Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi viikolla +5 etelä-suomessa. Kesä meni jo, ensi vuonna sitten uudestaan.

Vierailija
02.06.2016 |

Pakkaset paukkuu ja kasvit kuolee.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai missä muka ja milloin? Joku yölämpötilako? Ainakaan Helsinkiin ei ole ennustettu edes +10 asteen alittavaa päivälämpötilaa, ja +15 asteen alittavakin vain yhdeksi päiväksi.

http://www.foreca.fi/Finland/Helsinki/tenday

Ilmatieteen laitoksen mukaan ei kävisi kertaakaan edes alle +15 asteessa päivälämpötilat.

http://ilmatieteenlaitos.fi/saa/Helsinki?forecast=long

Vierailija
2/27 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jippiii! Ihanaa, vilpoisaa! Ei nyt sentää pakkasia, mutta sellainen 10-20 astetta on ihanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäikö ykkönen siitä vitosen edestä? :P

Vierailija
4/27 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä löydä yhtään hyvää puolta tästä tämän päiväisestä kelistä ja lämpötilasta pk-seudulla. Paremmalta tuo ensi viikko kuulostaa ihan kaikin puolin.

Vierailija
5/27 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä kyllä löydä yhtään hyvää puolta tästä tämän päiväisestä kelistä ja lämpötilasta pk-seudulla. Paremmalta tuo ensi viikko kuulostaa ihan kaikin puolin.

Minä löydän paljonkin hyviä puolia. Ihmiset näyttävät tuolla ulkona niin onnellisilta tällaisilla ilmoilla. On niin kiva nähdä, kun ihmiset ovat iloisia ainaisen synkistelemisen sijasta. Onneksi meillä Suomessakin on edes jokunen kuukausi aurinkoista säätä ja lämmintä. Nautitaan näistä nyt täysillä. Me ehditään varmasti kyllä synkistellä taas tarpeeksi sitten marraskuusta huhtikuun alkuun.

Vierailija
6/27 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

forecan ennustus tosiaankin näyttää +5

Vierailija
7/27 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan toivotaan jne.

Vierailija
8/27 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ainakaan Helsinkiin näytä.

Vierailija
9/27 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle paras lämpötila on 15-20, lämpimämmällä ei jaksa oikein tehdä mitään ja hiki vaan virtaa. Hikoilen kuumalla tosi paljon kasvoista, mikä on erittäin epämiellyttävää.

Vierailija
10/27 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkaassa auringonpaisteessa monien naamat näyttää vähemmän viehättäviltä. Tuoko luonnonvalo kaikki rypyt ja epätasaisuudet jotenkin esiin :D

Vierailija
11/27 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yölämpötilana ihan passeli, päivällä onkin sitten huomattavasti lämpimämpää.

Vierailija
12/27 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa ukkostaa jo!

Vierailija
13/27 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istutushommia tehdään metsässä ensi viikolla. Viileämpi sää sopii oikein hyvin. Eikä pienestä vesisateestakaan olisi haittaa.

Vierailija
14/27 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä Turkuun. 15, 16, 17 astetta näkyy ennustelevan päivälämpötiloiksi ensi viikolle. Muilla kaupungeilla ei minulla ole väliä, koska en ole muualle menossa. Tällä hetkellä on accuweatherin mukaan Artukaisissa 26 astetta, real feel 29. Siltä se tuntuukin.

Vierailija
15/27 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, ihanaa!! Mä en siedä yhtään kuumuutta, eikä vauvakaan. Päästään taas juoksulenkille:)

Vierailija
16/27 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä Turkuun. 15, 16, 17 astetta näkyy ennustelevan päivälämpötiloiksi ensi viikolle. Muilla kaupungeilla ei minulla ole väliä, koska en ole muualle menossa. Tällä hetkellä on accuweatherin mukaan Artukaisissa 26 astetta, real feel 29. Siltä se tuntuukin.

Mutta Accuweatherin ennusteisiin en paljon luottaisi. Niiden lämpötilaennusteet ja varsinkin sade-ennusteet ovat tosi huonoja.

Muutaman kerran talvella ovat ennustaneet joksikin yhdeksi päiväksi tyyliin 270 cm lumisadetta, siis melkein kolme metriä lumisadetta yhdelle päivälle. No, se ei yllätys kenellekkään liene, että kertaakaan ei ole läheskään tuollainen määrä toteutuma sitten ollut.

Vierailija
17/27 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi kyllä sataa oikein kunnolla, huuhtoisi ällöt siitepölyt pois

Vierailija
18/27 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuun alussa +5 asteen yölämpötila on mitä tavallisinta Etelä-Suomen säätä. Jos on kirkas sää, niin lämpö karkaa yöksi yläilmoihin.

Vierailija
19/27 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta Accuweatherin ennusteisiin en paljon luottaisi. Niiden lämpötilaennusteet ja varsinkin sade-ennusteet ovat tosi huonoja.

Muutaman kerran talvella ovat ennustaneet joksikin yhdeksi päiväksi tyyliin 270 cm lumisadetta, siis melkein kolme metriä lumisadetta yhdelle päivälle. No, se ei yllätys kenellekkään liene, että kertaakaan ei ole läheskään tuollainen määrä toteutuma sitten ollut.

Puhelimessa minulla on Accuweatherin säätila Turussa tunneittain. Koneella on kirjanmerkkinä Foreca, josta useimmiten sääennusteita luen. Tuossa äsken vilkaisin Forecalta Turun tämänhetkistä säätilaa ja se antoi Artukaisiin +27, tuntuu kuin +26, ja lentoasemalle, joka itse asiassa on lähempänä paikkaa, jossa nyt olen, +28, tuntuu kuin +26. Lentoasema on muutaman kilometrin (olisiko 12-15 km) kauempana sisämaassa kuin Artukainen, joten ehkä ero mittarilämpötilassa johtuu juuri siitä.

Vierailija
20/27 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-20 asteen välissä jojottamista ja välillä pientä sadetta on just se mitä luonto, puutarhurit ja maajussit tähän aikaan kaipaakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi