Mitä ihmettä valmistujaislahjaksi, helppiä pliiiiis?!
Kyseessä tuttavaperheen tyttö, 19 v ja valmistuu ammattiopistosta. Tunnemme koko perheen hyvin, mutta en nyt ihan ystäväperheeksi sanoisi. Tyttö on jo 3 v asunut omillaan ja nyt asuu jo poikakaverin kanssa yhdessä. En tiedä tytön makua, joten mitään koruja tms. en halua antaa. Ei myöskään koriste-esineitä. Raha ei käy, koska sitä on meillä aika vähän ja juuri tänä keväänä on monta muistettavaa ihan sukulaispiirissäkin. Joten pienellä budjetilla pitäisi jotain kivaa keksiä. Mitä teillä on tapana ostaa valmistuville? Sukulaisille annetaan rahaa 50 e / nuori, olipa sitten ylioppilas tai ammattiin valmistunut. Tämän lahjan sopiva arvo olis n. 20 e.
Kommentit (10)
Anaalinvalkaisu! Siinä on lahjojen lahja. Tai sellainen pieni, taskuun sopiva, perseennuolentakone.
Sanot vaan vähän leuhkasti hänelle, kun ojennat lahjan: "YE-YEAH, FUCK YEAH, OH YEAH, FUCK YEAH".
Varmasti on otettu.
Lushin lahjakortti? Stockan, sokoksen... Pieni summa rahaa esim. 20-30 e on äkkiä käytetty maitoon, yhteen kokikseen, leipään yms. ja hups tulee fiilis et mitäs niiltä yhiltä saikaan lahjaks :D
Joku skumppapullo? Jos tiedät, että juhlittava ylipäätään juo alkoholia. Absolutistille voisi olla vähän tympeä lahja.
20€ on kaikista käytännöllisin lahja tähän mennessä. Tavaralahjoissa on se ongelma ettei voi tietää boikotoiko henkilö jotain. Kaikki eivät juo alkoholia eli sekin on turhaa.
Minulla on paha migreeni ja en voi juoda alkoholia. Siitä huolimatta minulle on annettu alkoholia lahjaksi ja minä kierrätän niitä sitten eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
20€ on kaikista käytännöllisin lahja tähän mennessä. Tavaralahjoissa on se ongelma ettei voi tietää boikotoiko henkilö jotain. Kaikki eivät juo alkoholia eli sekin on turhaa.
Minulla on paha migreeni ja en voi juoda alkoholia. Siitä huolimatta minulle on annettu alkoholia lahjaksi ja minä kierrätän niitä sitten eteenpäin.
Varmaan viittaat minun viestiini. Ehkä se on vähän sekavasti kirjoitettu, mutta tarkoitin kyllä, että skumppa voisi olla kiva lahja, jos lahjansaaja juo alkoholia. Jos lahjansaaja on absolutisti, niin ei tietenkään skumppaa lahjaksi silloin.
t. 5
Rahaa tai esim. kuohuviinipullo. Jos ei juo itse voi tarjota tai viedä eteenpäin.
Ei mitään ns. tavaraa, kun todennäköisesti heillä on jo kaikkea. Eikä ammattiin liittyvää kirjaakaan, menee niin helposti pieleen.
Jos valmistuu esim. Leipuriksi/kokiksi/kosmetologiksi yms, niin vie joku aiheeseen liittyvä kirja? Tai jos hän harrastaa jotain tiettyä niin siihen aihealueeseen sopivaa luettavaa.
Valkkarilasit?
https://www.prisma.fi/fi/prisma/iittala-essence-valkoviinilasi-33-cl-2-…
Ei nyt muuta tähän hätään mieleen tullut :D