Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi sai koulussa palautetta heikoista tietokonetaidoista

Vierailija
03.06.2016 |

Kyseessä tokaluokkalainen poika, jonka ruutuaikaa rajoitetaan eikä lapsella ole omaa tietokonetta, saa joskus jotain katsoa äidin koneelta.

Nytkö se on jo aloitettava, open pyynnöstä, tietokoneen käytön harjoittelu?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neljäsluokkalainen harjoittelee koulussa kymmensormijärjestelmää.

Koneiden parissa myös englannin kieli on karttunut huimasti.

Ei ne koneet automaattisesti ole Saatanasta seuraavia, maailma muuttuu ja meidän on muututtava sen mukana.

Vierailija
42/51 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis WHAT? Oikeesti aikuiset hyvät. Nykyaikaa on tietokoneet ja elektroniikkka. On todella tärkeää ja oikeastaan vaadittavaa ja itsestäänselvää, että uusi sukupolvi osaa tietokoneita ja elektroniikkaa käyttää. Tottakai on huolestuttavaa, jos lapsi on kokoajan koneella eikä tee muuta, mutta sitä voi sitten rajoittaa tarpeen mukaan. Itse olen 24v ja olen varttunut tietokonemaailman parissa. Nuoruudessani olin koneella n.2h päivässä. Nykyisessä työssäni vaatimukset olivat erittäin hyvät atk-taidot. Minulla ei ollut mitään ongelmaa, koska olen tutkinut/ tutustunut jo teininä mielellään tietokonemaailmaan. Yksi työtehtäväni oli esimerkiksi tehdä kotisivut aivan tyhjästä. Kiitos atk-taitojeni, selvisin. Joten oikeesti antakaa lapsien rauhassa tehdä tietokoneilla, sitä taitoa tarvii työelämässä ja voi uraa kehittää sen taidon avulla. Lisäksi tarvitsin yliopistossa atk-taitoja mielettömästi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä neljäsluokkalainen harjoittelee koulussa kymmensormijärjestelmää.

Koneiden parissa myös englannin kieli on karttunut huimasti.

Ei ne koneet automaattisesti ole Saatanasta seuraavia, maailma muuttuu ja meidän on muututtava sen mukana.

Niin, eli neljännellä opetetaan, joten ei ole nyt vielä tokalla mitenkään pakollista noita taitoja osata.

Vierailija
44/51 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietokoneen käytön oppii myöhemminkin kuin 8v. Tuleeko perheeseen hankkia tietokone lasta varten, koska äidin tietokone on työasioita varten?

Ap

Millähän se äiti täällä av:lla surffaa?

iPadilla. Eikä tällä opi koneen käyttöä eikä tässä ole niitä ominaisuuksia kuin tietokoneessa. Voin myös käyttää konettani joihinkin vapaa-ajan asioihin, mutta se ei tarkoita, että lapseni tätä käyttäisi ja saisi tietoonsa vaikkapa koneen salasanat jne.

Ap

Ensinnäkin hommatkaa nyt ihmeessä perhelle jotain muitakin laitteita. Ei joku tabletti paljoa maksa, jos käytätte sitä koti-Wlanissa, eikä tarvi edes SIM:iä. Sitä paitsi tabeletin ja älyluurin käyttö todellakin helpottaa myös perinteisen tietokoneen käyttöä. Esimerkiksi meillä 6-vuotias todellakin osaa käynnistää ohjelmia ja sen semmoista sekä siskonsa älyluurista, tableteista, läppäristä ja jopa pöytäkoneesta hiirellä, jota käytetään vähiten.

Saanko arvata: lapsellasi ei myöskään ole älypuhelinta nettiyhteydellä? Se kyllä löytyy kaikilta muilta 8-vuotialta... Sieltä ne kaikenlaiset digitaidot kehittyy. Kuuluu nyky-yhteiskuntaan.

On siis iPad perheessä ja lapsella omakin älypuhelin. Osaa niitä käyttää. Ap

Vierailija
45/51 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N244 kirjoitti:

Siis WHAT? Oikeesti aikuiset hyvät. Nykyaikaa on tietokoneet ja elektroniikkka. On todella tärkeää ja oikeastaan vaadittavaa ja itsestäänselvää, että uusi sukupolvi osaa tietokoneita ja elektroniikkaa käyttää. Tottakai on huolestuttavaa, jos lapsi on kokoajan koneella eikä tee muuta, mutta sitä voi sitten rajoittaa tarpeen mukaan. Itse olen 24v ja olen varttunut tietokonemaailman parissa. Nuoruudessani olin koneella n.2h päivässä. Nykyisessä työssäni vaatimukset olivat erittäin hyvät atk-taidot. Minulla ei ollut mitään ongelmaa, koska olen tutkinut/ tutustunut jo teininä mielellään tietokonemaailmaan. Yksi työtehtäväni oli esimerkiksi tehdä kotisivut aivan tyhjästä. Kiitos atk-taitojeni, selvisin. Joten oikeesti antakaa lapsien rauhassa tehdä tietokoneilla, sitä taitoa tarvii työelämässä ja voi uraa kehittää sen taidon avulla. Lisäksi tarvitsin yliopistossa atk-taitoja mielettömästi!

Täytyykö minun nyt sitten pakottaa lapsi koneelle? Häntä kun ei yksinkertaisesti kiinnosta tietokonejutut. Ei, vaikka hänelle on ostettu esim. erilaisia (opetus)pelejä. Mieluummin lukee, rakentelee legoja tai on ulkona.

Vierailija
46/51 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen itse tietotekniikan parissa, mutta lapseni eivät käytä ollenkaan kotona tietokonetta. Tabletit heillä on, mutta en ole nähnyt tarpeelliseksi opettaa mitään kotona. Minusta tuntuu, että tärkeämpää on liikkuminen, soittamaan opiskelu, kavereiden kanssa leikkiminen ym. Ehtivät lapset myöhemminkin oppia tietotekniikan käyttöä.

Valitettavasti ei ehdi. Maailma muuttuu eskoseni ja sinun nuoruutesi opit eivät riitä nykypäivänä.

Ei nuoruusopit, vaan olen vanhempana oppinut ihan nykytaitoja. Joten eiköhän ole mahdollista muillekin. Kun lapsi on työelämässä taitaakin olla ihan muut systeemit kuin nykyiset....oppia ikä kaikki, mutta olin sitä mieltä, että 8v oppii paljon muutakin kuin juuri tietokoneen käyttöä ja että se riittää tällä hetkellä. Ap, joka laittaa tietokoneet ja iPadit nyt kiinni

Vierailija
47/51 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluista on tulossa koko ajan koneellisempia. Ensi vuonna kaunokirjoitus lopetetaan ja tilalle tulee koodaus ja atk yleistyy. Lapsieni luokat ovat kirjattomia ja tekevät kaiken padeillä ja koneilla. Tuttavan lapsi sai huomautuksen koulussa kun ei ollut puhelinta mukana niin ei voinut osallistua tunnin tehtäviin.

Vierailija
48/51 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietokoneen käytön oppii myöhemminkin kuin 8v. Tuleeko perheeseen hankkia tietokone lasta varten, koska äidin tietokone on työasioita varten?

Ap

iPadilla. Eikä tällä opi koneen käyttöä eikä tässä ole niitä ominaisuuksia kuin tietokoneessa. Voin myös käyttää konettani joihinkin vapaa-ajan asioihin, mutta se ei tarkoita, että lapseni tätä käyttäisi ja saisi tietoonsa vaikkapa koneen salasanat jne.

Ap

Ensinnäkin hommatkaa nyt ihmeessä perhelle jotain muitakin laitteita. Ei joku tabletti paljoa maksa, jos käytätte sitä koti-Wlanissa, eikä tarvi edes SIM:iä. Sitä paitsi tabeletin ja älyluurin käyttö todellakin helpottaa myös perinteisen tietokoneen käyttöä. Esimerkiksi meillä 6-vuotias todellakin osaa käynnistää ohjelmia ja sen semmoista sekä siskonsa älyluurista, tableteista, läppäristä ja jopa pöytäkoneesta hiirellä, jota käytetään vähiten.

Saanko arvata: lapsellasi ei myöskään ole älypuhelinta nettiyhteydellä? Se kyllä löytyy kaikilta muilta 8-vuotialta... Sieltä ne kaikenlaiset digitaidot kehittyy. Kuuluu nyky-yhteiskuntaan.

No eikä löydy. Oman lapseni kaveripiirissä alle puolella on älypuhelin. Muilla on ihan perusnokialainen tai sitten ei ole kännykkää laisinkaan.

Missä te oikein asutte? Itse asun Tampereella ja opetan tällä hetkellä kakkosia. Älyluuri nettiyhteydellä on kaikilla muilla paitsi kahdella oppilaalla.

Vierailija
49/51 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tietokoneen käyttö nyt niin ihmeellisen vaikeaa ole.

Vierailija
50/51 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

No eikä löydy. Oman lapseni kaveripiirissä alle puolella on älypuhelin. Muilla on ihan perusnokialainen tai sitten ei ole kännykkää laisinkaan.

Missä te oikein asutte? Itse asun Tampereella ja opetan tällä hetkellä kakkosia. Älyluuri nettiyhteydellä on kaikilla muilla paitsi kahdella oppilaalla.

Porissa asutaan.

Joo, ei tosiaan löydy älypuhelimia moneltakaan (ei myöskään omalta lapseltani koska olen todennut sen turhaksi kun tietokoneellakin pääsee nettiin, vanhempien valvonnassa tietenkin).

Vierailija
51/51 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama asia kuin uiminen, luistelu ja hiihto. Ei niitä taitoja pelkästään koulussa opi, vaan kotona tehtävä työ on tärkeässä osassa, jotta lapsi taidot oppisi. Samoin tietokoneen käytön kanssa, joka on kyseisiä taitoja (uimista lukuunottamatta) huomattavasti tärkeämpi taito.

Koneen käyttö ei tarkoita pelkkää pelaamista. Hanki piirustusohjelmia tms., joita voitte kotona yhdessä pojan kanssa käyttää ja opetella.

Miten ihmeessä uiminen on tietokoneen käyttöä tärkeämpi taito? En ole koulu-uinnin jälkeen tarvinnut uintitaitoa koskaan, mutta tietokoneen käyttöä lähes päivittäin

Uimataito voi pelastaa henkesi, jos joudut veden varaan.

Vaikea kuvitella tapahtumasarja miten näin pääsisi käymään. Ehkä jos tulee tsunami, mutta kuolisin silloin varmaan uimataidosta huolimatta

Huono mielikuvitus, jos ei ole veden kanssa muualla tekemisissä kuin suihkussa. Ihan voi soutuveneestä tipahtaa, koska sulla ei ainakaan ole pelastusliiviä veneessä, kun et pysty kuvittelemaan moista kokemusta.

En ole koskaan ollut soutuveneessä enkä ihan heti keksin miten nyt äkkiä sellaseen joutuisin

Onpa aika ikävä elämäsi, jos et ikinä minkään veden äärellä pääse käymään. Missä tahansa voit joutua veden varaan, mutta uppoa sinä rauhassa, uimataitoiset uivat pois paikalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme