Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osteopaatti vai kiropraktikko?

Niskatjumissa
01.06.2016 |

Te joilla on/ on ollut niska ja hartiat jumissa sekä niistä johtuvaa huimausta yms, oletteko kokeilleet osteopaattia tai kiropraktikkoa? Onko auttanut ongelmiin? Itse olen ollut fysioterapeutilla sekä naprapaatilla. Nämä auttoivat hetkeksi mutta nyt niskat taas vaivaa. Liikuntaa tulee harrastettua sekä venyteltyä fyssarin ohjeiden mukaan mutta ei auta :/

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin osteopaatilla pahan skolioosin takia. Suosittelen, kivut jäi pois.

Vierailija
2/8 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että enemmän on merkitystä kyseisen henkilön taidoilla ja tiedoilla kuin sillä, onko kyseessä kiropraktikko vai osteopaatti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista :) Onko vielä muilla kokemuksia? ap

Vierailija
4/8 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni kiropraktikon hoitovaikutus perustuu pitkälti placeboon, jota vahvistaa hoidon kalleus hoitoaikaan nähden.

Vierailija
5/8 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiropraktikko avaa kyllä nikamalukot, mutta muuten kiroissa on paljon eroja sen suhteen, kuinka nopeasti ja perusteellisesti hoitavat. Itse ole käynyt neljällä eri kirolla... Yksi vain napsautti pari lukkoa auki, kun taas toinen tutki rankaa perusteellisesti ja avasi myös jalkoja. Tämä jälkimmäinen oli huomattavasti hyödyllisempi.

Osteopaattejakin löytyy moneen lähtöön, heillä on koulutuksessa eri suuntauksia. Joku kokenut tekijä kannattaa etsiä. Osteopaatin käsittely on pidempikestoinen kuin kiropraktikon ja sanoisin, että kokonaisvaltaisemmin paneudutaan kropan toimintaan. Kiro taas on kiinnostunut lähinnä rangasta. Itse olen saanut kokeneelta osteopaatilta ison avun lonkkavaivoihin ja itse asiassa ongelmakohta olikin ihan muualla kuin lonkassa.

Vierailija
6/8 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sanoisin, että etsi noiden joukosta henkilö, joka on taitava ja kokenut. Siis kysele tuttavilta ja tutki nettipalstoja. Olen käynyt selkä- ja lonkkakipujen vuoksi osteopaatilla, joka on kerta käynnillä saanut pois vaikka millaisia kipuja. Kerran hänen olleessaan lomalla kävin toisella osteopaatilla, joka sai kivuista pois osan muttei kaikkea. Missäpäin asut?

Vierailija
7/8 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla oli tosi vahvat oireet, jotka säteili raajoihin. Osteopaatti ei auttanut, kiropraktikko auttoi. Lienee tosiaan ihan tyypistä kiinni, kuka osaa homman mitenkin. Tuohon placebo-juttuun en usko lainkaan :-) Sitä paitsi mulla oli sekä osteopaatti että kiropraktikko saman hintaisia, ainut, että osteopaatilla kävin turhaan 10 kertaa, kiropraktikolla tarvis käydä vain kahdesti :-)

Vierailija
8/8 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista :) Meneepä hankalaksi :D Olen kysellyt tutuilta ja googlannut mutta kellään ei ole ollut kokemusta muista kuin eri fysioterapeuteista. Asustelen Vaasan seudulla. Hoidot on kyllä hintavia niin kyselen siksi että olisi vähän tietoa kumpaan kannattaisi rahat laittaa. Jos jollakin tietoa hyvästä osteopaatista tai kiropraktikosta Vaasan/Pohjanmaan seudulta niin laittakaa viestiä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme