Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaisia oireita teidän lapsilla on ollut pakko-oireisessa häiriössä?

Vierailija
31.05.2016 |

...

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni pienestä alkanut silmäripsien pakonomainen irti nyppiminen. Välillä aivan kaljut silmät.

Joidenkin lelujen ylisuojeleminen likaantumiselta. En itse halunnut leikkiä niillä, etteivät pilaannu enkä antanut muiden koskea niihin.

Lihasnykimistä esiintyi hetken.

Käsien ja vartalon pakonomainen pesu alkoi 15-vuotiaana ja meni niin pahaksi, että koulunkäynti jäi kesken ja sain lääkityksen.

Pakkoajatukset ovat jatkuneet myös teini-iästä asti.

Nyt ikää 22.

käytkö terapiassa? 

Kävin teininä muutaman kerran juttelemassa ja nyt täysi-ikäisenä sairaanhoitajalla joka ei oikein osannut sanoa mitään pakko-oireiseen häiriöön. Juttelun koin turhaksi, ympäripyöreäksi sekä kiusalliseksi. Lääkkeet annettiin 16-vuotiaana ja niillä pakko-oireet pysyvät lievinä eivätkä haittaa elämää niin paljon kuin ennen. Olen tavallaan oppinut kantamaan taakan yksin.  

Kannatan avun hakemista sillä häiriö voi mennä niin pahaksi, että ajaa itsemurhaan. Minulla oli kädet aivan verillä ja olin todella väsynyt kun koko päivä oli pesemistä ja peseytymisen ajattelua. Koulut jäi kesken ja nyt vasta jälkeenpäin saanut amiksen käytyä.

Vierailija
22/23 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä terapeutti pelasti minut. Ties mihin olisin luisunut ilman häntä.. olet nuori vielä, hakeudu osaavalle terapeutille. Lääkkeet hoitavat vain oireita eivät poista häiriösi alkuperää (kehno lapsuus, trauma, jne)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onhan se kiusallista aluksi mutta totut kyllä. Minäkin totuin vaikka pelkäsin ihmisiä :)