Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menikö untuvatakki pilalle?!

Vierailija
24.02.2006 |

Pesin takin aivan niin kuin ohjeessa käskettiin. Suositus oli että kannattaisi kuivata kuivausrummussa mutta saa kuivata myös normaalisti. Meillä ei ole sellaista joten se siitä. Mainittiin että kannattaa pöyhiä takkia useita kertoja kuivumisen aikana.

No, mä olen pöyhinyt ja asetellut takkia vaikka miten mutta edelleenkin sieltä täältä löytyy muhkuroita! Ei nyt isoja mutta kuitenkin. Lähteekö noi muhkurat pois kun takki on ihan kuiva ja ravistelen ja möyhin sitä vai miten käy? Takki oli aika arvokas ja myyjä sanoi että pesun jälkeen ei tarvitse pelätä sitä että höyhenet eivät asettuisi oikeille paikoilleen takaisin. Mitenköhän käy?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöyhin vähän väliä kuivumisen aikana. Tuntui, et paakkuja jäi. Mutta kuivuttuaan en ole paakkuja tuntenut.

Vierailija
2/13 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tapa on ehdottomasti kuivata untuvatakki kuivaurummussa tennispallojen kanssa 3-4 tuntia.

t- pesulatäti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tässä sitten on vielä toivoa!

ap

Vierailija
4/13 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en tajunnut pestä pallon kanssa. Onko nyt myöhäistä laittaa uudestaan kuivausrumpuun jo kuivana ja nyt pallon kanssa? Muuten alkaa toivoton, monen tunnin työ kun käsipelillä yrittää saada muhkurat tasaiseksi eikä silti tulos ole välttämättä hyvä.

Vierailija
5/13 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tennispallot pitävät untuvat liikkeessä ja näin välttävät sen, että untuvat ei ylikuumentus. Jos ylikuumentuvat niin silloin untuvat pilalla

t. pesulatäti

ps. mutta siel pesukonees niil palloil ei tee yhtään mitään

Vierailija
6/13 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaan kuivuriin noin 3-4 pallon kanssa, matalalle lämpötilalle ja korkeintaan 15 minuuttia ja sit pois rummusta käännä takki ja ravista helmasta ja sit viel 15 minuuttia matalalla lämpötilalla... niin eikähän se siit sit

Vierailija
7/13 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus voi jopa päälliskangas vaurioitua, jonka sit jo näkee silmällä

Vierailija
8/13 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan hetken viel

t. pesulatäti

Vierailija
9/13 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiittää jo tulleista vastauksista!

Pesulantäti sanoi,ettei pyykkikoneessa pallosta ole mitään hyötyä. No mulla kävi niin, että pesin takin normaalisti koneessa, 40 asteessa ja heti jo sieltä otettuani takin pois, se oli ihan muhkuroilla.... kuivatin takin vaatehenkarissa, joten nyt vaan ajattelin, että kuivaaminen rummussa pallojen kanssa toivottavasti tois pelastuksen...

Vierailija
10/13 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytynevät varmaan myös heidän verkkosivuilta.

Vierailija
11/13 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pestä pallojen kanssa vaan ne pallot laitetaan kuivuriin. Näin luki minun syksyllä ostamani  takin hoito-ohjeessa.

Minun kysymykseni kuuluu, että voiko takin kuitenkin kuivata ilman kuivuria koska meillä ei sitä mökillä ole?

Eli riittääkö se pöyhiminen?  Itse pilasin aikoinani oman Joutsenen untuvatakin kun en kuivattanut sitä kuivurissa.

Vierailija
12/13 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin harvoin kun se täytyy pestä niin kannattaa sijoittaa vaikka itsepalvelupesulan koneisiin jos ei omista kuivuria. 400 euron takki on pienellä pilattu. Ei onnistu ilman rumpua ja palloja.

Vierailija
13/13 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis kysymys pesulatädille..miten untuva menee pilalle kuumassa kun ne steriloidaan 95 asteessa sairaalakäyttöön?Esim käytetty pahoin palaneilla peitteenä kun ovat lämpimät ja kevyet eikä satuta herkkää ihoa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan