Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieskollega kutsui viestillä mökilleen soutelemaan ja "saunakin lämpiää"

Vierailija
04.06.2016 |

Kyseessä on ihan kiva ja asiallinen mies, ainakin työympäristössä, poikamies. Itse olen etäsuhteessa, mutta ilmeisesti kollega ei ole tästä ihan tietoinen, koska en ole töissä paljon suhteestani puhunut.

Mitä tuohon voisi vastata niin, etten nolaisi kollegaa? En olisi uskonut, että hän lähestyisi tällä tavalla.. Hieman kiusallista, vaikka kiva mies onkin.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisin ;) hottii

Vierailija
22/39 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tässä ole nyt mikään ongelma se, että olet varattu? Siis itsellesi? Ajattelet nyt vain tuota työkaveria, mutta entä jos ajattelisit kumppaniasikin välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tässä ole nyt mikään ongelma se, että olet varattu? Siis itsellesi? Ajattelet nyt vain tuota työkaveria, mutta entä jos ajattelisit kumppaniasikin välillä.

No tottakai on! Tässähän juuri mietin kohteliasta tapaa kieltäytyä. Koska kollega ei ole sellainen, josta edes kiinnostuisin vaikka olisin vapaa. En osaa ajatella häntä muuna kuin kivana työkaverina.

Tosiaan tuli ihan puskista tämä kutsu, ja kuten tässäkin on arveltu, on vaikea tietää onko se ihan ystävällinen muina miehinä lähetetty, vai onko hän ihastunut. Pitäisi osata vastata diplomaattisesti, jotta voimme jatkaa töitä hyvässä hengessä.

Ap

Vierailija
24/39 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin että rohkaisuryyppyjä on otettu ja viesti lähetetty maistissa. Sanot suoraan, että et ole kiinnostunut. Niin se parhaiten käy, että mies ymmärtää.

t.mies

Vierailija
25/39 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aika oli avoin, vastaisin jotain tyyliin "kuulostaa kivalta, milloin toiset on tulossa?" ja odottaisin mitä vastaa. :)

Vierailija
26/39 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan reippaasti vaan kiität kutsusta ka kysyt, ketä muita on tulossa. Jos on kutsunut vain sinut, kerrot olevasi parisuhteessa joten kahdenkeskinen mökkireissu ei sovi.

Vierailija
27/39 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et TODELLAKAAN sano mitään "en voi tulla, olen parisuhteessa"! Todella noloa jos käy ilmi että kutsu oli lähetetty vain ystävänä. Minun mielestäni sinun pitäisi mennä ja siellä sitten sanoa, että olet parisuhteessa (jos tarve vaatii). Ei aina kannata olettaa että joku kutsuu vaan ihastumisen takia. Kannattaa mennä, voit vaikka saada hänestä hyvän ystävän!

Vierailija
28/39 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vajaa, vatvot asiaa, johon riittää vastaukseksi, kiitos mutta ei kiitos. Et ole työkaverille millään tavalla velvollinen selittelemään tekemisiäsi ja päätöstä eikä vapaa-ajan asioiden tulisi vaikuttaa työhön mitenkään.

Vierailija
29/39 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos  vastaava tilanne tulisi vastaan itsellä, vastaisin varmaan että ' Hyvä idea, viimeisimmästä illanvietosta onkin jo aikaa! Milloinhan koko porukalle kävisi, oletko jo kysynyt Marjatalta, Pekalta ja Irmeliltä?'

Vierailija
30/39 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hienot tilukset, mene toki katsomaan. Sanoit, että mies on mukava eikä heitä härskiä läppää - ei hän siis mikään epämääräinen pervo varmaankaan ole. Mikäli ehdottelu alkaa, kieltäydyt vain kohteliaasti ja siinä se. Ja jos alkaa painostus, ainakin vastaisuudessa tiedät pysyä kollegasta erossa.

Vierailija
31/39 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä teitä naisia...koko Suomi ratkoo miten vastata yhteen mökki kutsuun ???

Nyt vastaat siihen tekstatiin heti että

" Pidä saatana tilukses !!!"

Ja huomaat elämä jatkuu maanantaina normaalisti....

Vierailija
32/39 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ystävällissävyinen vastaus, että kiitos kutsusta, mutta ei valitettavasti sovi ja oikein mukavaa kesänalkua sinne mökille! Vatsinkin kun ei ollut ajankohta määritelty, niin tuosta ymmärtää, ettet ole kiinnostunut. Sitten töissä voit iloisesti muina naisina kysyä, että oliko hyvät bileet, niin et nolaa. Teeskentelet siis ilmanmuuta käsittäneesi, että sut kutsuttiin johonkin isomman porukan bileisiin. Eli ettei hän nolaannu, että tulkitsit vain sinulle osoitetuksi treffikutsuksi.

Sitten jossain yhteydessä puhut muina naisina siitä poikaystävästäsi. Case closed.

Vierailija
33/39 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En tarvii soutelua, kun mela löytyy jo kotoa."

Vierailija
34/39 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et TODELLAKAAN sano mitään "en voi tulla, olen parisuhteessa"! Todella noloa jos käy ilmi että kutsu oli lähetetty vain ystävänä. Minun mielestäni sinun pitäisi mennä ja siellä sitten sanoa, että olet parisuhteessa (jos tarve vaatii). Ei aina kannata olettaa että joku kutsuu vaan ihastumisen takia. Kannattaa mennä, voit vaikka saada hänestä hyvän ystävän!

Miespuolinen kollega kutsuu saunomaan ystävänä? Älä nyt naurata!

Jos ei ole muita työkavereita kutsuttu, niin eiköhän asia ole ihan selvä.

Minä sanoisin jotain, että kiitos kutsusta, mutta miesystäväni ei pitäisi, että saunon toisten miesten kanssa.

Vierailija
35/39 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millaiset välit teillä on töissä, jos vietätte sielläkin paljon kahdestaan aikaa, niin voihan olla että kutsu oli vaan kaverillinen. Mutta jollette ole muutenkaan vapaa-ajalla tekemisissä niin sikäli outoa.

Itse en varmaan kehtaisi suoraan kieltäytyä, pelkäisin että töissä olisi sen jälkeen kiusallista. Vastaisin varmaan jotakin, et niin työporukalla olisi kyllä kiva järjestää mökki-ilta. Eiköhän mies siitä tajua, jollei halua koko työporukkaa kutsua ettet ole halukas tulemaan kahdestaan.

Vierailija
36/39 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko vastasit?

Vierailija
37/39 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Soutelu ja sauna" = suomalainen versio "Netflix and chillistä".

Vierailija
38/39 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä kiusallista tuossa on. Itse soittaisin ja kysyisin tarkennusta, että onko kutsu vain mulle vai koko työporukalle ja sitten sanoisin et jos kutsu koskee vain mua niin olen menossa tapaamaan omaa miestäni ja kiittäisin kuitenkin kutsusta. Miks tehdä yksinkertainen asia vaikeaksi??

Vierailija
39/39 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin, että kiitos kutsusta ja työporukalla illanvietto kyllä kiinnostaa, jos vain päivä on sopiva.

En ole saanut vastausta.

Ja ei olla tosiaan mitenkään erityisen läheisissä väleissä, eikä tehdä töitä työparina, joskus kyllä jotain yhteisiä hommia. Siksikin olisi outoa ollut lähteä soittelemaan tarkennuksia. Ehkä tämä on ollut joku muutaman oluen jälkeinen päähänpisto.

Ap