Te kaikki kissanomistajat
Rehellisesti: jos asuntonne syttyisi palamaan ja tietäisitte että kissa on sisällä, menisittekö pelastamaan sitä? Sillä uhalla että teille voisi itsellenne käydä jotain?
ps. minullakin on kissa ja itse menisin, oman henkenikin uhalla.
Kommentit (23)
Menisin lähinnä siksi koska en kestäisi ajatusta että olisin voinut tehdä jotain kissan hyväksi.
No en yhdenkään eläimen takia uhraisi henkeäni. Ihminen eri asia.
Totta kai menisin. En tapattaisi itseäni, mutta tekisin kaikkeni että kissat pelastuisi.
Menisin, jos vain olisi mahdollisuus pelastaa kissat. Menisin kyllä vieraidenkin elukoiden perään, ellei tilanne olisi täysin toivoton.
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti: jos asuntonne syttyisi palamaan ja tietäisitte että kissa on sisällä, menisittekö pelastamaan sitä? Sillä uhalla että teille voisi itsellenne käydä jotain?
ps. minullakin on kissa ja itse menisin, oman henkenikin uhalla.
Onko sinulla lapsia?
Tietysti menisin oman henkeni uhallakin. Pelastaisisin kissan tai kuolisin sitä yrittäessäni, kaikin tavoin se on sen arvoista. Minulle eläimen henki on vähintäänkin yhtä arvokas kuin ihmisen henki, yllättävän monissa tapauksissa arvokkaampikin.
Menisin tietenkin, ei sillä niin väliä jos lapset jää orvoiksi?
Siis minä olisin ulkona ja kissat sytyttäisi tulipalon? Vai itsekseenkö se asunto syttyisi tuleen?
En menisi, koska oven avaaminen tarkoittaa sitä, että palo saa lisää happea ja samantien ne kissat kuolisi pelastusyritykseeni.
Tottakai!Jääköön lapset orvoiksi kunhan kissa pelastuu!!Heh heh,no en tietenkään.
19-vuotiaana olisin vastannut, että menisin.SE oli silloin se.Nyt on pelissä enemmän kuin kissa,ne on kuitenkin vaan elukoita.
Yrittäisin ainakin parhaani. En kuitenkaan näe mitään järkeä toiminnassa, jossa myös minun henkeni vaarantuisi, koska se olisi väärin perhettäni ja ihmisystäviäni kohtaan.
Onko muuten teillä kerrostaloasukkailla kotiovessanne "asunnossa lemmikkejä" -tarra tai kyltti?
Ihan riippuen palon tasosta. En lähtisi, jos ei olisi mahdollisuuksia enää selvitä talosta hengissä. Onneksi kesäaikaan meillä on aina parvekkeen ovi auki, niin lemmikit menisivät varmasti sinne. Ja sieltä olisi helppo kiivetä puun kautta ja repiä suojaverkko pois eläinten tieltä.
Kyllä varmasti.
Ja vaikka kiellettäisiin niin varmaan pitäisi siinä paniikissa pitää kii minusta etten yrittäisi :(
No tottakai menisin, mutta vain siihen pisteeseen asti, kun tilanne olisi toivoton, enkä oikeasti voisi tehdä mitään kissan eteen.