Julkisella sektorilla töissä olevat elävät meidän verovaroillamme
On suuri vääryys kun hoitsut saavat vain 3500 euroa ja virastopaperinpyörittäjät ja sossutädit ja muut vain 4500 euroa bruttona kuussa. Voi naisraukkoja. Ihanko joudutte vähän paperia pyörittämään, että saatte saman verran tai enemmän palkkaa kuin miehet raa'asta työstä. Tämä on feminististä luokkasotaa! Lisää palkkaa julkiselle sektorille!
Kommentit (38)
Luulenpa ettei siellä näin digitaalisaation myötä enää hirveästi papereita pyöritellä, ontto hokema vähän samoin kuin "kortisto". Jäänteitä 70-80 -luvuilta, joiden käyttö kertoo enemmänkin sanojan omasta ajattelun tukkeutumisesta ja jämähtämisestä. Sitä paitsi ne eivät ole mitään "meidän" verovaroja, mikä ihme me?
Jännittävää, miten julkinen sektori henkilöityy hoitsuihin ja sossutäteihin.
Onko sitä papereillekin nykyään hoitajat?
Paperinhoitaja, bruttopalkka 3500€. Mitä työnkuvaan kuuluu? Pitääkö silittää? Jutella mukavia? Käännellä sitä paperia tunnin välein? Joka tapauksessa taidan vaihtaa alaa, just ton palkan takia. Ja varmaan se paperi ei ole mulkvisti.
Hyvä provo muuten. Tai no aika huono, väsynyt.
Entäs sitten opettajat ja ylipitkät lomat! Ja vedetään tähän vielä poliisit, jotka ajelevat kaiken päivät pitkin teitä ja sakottavat viattomia ihmisiä! Koko julkinen sektori pitäisi lopettaa!
Kai tiesit, että jos koulutus ja terveydenhuolto yksityistettäisiin, maksaisivat ne merkittävästi enemmän yksittäisille käyttäjille? Onhan tästä esimerkkejä maailmalta vaikka kuinka. Miksi muuten puhut vain naisvaltaisista aloista suojatyöpaikkamielessä? Yhtä lailla esimerkiksi maanpuolustusta, kaupunkisuunnittelua ja tiehallintoa pyöritetään julkisin varoin. Ovatko kaikki majurit, maanmittaajat ja siltainsinööritkin suojatyössä? Sosiaalitoimiston palveluiden käyttäjistä on muuten valtaosa miehiä. Ei kai se ole "sossun tätien" vika, että asiakkaita riittää? Miten näistä ihmisistä huolehdittaisiin, jos kaikki sosiaalitoimiston palvelut lakkautettaisiin?
hoitsu kirjoitti:
Täytyypä valittaa palkkatoimistoon kun palkastani puuttu tonni kun sen kerran kuuluisi olla 3500e... :DD
t. hoitsu
Just så! Mene Mehiläiseen ja rahasi ?Kai vinku-Intiaan.!
Oi miten tuore ja omaperäinen ajatus, suoraan oikeiston paskalaarista.
Olen verottaja ja tienaan kaksjapuoltuusaa. Ja maksan veroni. Jos joku oikeistolainen on siitäkin kateellinen, niin perse repee naurusta. Mutta älä huoli, yhä vähemmän tänne porukkaa jää, viimeistään 2020 koneet hoitaa lähes kaiken. Virolaisella ohjelmalla. Ei taida jäädä porukkaa kuin verotarkastukseen. Ja asiakkaalle löytyy ohjeet kätevästi netistä, joten takkuileva ja huonosti toimiva puhelinpalvelukin (10 vastaajaa, 4000 puhelua/päivä) voidaan lopettaa kokonaan. Jotta kyllä se ap:nkin elämä siitä kirkastuu.
Ja ap hoidattaa kakaransa veronmaksajien rahoilla. Maksaisit ite kakaroistasi aiheutuvat kulut, loinen!
Ikiksen vanhaa. Tulostakaapa julkisen sektorin miestyöntekijöille, niin johan poika nielaisee huulensa. Hei, kaverit, enhän mä nyt teille...
Näinhän se on.
Mutta en hoitajia vihaisi. Varsin tarpeellista duunia.
Sen sijaan toimistoissa pölyttyviä kiintiö-jakkupukunaisia voisi hieman kritisoida. Muijien ainoa funktio on siirrellä papereita pinosta toiseen ja yrittää tehdä helposta asioista vaikeita. Siinä ei ole mitään mieltä.
Potkut heti kaikille julkisen sektorin loisille niin ei tarvitse enää maksaa veroja!
Vierailija kirjoitti:
Oi miten tuore ja omaperäinen ajatus, suoraan oikeiston paskalaarista.
Olen verottaja ja tienaan kaksjapuoltuusaa. Ja maksan veroni. Jos joku oikeistolainen on siitäkin kateellinen, niin perse repee naurusta. Mutta älä huoli, yhä vähemmän tänne porukkaa jää, viimeistään 2020 koneet hoitaa lähes kaiken. Virolaisella ohjelmalla. Ei taida jäädä porukkaa kuin verotarkastukseen. Ja asiakkaalle löytyy ohjeet kätevästi netistä, joten takkuileva ja huonosti toimiva puhelinpalvelukin (10 vastaajaa, 4000 puhelua/päivä) voidaan lopettaa kokonaan. Jotta kyllä se ap:nkin elämä siitä kirkastuu.
Näinpä juuri. :D
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on.
Mutta en hoitajia vihaisi. Varsin tarpeellista duunia.
Sen sijaan toimistoissa pölyttyviä kiintiö-jakkupukunaisia voisi hieman kritisoida. Muijien ainoa funktio on siirrellä papereita pinosta toiseen ja yrittää tehdä helposta asioista vaikeita. Siinä ei ole mitään mieltä.
Voisitko antaa joitain konkreettisia esimerkkejä näistä paperinpyöritysammateista? Työskentelen itse julkisella sektorilla, ja "jakkupukunaiset", joihin tyypillisesti törmää, ovat palkanlaskijoita, hr-asiantuntijoita, sihteereitä ja viestintäpäälliköitä, eli aivan samoja, joita löytyy yksityisen sektorin työpaikoilta.
Vierailija kirjoitti:
On suuri vääryys kun hoitsut saavat vain 3500 euroa ja virastopaperinpyörittäjät ja sossutädit ja muut vain 4500 euroa bruttona kuussa. Voi naisraukkoja. Ihanko joudutte vähän paperia pyörittämään, että saatte saman verran tai enemmän palkkaa kuin miehet raa'asta työstä. Tämä on feminististä luokkasotaa! Lisää palkkaa julkiselle sektorille!
Mä olen tommonen virastopaperinpyörittäjä ja saan bruttona puolet tosta 4500€ palkasta jota mulle olisit antamassa. Mun mielestä mulla on ihan ok palkka merkonomille. Se mikä harmittaa on se, että toimiston ainoa ekonomi saa vain pari sataa enemmän palkkaa kuin me merkonomit. Koulutuksen perusteella ei tunnu ihan reilulta. Mutta hei, meillähän on niin valtavat palkat julkisella sektorilla. Ja voin muuten sanoa että tulis sullakin äitiä ikävä kun me julkisen terveydenhuollon paperinpyörittäjät sieltä poistettais, sulla kun ei oo mitään hajua mihin kaikkeen meidän toiminta vaikuttaa ja kuinka se potilaalle heijastuu.
Mä olen kyllä hemmetin kiitollinen näille julkisen sektorin työntekijöille. Maanantaina poistettiin sappirakko päivystysleikkauksena. Kivut jäivät taa ja toipuminen on hyvällä mallilla. Kiitos hyvän henkilökunnan keskussairaalassa. Mielelläni annan verovarojani julkiselle sektorille, kun saa hyvää hoitoa noin pieneen hintaan. Sitä sopii miettiä, että mitä se maksaisi yksityisellä puolella tai että kuinka isot vakuutusmaksut olisivat, jos terveyskustannukset hoidettaisiin ameriikan malliin.
Olen ilmeisesti se jakkupukuinen paperin siirtelijä eli sihteeri julkisella sektorilla. Jakkupukua ei kyllä pidä. Olin aiemmin yksityisellä sihteerinä ja täytyy sanoa että helpompia olivat hommat siellä. Julkisella selvästi haastavampia, täytyy selvittää itse todella paljon asioita ja tietää laajasti asioita. Yksityisellä ei tarvinnut ja kaikki tarjoiltiin eteen valmiina. Nykyinen paljon haastavampi työpaikka!
Voiko tästä valittaa jonnekin? Mäkin nimittäin haluan saada ainakin kolme tonnia palkkaa.
terv. laitoshuoltaja julkisella sektorilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tommonen virastopaperinpyörittäjä ja saan bruttona puolet tosta 4500€ palkasta jota mulle olisit antamassa. Mun mielestä mulla on ihan ok palkka merkonomille. Se mikä harmittaa on se, että toimiston ainoa ekonomi saa vain pari sataa enemmän palkkaa kuin me merkonomit. Koulutuksen perusteella ei tunnu ihan reilulta. Mutta hei, meillähän on niin valtavat palkat julkisella sektorilla. Ja voin muuten sanoa että tulis sullakin äitiä ikävä kun me julkisen terveydenhuollon paperinpyörittäjät sieltä poistettais, sulla kun ei oo mitään hajua mihin kaikkeen meidän toiminta vaikuttaa ja kuinka se potilaalle heijastuu.
Miksi naiset aina olettavat koulutuksen olevan palkan perusta?
Ei koulutuksella sinänsä ole firmalle mitään lisäarvoa.
Meillä on isossa kansainvälisessä firmassa sales&marketingin Euroopan vice presidenttinä norjalainen huoltomies-taustainen kaveri. Sikäläinen amis perukoulutuksena.
Täytyypä valittaa palkkatoimistoon kun palkastani puuttu tonni kun sen kerran kuuluisi olla 3500e... :DD
t. hoitsu