Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroon raskaus- ja imetys kiloista

Vierailija
01.06.2016 |

Olin ennen raskautta lievästi ylipainoinen (bmi 26). Raskausaikana painoa tuli 10 kiloa ja lähtivät nopeasti, mutta imetysaikana olen lihonut taas nuo 10 kiloa. Lapsi nyt 8 kk ja painan saman verran kuin loppuraskaudessa :(

Nyt imetän enää aamulla ja illalla (joskus yöllä). Uskaltaisikohan tässä aloittaa laihdutuksen vai loppuukohan maidon tulo siihen? Kellään kokemuksia vastaavasta.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika taitavaa, sillä imetyksen pitäisi olla juuri se joka vie raskauskilot :D  kannattaa ehkä katsoa mitä suuhunsa pistää.

Vierailija
2/16 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kannattaa aloittaa siitä, että jätät herkut minimiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On suorastaan raiskaus ehdottaa, että mamma jättäisi herkut minimiin.

Vierailija
4/16 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N25N kirjoitti:

Aika taitavaa, sillä imetyksen pitäisi olla juuri se joka vie raskauskilot :D  kannattaa ehkä katsoa mitä suuhunsa pistää.

Kuule, se, laihtuuko imetyksen aikana vai ei, on aika yksilöllistä. Mulla ei täysimetyksen aikana paino liikkunut oikein mihinkään, vaikka en todellakaan syönyt mitenkään paljoa (tämä toisen lapsen kohdalla, ekan lapsen kohdalla ei raskauskiloja tullut, mutta silloin oli imetysaikana koko ajan nälkä).

Vierailija
5/16 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ymmärrettävää kaiken sen valvomisen seurauksena. Moni mieskin lihoo noihin aikoihin. Älä huoli.

Voit alkaa liikkua ja syödä terveellisesti. Älä paastoa kuitenkaan, äläkä vedä laihdutusvalmisteita. Ja muista juoda!

Vierailija
6/16 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos sinä olisit ihan hiljaa?

Vierailija
7/16 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyshän nimenomaan laihduttaa, ellet sitten syö todella paljon normaalia enemmän.

Vierailija
8/16 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imetyshän nimenomaan laihduttaa, ellet sitten syö todella paljon normaalia enemmän.

Ei se kaikilla laihduta.

Vierailija
9/16 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos sinä olisit ihan hiljaa?

Entäs jos en ole? Olisiko se suorastaan raiskaus?

Vierailija
10/16 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aika reippaasti saa suuhun laittaa sapuskaa, että imetyksen aikana saa painon nousemaan. Energiankulutus kasvaa sen verran paljon imetyksen aikana.

Vierailija
11/16 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä...

Enpä tuota imetysaikana juuri ole herkutellut. Syönyt ihan normaalia ruokaa, joskus toki herkkuja, mutta ei edes viikoittain.

Ja imetys ei kyllä kaikkia laihduta (tuttavapiirissä useampikin tapaus).

Vierailija
12/16 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aika reippaasti saa suuhun laittaa sapuskaa, että imetyksen aikana saa painon nousemaan. Energiankulutus kasvaa sen verran paljon imetyksen aikana.

Mä en nyt osaa sanoa, miten paljon ap on mahdollisesti syönyt tai ollut syömättä, mutta voin kertoa oman kokemukseni: mulla laihtuminen on alkanut vasta täysimetyksen loppumisen jälkeen, siis siinä vaiheessa, kun olen imettänyt paljon vähemmän. Imetyksen vaikutus painoon ei ole aivan yksiselitteinen, toisilla keho "pitää kiinni" painosta (täys)imetyksen aikana.

Vierailija
13/16 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N25N kirjoitti:

Kuule, se, laihtuuko imetyksen aikana vai ei, on aika yksilöllistä. Mulla ei täysimetyksen aikana paino liikkunut oikein mihinkään, vaikka en todellakaan syönyt mitenkään paljoa (tämä toisen lapsen kohdalla, ekan lapsen kohdalla ei raskauskiloja tullut, mutta silloin oli imetysaikana koko ajan nälkä).

Laihtuminen ei ole mitään salatiedettä.

Vierailija
14/16 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N25N kirjoitti:

Laihtuminen ei ole mitään salatiedettä.

En tiedä, miten tuo liittyi kommenttiini. Ei se ole mitenkään harvinaista, että imetysaikana paino ei laske. Mulla alkoi heti laskea heti täysimetyksen loppumisen jälkeen, siis siinä vaiheessa, kun imetyskerrat vähenivät. SYömistä en vähentänyt, koska toisen lapsen kohdalla mulla ei (ilm. raskauskilojen takia) ollut sellaista nälän tunnetta imetysaina. Kilot putosivat tyyliin kahdessa kuukaudessa, en laihduttanut tai tehnyt mitään eri tavalla, paitsi imetin tietenkin vähemmä.

Vierailija
15/16 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas ilkeitä ihmisiä täällä, hävetkää!! Kaikilla ei tosiaan imetys laihduta vaan aineenvaihdunta on sen verta sekaisin, että kilot ei vaan lähde!

Ap, tsemppiä sinulle! Herkuttele vain kerran viikossa, katso ateriakoot kuntoon, nauti paljon kesän antimista! Nyt on edullisesti kotimaisia kurkkuja, tomaatteja yms. kaupoissa tarjolla. Puoli lautasta salaattia on hyvä muistaa ruokaillessa. Kohtuus kaikessa :) juo vettä ainakin 2l päivässä. Ulkoile ja vaunuile vauvasi kanssa niin tulee arkiliikuntaa harrastettua huomaamatta. Hiljaa hyvä tulee ja imetyskään ei luultavasti kärsi. Hetkellisesti voi maidon heruminen olla tiukemmassa, mutta ota magnesiumia! Sen pitäisi auttaa herumiseen.

Vierailija
16/16 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en nyt osaa sanoa, miten paljon ap on mahdollisesti syönyt tai ollut syömättä, mutta voin kertoa oman kokemukseni: mulla laihtuminen on alkanut vasta täysimetyksen loppumisen jälkeen, siis siinä vaiheessa, kun olen imettänyt paljon vähemmän. Imetyksen vaikutus painoon ei ole aivan yksiselitteinen, toisilla keho "pitää kiinni" painosta (täys)imetyksen aikana.

Minulla oli myös näin! Syön aina ruokahalun ja nälän mukaan kaloreita miettimättä, ja täysimetysaikana paino jumitti, sen jälkeen humpsahti ihan itsekseen raskautta edeltäviin lukemiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan