Minulta puuttuu 30-vuotiaana moni sellainen asia, joiden lapsena ajattelin kuuluvan aikuisuuteen
En ole esimerkiksi
- järjestänyt sukujuhlia,
- pitänyt lasta sylissä,
- antanut rahaa lahjaksi,
- ajanut autoa,
- ollut pysyvässä työsuhteessa,
- omistanut asuntoa,
- ollut naimisissa.
Varmaan aikuisuuden kokemus on aika erilainen nykyisillä kolmikymppisillä kuin meidän vanhempiemme sukupolvelle. Suuri osa tuon listan asioista on sellaisia, etten varmaan viitsi niitä koskaan tehdäkään.
Mitä aikuismaista teiltä muilta n. 30-vuotiailta puuttuu?
Kommentit (13)
Lapsena luulin, että asuisin omakotitalossa omien lasteni kanssa. Enää en halua taloa enkä lapsia. Naimisiin sentään (ainakin melkein) kerkeän, sanomme tahdon n. 2kk kolmekymppisteni jälkeen.
En ole naimisissa enkä omista asuntoa. Naimisiin en haluakaan vaan aion pysyä jatkossakin sinkkuna. Säästän omistusasuntoon. Ja ikää tasan 30.
Ei elämä ole mikään saavutuskisa.
Jokainen voi tehdä asiat omaan tahtiinsa tai vaikka olla tekemättä kokonaan.
En ole ikinä seurustellut! Täytän 30 tänä vuonna :(
Oon pitänyt lasta sylissä, ja ajanu autoa. Ne on ainoat asiat, mitkä on noista aloitusviestin jutuista mun kohdalla toteutunut. Täytän lokakuussa 26.
Kaikki muut kuin kaksi viimeistä jo 22-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muut kuin kaksi viimeistä jo 22-vuotiaana.
Minäpä pidin lasta sylissä jo 8- vuotiaana! Winning.
Minusta lapsen pitäminen sylissä ei ole aikuisuuden mittari. Olettaisin, että lähes kaikki, joilla on pikkusisaruksia, ovat päässeet tuohon "saavutukseen". Toisaalta tietysti nykyisin, kun perheet ovat pienempiä, niin on vähemmän niitä lapsia, joilla sisaruksia on.
Lasketaanko hautajaiset sukujuhliksi? Jos lasketaan niin viimeistä lukuunottamatta kaikki tehty, olen 25.
Mutta mitäpä sen on väliä mitä on tehnyt jos vain on itse elämäänsä tyytyväinen. Mä itseasiassa lapsena luulin että nuo aikuisuuden asiat pitäisi olla jo 20-vuotiaana tehty.. Hah! :)
Lapsena luulin minulla olevan aikuisena tietenkin vaimo, kuten kaikilla miehillä. Ja meillä olisi kissa.
Ei ole kumpaakaan.
Kaikki noi tehtynä 28-vuotiaana, nyt ikää 42.
Olen anranut rahaa lahjaksi ja pitänyt lasra sylissä, muita en. Ikää 35.