Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yölliset kauhutilat

Vierailija
02.06.2016 |

Sain lapsena ihan järkyttäviä paniikkikohtausten tapaisia olotiloja jos valvoin vähänkään liian pitkään. Aloin pelätä kuolemaa, elämää, pelkäsin sairastuvani ja pelkäsin että pilaan elämäni. Se kauhu jota tunsin oli ihan silmitöntä. Nämä "kohtaukset" jäi pois esiteininä.
Nyt olen alkanut saamaan noita aikuisiällä uudestaan. Mistä ihmeestä nuo johtuvat?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain lapsena myös kauhukohtauksia öisin. Koskaan en ole löytänyt sanoja kuvaamaan sitä tunnetta. Parhaiten sitä kuvaa täydellinen epätoivo.

Vanhetessa ne ovat onneksi jääneet pois.

Vierailija
2/3 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voi laukaista stressaava elämäntilanne, mutta ne on usein yhteydessä myös johonkin aivojen sähköiseen häiriöön, saman tapaiseen kuin on epilepsiassa ja (ainakin ei-vaskulaarisissa) migreeneissä. Mun lapsi sai noita teininäkin esim vähän kuumeessa tai rokotusten (sikapiikin) jälkeen. Jotkut saa meös vanhemmiten sellaisia kohtauksia, jssa näkö sumenee yhtäkkiä ihan kuin verenpaineen laskiessa, paitsi että ei liity verenpaineeseen mitenkään - sen kuulemma tajuaa paria sekuntia ennen, että osaa ottaa seinästä tukea, mitta eivät uskalla esim ajaa autoa, vaikka lääkäri ei löydäkään mitään varsinaista vikaa eikä epilepsiaa tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on saanut kauhukihtauksia jo usean vuoden.ei kyllä niistä hirveästi itse muista silmät on auki mutta unessa silti. Puhuu sekavia itkee ja on todella peloissaan.joutuu pitämään kiinni kun on menossa joka suuntaan. Kuulema ikään liittyvää.