Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tamponin käyttö ja virtsaaminen

Vierailija
02.06.2016 |

Aloitin tamponien käytön muutamat kuukautiset takaperin. Olen 20-vuotias.
Tamponien käytön aloittamisen jälkeen olen huomannut, että virtsaamistarve on lisääntynyt. Pystyn pidättämään juuri siihen asti, kun istahdan pöntölle, mutta heti tämän jälkeen virtsa tulee kovalöa paineella. Karkailua ei kuitenkaan ole.
Voiko tämä johtua tamponin käytöstä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, mä muistan tuon saman ilmiön! Jännä juttu sinänsä, mun mielestä kuukuppi ei vastaavaa aiheuta, ehkä siksi, että on hieman eri paikassa kuin tamponi?

Vierailija
2/14 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi johtua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että paine virtsatessa ei esiinny vain menkkojen aikaan, vaan aina! Ap

Vierailija
4/14 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luultavasti johdu tamponista, jos kerran esiintyy myös menkkojen ulkopuolella.

Muuten, kun kerran pystyt käyttämään tamponia, tee itsellesi palvelus ja kokeile kuukuppia! Oikeasti mullisti mun elämän, eikä ole ollenkaan yhtä yökkö käyttää kuin vois alunperin mieltää.

T. Kuukupin kolmekymppisenä löytänyt

Vierailija
5/14 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paineella pitääkin tulla

Vierailija
6/14 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä muusta voisi johtua... Sitä kuukuppia olenkin miettinyt, mutta en tajua miten se asetetaan sisään, kun on siitä yläpäästä niin leveä. Jääkö se nuppi josta se vedetään kuitenkin sormien ulottuville? Tai kuinka syvälle se menee? Ap

Vierailija
7/14 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mistä muusta voisi johtua... Sitä kuukuppia olenkin miettinyt, mutta en tajua miten se asetetaan sisään, kun on siitä yläpäästä niin leveä. Jääkö se nuppi josta se vedetään kuitenkin sormien ulottuville? Tai kuinka syvälle se menee? Ap

Se kuukuppi taitetaan vaikkapa niin (on siis eri tapoja taitella), että reuna painetaan yhdestä kohdasta alas ja kuppi taitetaan kahtia. Kuukuppikunnan sivuilla on erilaisia taitteluohjeita kuvien kera. Nuppi eli antenni jää sormien ulottuville, mutta useimmat leikkaavat sen antennin irti. Minä otan kupin ulos niin, että puristan sen alaosaa etusormella ja peukalolla (alipaine poistuu) ja vedän sitten kupin ulos. Kuppi ei mene kovin syvälle, se jää aika alas.

8/14 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se isoksi turvonnut tamponi painaa virtsarakkoa, ja peräsuolta myös. Eli itse huomasin aikoinaan tamponeja käytettäessä että ne lisäsi mulla ummetusta, josta kärsin jo muutenkin.

Erityisesti OB joka turpoaa vain leveyssuunnassa, sehän paisuu melkein nyrkin kokoiseksi imiessään kaiken kosteuden itseensä. Ja kun sen repäisee ulos, tuntuu kuin p*llun seinämät lähtisi mukana. Ei kiitos enää tamponeille.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
9/14 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne veret roisku kun kupin vetää ulos :D

Vierailija
10/14 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja se taiteltu kuppi siis aukeaa emättimessä. Kuppia on olemassa kahta kokoa, alatiesynnyttäneille ja ei-alatiesynnyttäneille. Jos sua ap kiinnostaa kuppi, annan vielä sellaisen neuvon, että jos hankit Luneten (ja kannattaa hankkia, se on kotimainen), se kannattaa keittää pariinkin kertaan, että se hieman pehmenee. Kun hankin ensimmäisen raskauden jälkeen isomman kupin, Lunette tuntui aluksi jäykältä, mutta on sittemmin käytössä pehmennyt.

Vierailija
11/14 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne veret roisku kun kupin vetää ulos :D

Kyllä se tyhjentäminen hieman harjoittelua vaatii, mutta ei mulla enää roisku, vaikka nykyään kuukautiset on runsaat ja kuppi usein täynnä. Mutta kun homma ei ollut vielä niin hyvin hanskassa, roiskautin kerran leffateatterin vessassa kupin niin vauhdilla, että verta lensi naamaankin (ei onneksi vaatteille, leffa oli vasta edessä).

Vierailija
12/14 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kuukuppi taitetaan vaikkapa niin (on siis eri tapoja taitella), että reuna painetaan yhdestä kohdasta alas ja kuppi taitetaan kahtia. Kuukuppikunnan sivuilla on erilaisia taitteluohjeita kuvien kera. Nuppi eli antenni jää sormien ulottuville, mutta useimmat leikkaavat sen antennin irti. Minä otan kupin ulos niin, että puristan sen alaosaa etusormella ja peukalolla (alipaine poistuu) ja vedän sitten kupin ulos. Kuppi ei mene kovin syvälle, se jää aika alas.

Saatko siis kupin ulos aukinaisena? Tykkäisin käyttää kuppia, mutta ongelmana on ettei se mahdu tulemaan ulos "kokonaisena", vaan joudun taivuttamaan sitä sisälläni pienemmäksi, jolloin etenkin runsaampina vuotopäivinä sisältö valahtaa ulos ja sotkee.

Vierailija
13/14 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatko siis kupin ulos aukinaisena? Tykkäisin käyttää kuppia, mutta ongelmana on ettei se mahdu tulemaan ulos "kokonaisena", vaan joudun taivuttamaan sitä sisälläni pienemmäksi, jolloin etenkin runsaampina vuotopäivinä sisältö valahtaa ulos ja sotkee.

Saan kupin ulos aukinaisena.

Vierailija
14/14 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan kupin ulos aukinaisena.

ISO vittu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan