleni ammatinvalintaan on vaikuttanut muut asiat kuin raha.
Vain perus- tai ammattikoulutuksen saanut ihminen ajattelee, että koulutus on vain työntekoa varten.
Korkeakoulutetut ihmiset tietävät, että korkeakoulutus lisää ihmisen sivistyksen ja ymmärryksen tasoa muillakin elämän aloilla kuin vain työtehtävien osamisen perustana.
Mietihän sitä sitten, kun seuraavan kerran tarvii lääkäriä.
No en minä halua olla putkimies. Fyysinen työ, ulkona työskentely tai käsien käyttö ei tosiaan sovi minulle, ihan sama mikä ammatti.
Ja vaikka kohta olen "tusinatradenomi", niin 5 työhakemusta lähettämällä pääsin kolmeen haastikseen. Ei ole yhtä helppoa kaikille duunareilla, joista iso osa ei tahko sitä rahaa kun putkimies.
Joillekin raha ei ole tärkeintä. Työssä on kiva toteuttaa itseään ja käyttää aivojaan.