Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan saanut jonkun diagnoosin, joka oli sinulle täysi yllätys?

Vierailija
01.06.2016 |

Minulla diagnosoitiin keliakia, ainoana oireena epämääräinen väsymys, ei mitenkään huomattavan voimakas. Muita asioita tutkittiin, ja päätettiin samalla tarkistaa, ja sehän se oli. No, onneksi löytyi ennenkuin olo ehti mennä pahemmaksi. Onko muille käynyt vastaavaa?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikamansiirtymä - jouduin lennosta selkäleikkaukseenkun jalat meni alta.

Vierailija
22/40 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako vastata myös lapsen sairaudesta? Lapsellani tuli myös reumadiagnoosi yllätyksenä. Mentiin näyttämään turvonnutta polvea ja tk-lääkäri oli sitä mieltä, että pitäisi käydä lasten polilla ja kyseli, onko suvussa reumaa. Hänellä oli myös kantapäässä patti, jota toiset lääkärit olivat aiemmin sanoneet luuston liikakasvuksia ja ties miksi, mikä häviää itsestään. No se oli akillesjänteen tulehduksen kerryttämää nestettä ja se hoidettiin parissa minuutissa pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen jalka kipeytyi kesälomalla ollessa niin etten pystynyt kävelemään. Sain tk.sta kipulääkekuurin ja pyynnön tulla takaisin jos ei parane. Ei parantunut vaan paheni ja nyt oli eri lääkäri. Kysyi tarvitsenko saikkua, sanoin etten tarvitse kun oli 4 pv vapaa edessä. Labraan lähetti.

Oma kannasta näin että oli otettu useita kokeita maksakokeita ja kaiken huipuksi suuralkoholistin koe. Jep. En edes käytä alkoholia, enkä ymmärrä miten tämä liittyi jalkakipuuni.

Nyt oma kannassa lukee että ilmeisesti ei ole ainakaan suuralkoholisti..

Tätähän ei haettu mutta toisaalta hatuttaa hitosti että sain alkkiksen diagnoosin.

Mikä on suuralkoholistin koe?? Maksa-arvot?

Vierailija
24/40 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella oli ties monettako kertaa ripuli ja saatiin päivystyksenä lähete tähystykseen. Tuloksena haavainen paksusuolentulehus. En ollut ikinä kuullutkaan

Vierailija
25/40 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että mulla on keuhkoputkentulehdus. Olikin sarkoidoosi.

Vierailija
26/40 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on on päästä varpaisiin ollut kaikenlaista inhottavaa kremppaa- Sanoinkin jossain vaiheessa, että onneksi selkä on ehjä ja hyvä. Jalkojen kipua ja tuntohäiriöitä oli paljon, ja nelikymppisenä sain diagnoosin: Synnäinen rakennevika selässä.

Vierailija
27/40 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin valittamaan tensioniskaa, tulin hemipleginen migreeni diagnoosin kanssa kotiin.

Vierailija
28/40 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausia jatkunut kurkkukipu ja yskä diagnosoitiin refluksitaudiksi.

Tauti oli saanut kurkun ärtymään ja aiheuttanut kipua ja yskimistä. Muita oireita ei ollut, ei edes närästystä.

Bmi on 22 eli painonkin takia diagnoosi oli yllätys. Olin luullut että refluksitauti on vain huomattavasti ylipainoisten vaiva.

Vierailija
29/40 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea masennus. Tiesin, että oon masentunut, mutta en arvannu, että se kääntyy vaikeaks. Kuullema ei ookaan mitenkään yleistä, että ihminen on niin ahdistunut, että itkee vähintään viis iltaa viikossa, on järjestäny asiat niin, että itsemurha on helppo tehdä kun siltä tuntuu tai oksentaa pelosta töihin lähtiessään. Mä oikeasti luulin, että vähän jokaisella on paha olla koko ajan, että tää on ihan normaalia.

