Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauppalehti: "Arvokynä on valmistujaislahjojen klassikko"

Vierailija
01.06.2016 |

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/arvokyna-on-valmistujaislahjojen-klas…

Hauska tietää, en itsekään ole mistään pikkukylän puliperheestä, mutta näköjään tosi kaukana silti niistä piireistä, joissa kallis kynä olisi klassikkolahja :) Onko joku av-mamma saanut hienon kynän valmistujaislahjaksi?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voisi olettaa, että kyniä annetaan piireissä joissa on paljon rahaa. suvut joilla on paljon perittyä rahaa, pörssivälittäjät, sun muut.

Ei meklareilla ole paljon rahaa :D  Tai ainakaan kovin monella. 

Melko tavallinen keskiluokkainen palkka, mutta menot on suuret, koska työhön tavallaan kuuluu näyttää varakkaalta. 

T. Pörssivälittäjän vaimo

Vierailija
22/27 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripillä en ole käynyt ollenkaan, ylioppilaslahjoista en muista edes sitä, sainko niitä, ja maisteriksi valmistumistani ei huomannut kukaan. Taidetta ja tilpehööriä lahjana ei ole harrastettu suvussani tai tuttavapiirissäni, eikä kukaan liene sellaista kaivannutkaan.

Kun suoritin lähes merkityksettömän höpötutkinnon, sain kuitenkin ulkomaalaiselta ystävältäni ja kollegaltani lahjaksi arvokkaalta vaikuttavan kynäsetin - en tiedä, onko se arvokas, enkä välttämättä haluakaan tietää. Kynät ovat painavia, kauniita ja hyvin mukavia kirjoittaa, kunhan painoon ja sen jakautumiseen ensin tottuu. Kultaus on hivenen kulunut joistakin osista, mutta kynät ovatkin kulkeneet päivyrini välissä kohta kaksikymmentä vuotta ja olleet käytössä melkein joka päivä.

Ystäväni sanoi halunneensa antaa minulle lahjan, jota oikeasti käyttäisin. Ja osui oikeaan. Ystävää ei enää ole, mutta hänen muistonsa on käsin kosketeltavana mukanani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin lukemassa tuon. vaikutti satiirilta. toinen vaihtoehto on, että maksettu mainos. luulen ettei kovinkaan monella palstalaisella ole varaa tuota ostaa. ei ainakaan itselläni.

Vierailija
24/27 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain tädiltä ylioppilaslahjaksi kynän 15 vuotta sitten. Pari kuukautta sitten äiti lähetti viestin kysyen, mitä tekee mun ylioppilaslahjoille... Siellä ne on vanhempien kaapeissa lojuneet vuosikausia. Rahaa tietenkin nuorelle lahjaksi ellei ole ihan varma jonkun tietyn tavaran olevan toivottu.

Vierailija
25/27 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin yhdyshenkilönä lähes 10 v ja jäin sitten äitiyslomalle ja asiakas sinä aikana lopetti Suomen konttorit.

Tämä oli siis tiedossa jäädessäni mammikselle.

Sain heiltä arvokynän, jonka arvosilloin oli n 800 e.

Olin todella ihmeissään kun tulin kotiin ja mies googletti kynän arvon.

Yksi vaihtoehto on että yrityksessä laitettiin kaikki yrityslahjat eteenpäin, mitä varastoista löytyi. Kynää en ole luultavasti ikinä kättänyt mutta eipä toi koteloineen hirveesti tilaa vi.

Vierailija
26/27 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksu pötkylä kuin mikä, samoin paksu kärki...

Ei ole lähelläkään suosikkikynääni.

Pilotin kynät ja vastaavat on aika lähellä suosikkia ;)

Vierailija
27/27 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen ei arvosta kyniä, kelloja, kenkiä eikä muutakaan kunnollista. Itse sain hienon kynän ylioppilaslahjaksi ja hiton hienon kellon kun valmistuin. Kello edelleen vasemmassa kädessä ja kynä oikeassa, hienon kalenterin kanssa yhteensopiva.

Kalenterin ostin itse, ihanaa käytössä paranevaa nahkaa, sivut sitten tilaan netistä vuosittain.

Makuja on monia, arvostan kynääni, sillä on hyvä kirjoittaa ja käsialakin on parempi sillä kirjoittaessa.

Huomaa kyllä, ettei kyniä ymmärretä. Sytkäritkin tupakpivilla jotain kioskin Kertakäyttömuoviroskaa. Lontoossa on ihania liikkeitä, jotka myy kyniä, sytkäreitä, sateenvarjoja, kutakin omissa hienoissa liikkeissään. Ihanaa.

Muuten kaikki jotka olette vihreitä ja inhoatte muovikasseja ja kertakäyttökulttuuria - hankkikaa yksi kynä joka toimii loppuelämän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi