Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkkakysymys

Vierailija
31.05.2016 |

Sain juuri ekan palkan kausityöstä. Summa kummastuttaa mua. Onko tämä oikein?

Peruspalkka 1690e
Veroprosentti 4%
Käteen jäävä summa alle 1400e

Toki tiedän, että verojen lisäksi lähtee eläke- ja sairasvakuutusmaksut, tai mitä nyt olikaan. Mut en vain suostu hyväksymään, että yhteensä lähtisi 300e pois noinkin olemattomasta rahasta.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti laskettuna (osaammehan kaikki laskea prosentteja) tuosta on lähtenyt n.18%.

Mikä sun tuloraja on?

Yritä nyt saada se tilinauha, niin näet mitä palkasta on pidätetty. Oletko ulosotossa?

Vierailija
22/24 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

alijohtaja kirjoitti:

Onko kivaa pullistella isoilla tuloilla aloittajalle, joka on varmaan työuransa alussa, kun palkka on tuommoinen? Odotatteko aloittajalta myötätuntoa sen vuoksi, että isosta palkasta menee iso ennakonpidätys? Mistä hyvästä teille edes maksetaan? Itse olen yksityisellä sektorilla työskentelevä esimies ja välillä tuntuu, että raha tulee liiankin helpolla. Mielestäni ei ole kohteliasta hieroa isoja ennakonpidätysprosentteja kenenkään sellaisen henkilön naamaan, jonka palkka on sellainen ettei pysty ikinä omistamaan mitään ja sen vuoksi maksaa aina asumisesta ynnä muusta kalliimman mukaan. Meidät 80-luvulla ja sen jälkeen syntyneet on petetty. 

Whaaat :D Aloittaja ihmetteli että miten voi lähteä "noin paljon" palkasta. Niin eihän tuo ole yhtään mitään joku 200-300e, joten siksi kommentit. Jos minä haluaisin pullistella mun huimilla tuloilla niin menisin varmaan johonkin helevetin hienoon yökerhoon ja tarjoisin kaikille kalleinta lientä mitä löytyy ja heiluttelisin seteleitä baarimikon naaman edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä täyttämään lukuja.

http://www.yrittajat.fi/palkkalaskuri

laskee sekä työnantajan todellisuuden että työntekijän todellisuudeen.

Vierailija
24/24 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu kirkkoon. Ei ole ulosottoja. Veroprosentti on ihan syystä olematon, kuten on vuoden tulorajakin.

Hei pullistelijat, mä pidän huolta teidän omaisista :) Ei sillä rikastu, mutta jonkun senkin on tehtävå, eikö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän