Miten grillaaminen rivitalon pihalla haittaa ketään?
Kommentit (54)
Kyllä se haittaa, jos käry leviää naapurin puolelle ja naapurin ikkunoista ja ovista sisään. Jos ei leviä, ei se sitten haitannekaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se haittaa, jos käry leviää naapurin puolelle ja naapurin ikkunoista ja ovista sisään. Jos ei leviä, ei se sitten haitannekaan.
Muuta omakotitaloon, jos et kestä naapureitasi. Taidat olla vaan kateellinen herkullisista grilliruuan tuoksuista.
Meidän talossa tuollaiset valittajat tulisivat hyvin pian naapurien toimesta hakatuiksi.
Naapurissa aikoinaan grillihiilet tyhjennettiin sankoon ja jätettiin se terassille. Kuinka ollakaan se oli muoviämpäri, joka suli ja kyti ja syttyi tuleen. Ensin paloi terassi ja lopulta vesivahingoista kärsi osa asunnostakin.
Tulee nälkä kun ikkunasta tulee makkarakäryjä :(
Suomalaisten pitäisi asua sadan metrin päässä toisistaan kun kaikki mahdollinen häiritsee.
Minä haistattaisin vitut tuollaiselle kieltelijähomolle. Haluan nähdä kun tuollainen paska-aivo tulee häätämään minua rivitalo-osakkeestani grillailun takia.
Miten kaikki kamalimmat valittajat asuu aina rivareissa?
Vierailija kirjoitti:
Mikä käry? Jos nyt ihan ulkoilmasta puhutaan.
Tuo taloyhtiön johtaja on muuten ihan siviilielämässäkin juuri niin oksettava ihminen kuin millaisen kuvan se antaa itsestään noissa lehtiartikkeleissa.
minäpä kerron että ymmärtäisitte. Suomessakin on jopa satojatuhansia kemikaaliyliherkkiä. Silloin kaikki hajut, käryt, kemikaalit yms. ovat vakava terveysriski.
Te ymmärrätte sitten, kun teidän kersat sairastuu tähän sairauteen (MCS) oltuaan homekoulussa vuoksikaudet.
Asia on hyvin vakava.
Ihmisellä ei ole oikeutta hengittää puhdasta ilmaa ja pysyä terveenä kotonaan. Miettikääpä sitä.
Se on sama kuin kaataisi diabeetikon kurkusta sokeria lapiolla.
Siihen liittyy usein meluisa kännäys ja siivottomuus.
kyllä kirjoitti:
minäpä kerron että ymmärtäisitte. Suomessakin on jopa satojatuhansia kemikaaliyliherkkiä. Silloin kaikki hajut, käryt, kemikaalit yms. ovat vakava terveysriski.
Te ymmärrätte sitten, kun teidän kersat sairastuu tähän sairauteen (MCS) oltuaan homekoulussa vuoksikaudet.
Asia on hyvin vakava.
Ihmisellä ei ole oikeutta hengittää puhdasta ilmaa ja pysyä terveenä kotonaan. Miettikääpä sitä.
Se on sama kuin kaataisi diabeetikon kurkusta sokeria lapiolla.
Jos olet noin allerginen, ettet siedä muiden ihmisten normaalia elämää, niin suosittelen että muutat johonkin hypoallergeeniseen pulloon jonnekin metsän keskelle niin kauas, että ei tarvitse sinunkaan hinkata allergioitasi kaikkien muiden ihmisten naamaan.
Aaa, tääkin oli näihin homeongelmiin liityvä ongelma, pitihän se arvata. 😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Meidän talossa tuollaiset valittajat tulisivat hyvin pian naapurien toimesta hakatuiksi.
Saanko arvata: talonne on kaupungin/kunnan vuokrarivari jollain slummialueella? Naapureita hakkaamalla ratkaistaan ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Siihen liittyy usein meluisa kännäys ja siivottomuus.
Jos on noin, niin silloin voi valittaa siitä melusta. Vai onko meluaminen ihan ok jos ei grillaa samalla?
No monikin asia voi haitata; herkkyys hajuille, kateus, näkymä, periaatteet... onhan näitä, valittaja kansaa kun ollaan.
Mutta eihän tuollaisista oikeasti tarvitse välittää. Kyllä Suomessa tilaa riittää ja voi muuttaa omaan tönöön keskelle korpea jos ei kestä muiden NORMAALIA elämää.
No. Minä en tuollaisia kieltoja kannata, osaan mennä ihan livenä antamaan palautetta, jos on jotain haittaa.
Mutta kyllä hiili- saari puugrilli savuttaa. Ruoankäry ei minua haittaa, jos ei kadehditutakaan: harrastan aktiivisesti ruuanlaittoa, enkä kauheasti arvosta grilliruokaa.
Usein tuollaiset aktiiviset grillailijat järjestävät myöhään iltaan venyviä meluisia grillausistuntoja, ja kyllä: humalainen möykkä useampana iltana viikossa klo 17-01 ei kauheasti näin vuorotyöläisenä nappaa. Omaa pihaa ei voi oikeastaan käyttöä, jos haluaisi olla ihan hiljaa ja lukea ja nauttia lintujen laulusta, kun naapurissa möykkää joku helvetiin rock-kanava ja sitä säestää humalaisten remakka nauru ja kälätys.
Juu, arvaan että nyt sanotaan, että muuta maalle. Miksi minun pitäisi, en se minä naapureita häiritse. Taloyhtiöiden hiljaisuussäännöt koskevat MYÖS pihaalueita! Kun juopporemmi reuhuaa pihalla, se mökä leviää tehokkaasti laajemmalle kuin pelkästään seinänaapureihin.
Joten ei, minua ei haittaa grillaaminen sinänsä, mutta lieveilmiöt sen sijaan kyllä.
Se haittaa jos pallogrillillä savutetaan mustanaan hiiltä ja roskaa. Jotkut ei vaan osaa.
Tuo kielto ei ole lainvoimainen. Tuon Vesa Jurmun voisi laittaa johonkin grillivartaaseen paistumaan, niin oppisi vähän jotain elämästä ja voisi tuokin ukko olla jollain lailla yhteiskunnalle hyödyksi.