Satuttaako, jos joku sanoo, että ei arvosta lapsettomia?
Jos onkin biologiset syyt takana, aina olisi voinut adoptoida.
Kommentit (37)
Huvipuistohullu kirjoitti:
Ei yhtään 😄
Oletko sitten maho?
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään 😄
Oletko sitten maho?
Enpä oo koskaan testannu 😃
Tuo on vain jonkun itsestään epävarman, valtavirran mukana menevän täysin merkityksetön mielipide.
Se kertoo vain ja ainoastaan sanojasta, ei muusta.
Eipä juurikaan. Se kertoo enemmän sanojasta. :-)
Itsekään en erityisesti arvosta lapsia hankkineita, omia geenejähän siinä vaan halutaan jatkaa. Mutta en myösään dissaa. Se on ymmärrättävä halu, joka on joillain ihmisillä.
t. onnellinen vela
Eipä kyllä satuta. Satuttaako sinua se, että minulle on ihan sama, vaikka maailma tuhoutuisi minun jälkeeni?
En tiedä. Tottakai hetken voisi harmittaa, mutta ei kai siinä auta kun jättää kommentoija omaan arvoonsa.
Toisaalta voisin sanoa, että voi olla ettei kyseinen henkilö halua lapsia tai sitten on biologisista/muista terveydellisistä jutuista kiinni. Tuo adoptointi kommentti ois vähän hölmön kuuloinen. Eiks se ole aika pitkä prosessi? En siis ole perehtynyt asiaan, mutta tarkoitan sitä, että useimmiten nää kommentoijat ei tajuu, että ei kaikki tapahdu hetkessä ja ole niin yksinkertaista välttämättä.
Nämä on henkilökohtaisia valintoja, eivätkä ne kuulu kenellekään. Eikä adoptiokaan ole helppo juttu, eikä edes mahdollista kaikille.
Ei satuta. En minäkään kaikkia arvosta mutta ei tulisi mieleenkään ääneen julistaa. Muiden mielipiteeseen en ala vaikuttamaan ja saa olla kukin rauhassa mitä mieltä on, sillä se ei vaikuta mitään elämääni ja onneeni. 😘😇
Taidatpa vaan kysellä näitä saadaksesi tietää joitain aiheita, joilla voisit loukata ja mielellään satuttaa palstailijoita.
Sinusta tuntuu ettet itse ole mitään, etkä jaka asialle tehdä mitään olet kuitenkin keksinyt palstan saadaksesi non stop vttuilla ja ärsyttää mammapalstalaisia.
Muiden satuttajat ovat kuvottavia.
Jäävät aina lopulta yksin, oli sitten lapsia tai ei.
Satuttaa. Ja minulla on omia lapsia, yksi elävä ja yksi kuollut.
"Aina olisi voinut adoptoida." Mistä vtusta sinä sen tiedät? Oletko ollut adoptioneuvonnassa? Minä olen.
En ole koskaan halunnut lapsia, ajatus raskaudesta luonnoton. Olen herännyt valtavaan ahdistukseen, kun unessa olen ollut raskaana. Eli jos ajattelet, että mielipiteesi loukkaa, niin ei, koska lapsettomuus ei ole arka asia vaan selkeä polku. Oletko itse täysin tyytyväinen elämääsi?
Miksiköhän ap kuvittelee, että joku kaipaa sen "arvostusta"?
Ei taida itse saada arvostusta ja keksii sitten kaikkea huomionkipeydessään.
Vierailija kirjoitti:
Eipä juurikaan. Se kertoo enemmän sanojasta. :-)
Itsekään en erityisesti arvosta lapsia hankkineita, omia geenejähän siinä vaan halutaan jatkaa. Mutta en myösään dissaa. Se on ymmärrättävä halu, joka on joillain ihmisillä.
t. onnellinen vela
Et siis arvosta vanhempiasikaan. Jos hekin olisivat olleet veloja, sinua ei olisi olemassakaan. Mutta ei hätää, varmasti he ovat katuneet syntymääsi.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään 😄
Oletko sitten maho?
Olet törkeä.
Ei, koska tulkitsen että noin sanova ihminen on aivan todella yksinkertainen eikä hänen jutuillaan ole mitään väliä.
Ei satu, mutta tuollaisen sanoja on törppö ja moukka.