Tiedän tunteen. Mä tunsin noin yli 10 vuotta. Sinnittelin joka ikinen päivä. Lopulta ulkopuolinen konsultti ehdotti työssä että tulisin hänen kanssaan käymään hänen työtoverinsa vastaanotolla. Oli siis kyse . Onneksi menin. Nykyään työskentelen toisella työnantajalla. Välissä olin sairauslomalla vuoden.

Täällä ilmoittautuu kolmas, myös yli 10 vuotta elin keskivaikean masennuksen kanssa, luulin vain, että tätä elämä on.

Vierailija
30/40 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarkoidoosi ja kilpirauhasen liikatoiminta. Nämä siis eri aikoina. 

Pakko kysyä, mitä oireita sulla sarkoidoosissa? Mulle tuli sarkoidoosi yllätyksenä. Luulin, että mulla on poskiontelo- ja keuhkoputkentulehdus.

Nilkoissa paha niveltulehdus ja säärissä kyhmyruusu. Sitten vasta tajusin, että hengityskään ei kulje normaalisti. Siihen en ollut kiinnittänyt huomiota, koska allergiankin vuoksi välillä astmaoireita.

Vierailija
31/40 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin ekan raskauden aikana sokerirasitukseen vähän hälläväliä-asenteella ja unohdin koko asian, ja seuraavalla neuvolakäynnillä hoitajalla oli verensokerimittarit asemissa. Oli aikamoinen yllätys kun ainoa asia miksi rasitus tehtiin, oli 25 vuoden ikä.

Vierailija
32/40 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin gynellä uusimassa e-pillerit ja samalla otettiin papakoe. Tuloksena HPV ja sytolyysi. Jälkimmäisestä en tiedä vieläkään kunnolla, mikä se on ja mikä siihen auttaa. HPV tuli aivan puskista, sillä olin ollut jo yli vuoden sinkkuna ja ilman seksiä, ja aina aiemmin papatulos oli ollut puhdas.

Vierailija
33/40 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma, sain diasgnoosin maanantaina.. ikinä ollut mitään epäilystäkään.

Vierailija
34/40 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että mulla on keuhkoputkentulehdus. Olikin sarkoidoosi.

Sama juttu. Lisäksi kun se parani, tuli jonkin ajan kulttua rytmihäiriöitä joiden piti olla vaarattomia, että kaikilla nuorilla naisilla on. Vähän myöhemmin tuosta lääkärin kommentista olin ambulanssissa matkalla sairaalan ensiapuun, siellä rytminsiirto ja diagnoosina sydänsarkoidoosi.

Vierailija
35/40 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilas ei ole itse enää keskuudessamme kirjoittamassa tätä, mutta vaarattomammaksi syöväksi oletetun kasvaimen poiston myötä paljastui kyseessä olevan pehmytkudossarkooma. Poistoleikkaus olisi pitänyt tehdä toisin, jos olisi tiedetty oikea diagnoosi. 

Vierailija
36/40 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitäään tullut yllätyksenä. Mun on aina tutkittu pitkään ja hartaasti ja diagnoosia on uumisteltu ja varmisteltu pitkään ennen kuin se lopulta on papereihin kirjattu. Ja silloinkin usein ensin "epäilynä". Vaikea siinä on ollut mistään yllättyä - jonkun kerran siitä, että pitkään lähes varmana pidetty juttu ei olekaan lopulta varmistunut ja ihmettely on pitänyt aloittaa alusta.

Vierailija
37/40 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunkaulan solunmuutokset, syövän esiasteet ja HPV.

Vierailija
38/40 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystarkastuksessa oli hälyttävän huono hemoglobiini ja kas, keliakiadiagnoosi tuli tutkimusten tuloksena. Ei ollut vatsaoireita eli suhteellisen vähän aikaa oli tauti ilmeisesti ollut. Sen perään löytyi vielä kilpirauhasen vajaatoiminta. Nämä kaksi kulkevatkin usein käsi kädessä.

Vierailija
39/40 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reiluksi. Oireena vain äänen käheytyminen.

Vierailija
40/40 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaivasenluuta menin näyttämään ja nivelrikon kanssa tulin takaisin.

Yskää menit näyttämään ja flunssan kanssa kotiuduit. Nivelrikko sen vaivasenluun syy on.