Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä amisten valmistujaisjuhlista?

Vierailija
02.06.2016 |

?

Mitä mieltä amisten valmistujaisjuhlista?

Vaihtoehdot

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Valmistuu ammattiin ja työt kutsuu! Ylioppilasjuhlat on yliarvostettuja, tiedän monia ylioppilaita jotka vielä 30 vuotiaana opiskelee ja etsii elämäänsä. Pyörähtää kesätöissä minimipalkalla niillä työpaikoilla joissa ne ammattikoulusta valmistuneet ovat työskennelleet jo 10 vuotta ja joilla on perheet, vaimot, lapset ja omakotitalot puoliks maksettuina. Lopulta päälle 30 vuotiaina akateemisesti kouluttautuneina huomaavat kuinka työskentelevät samassa työpaikassa monta euroa pienemmällä palkalla kuin ne yli 10 vuotta aikaisemmin amiksesta valmistuneet, ovat pätkätöissä eikä edelleenkään edes omakotitaloa saati lapsia.

Vierailija
2/36 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helvetin noloa, samoin ylioppilasjuhlat. Kumpikaan ei ole saavutuksena oikein minkäänlainen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi niitä niin vähän järjestetään? Pitävätkö itse nolona vai enkö vaan tunne amiksia kun en ole koskaan saanut kutsua valmistujaisiin? 

Vierailija
4/36 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se perinteinen kossupullo ja paikallisen urhelutalon dannyshow riitä niille juhliksi.

Vierailija
5/36 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna olen menossa juhlimaan! Kiva, että pitävät juhlat.

Vierailija
6/36 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, wau:) 🌹🌹🌹

Elämässä eteenpäin 😃

Aktiivisuutta kotona köllöttelyn sijaan 😄😄😄

Onnea kaikille valmistuneille :)

Loistavaa, te teitte sen :D:D

Vierailija
7/36 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miksi niitä niin vähän järjestetään? Pitävätkö itse nolona vai enkö vaan tunne amiksia kun en ole koskaan saanut kutsua valmistujaisiin? 

Valmistujaispäivä on usein arkena, jota en myöskään ymmärrä. Taitaa arvostuksen puute olla vielä syvällä kansanriveissä, kun päättäjät tuollaisia päätöksiä tekee.

Voihan toki ne juhlat pitää viikonloppuna.. sitten on niitä päällekkäusyyksiä Ylioppilasjuhlien kanssa. Siitäkin tulis sanomista.

Vierailija
8/36 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilasjuhlat on aina perinteisesti vietetty oikein huolella, sitten taas todellista ammattiin valmistumista ei juhlita mitenkään. Ihan kummaa.

Vierailija
9/36 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 ei tainnut päästä lukioon;)

Vierailija
10/36 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä juhlia järjestetään ylipäätään liian vähän! Miksi ei pieniäkin asioita saisi läheisten kanssa juhlia? Harvoin Suomessa kokoonnutaan yhteen ja ollaan iloisia. Ei varmasti ole kenekään (valmistujais)juhlat keneltäkään pois. 

Eikun eihän sitä saa järjestää kuin hautajaisia, jos vainaja on niin toivonut. Ainoa sallittu juhlamuoto... 

Vierailija
11/36 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on lyhyt ja arki ankeaa. Aina kannattaa juhlia kun vähänkin aihetta on. Ripillepääsyäkin juhlitaan ja se nyt ei ole mikään "saavutus" kuten ei sekään, että on elänyt 50-vuotiaaksi. Mutta viis siitä, skumppaa laseihin ja kakkua kehiin, oli sitten häät tai kissan nimipäivä.

Vierailija
12/36 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok kunhan juhlat ovat "amiksen näköiset" eikä lakkiaisten matkimista

Vierailija
13/36 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa yo- ja amisjuhlilla muka on? Molemmissa ollaan saatu koulu käytyä ja suunnataan elämässä eteenpäin joko työelämään tai jatko-opintoihin. Jospa te muita arvostelevat yo:t vaikka tiputtasitte ittenne sieltä jalustalta koska arvatkaa mitä, se lakin saaminen ei ole mitään sellaista, johon vaan älykkäimmät kykenee. Hieno saavutus kyllä, muttei sen hienompi kuin ammattitutkintokaan. Valintojen maailma.

Vierailija
14/36 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä laitetaan yo:t ja amikset vastakkain? Minä olen itse yo ja minulle tehtiin aikoinaan hienot juhlat. Minusta yo:ta kannattaa juhlia. En silti ajattele, etteikö muitakin valmistujaisia pitäisi juhlia ihan samalla tavalla. Oli yo tai amis, juhlat pystyyn!

Vierailija
15/36 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut käyvät lukion ja sitten menevät töihin johonkin ei koulutusta vaativaan hanttihommaan.Siinä sitä vasta juhlimista onkin.

Vierailija
16/36 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä näköiset on amiksen näköiset juhlat?!

Vierailija
17/36 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon valmistunu sekä ylioppilaaks että myöhemmin ammattiin. Molempiin ihan hyvillä ja kiitettävillä arvosanoilla.

Musta oli ihan ok juhlia tota ylioppilautta, mutta ois ollut outoa ja alleviivaavaa viettää jotain initiaatiojuhlaa amiksen jälkeen.

Onhan siinä se pikku ero. Gaudeamus igitur on herkistävämpi kuin jonkun kanssakoululaisen räppiesitys päättäjäisissä.

Mutta muuten on aina ihan hyvä bilettää kesän aluksi vaikka mistä tekosyystä

Vierailija
18/36 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa yo- ja amisjuhlilla muka on? Molemmissa ollaan saatu koulu käytyä ja suunnataan elämässä eteenpäin joko työelämään tai jatko-opintoihin. Jospa te muita arvostelevat yo:t vaikka tiputtasitte ittenne sieltä jalustalta koska arvatkaa mitä, se lakin saaminen ei ole mitään sellaista, johon vaan älykkäimmät kykenee. Hieno saavutus kyllä, muttei sen hienompi kuin ammattitutkintokaan. Valintojen maailma.

Kyllä yo-tutkinto vaatii enemmän perinteistä älykkyyttä kuin amis. Olen käynyt amiksen ja lukion ja kyllä se lukio vaati moninkertaisen työmäärän läpäisyyn. Kaikki ei läpäissyt kirjoituksia, mutta ei kenelläkään jäänyt amis kesken sen takia, että taidot olisi loppunut.

En kuitenkaan sano, että kirjaviisaus olisi jotenkin tärkeämpää. Lukio ja amis kuitenkin vaativat erilaisia taitoja. Molemmat on tärkeitä kouluja.

Vierailija
19/36 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä näköiset on amiksen näköiset juhlat?!

Ei mitään pukuja tai mekkoja vaan pieruverkkarit tai farkut. Kuoharin tilalle karjalaa ja ylioppilaan puheen paikalla juomapeli. Loppuillasta ei mennä ravintolaan vaan amistellaan ympäri kyliä ja sitten paikalliseen. En ymmärrä miksi aina pitää matkia ylioppilailta tai akateemisilta, kun amiksilla on oma hieno kulttuurinsa

Vierailija
20/36 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoahan se on, että valmistuu, mutta esimerkiksi itse en jaksanut juhlistaa. En jaksanut juhlistaa ylioppilastutkintoakaan. 

Ennemmin olisin juhlistanut töitä, jos olisin amistokarillani sellaisia saanut. Tai korkeakoulupaikkaa, mutta se on edessä vasta ensi vuonna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme