Vierailija

ovatko valmistuneet samaan aikaan ammattitutkinnosta ja saaneet yo-lakin?
Meillä pojalla nyt ensimmäinen vuosi takana sähkö- ja automaatioasentajan opintoja ammattikoulussa, luokio opinnot alkoivat vasta nyt tammikuussa ja loppuivat yli kuukausi sitten. Lukiota oli kerran viikossa iltapäivisin. Poika suorittaa lukiosta ainoastaan pakolliset neljä ainetta. Tiivistyykö opintotahti jossain vaiheessa, vai voiko olla aina näin helppoa?
Sähköalan opinnot kestävät kolme vuotta, eli parin vuoden päätä pitäisi valmistua,

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (6)

Vierailija

Itse kävin kolmoistutkintoa eli lisäksi lukion päättötodistus, meillä oli erikseen lukiojaksot, otin myös ylimääräisiä kursseja. Kaksoistutkinnossa ei tosiaan tarvita kuin neljä ainetta eli ne jotka kirjoittaa ylppäreissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

no eikös kaksoistutkinnossakin saa lukio päättötodistuksen? Mietin vaan, että saako sen yo-lakin samaan aikaan kuin valmistuu amiksesta, vai vasta syksyllä/talvella?

Vierailija

Esikoinen suoritti tutkinnot "vanhaan aikaan", ammattitutkinto 3 vuodessa ja ylioppilaskirjoitukset seuraavana syksynä. Nyt kun nuoremmat ovat opiskeluiässä, on kerrottu kaksoistutkintojen kestävän 4 vuotta; opiskelevat jaksot vuoron perään ammattikoulussa ja lukiossa. 

Vierailija

olen käynyt tuon jo yllämainitun ns.kolmoistutkinnon. Suhteellisen helppoa oli, mutta johtui varmaan siitä, kun ryhmäni teki sen neljään vuoteen... Valmistuin kaikista samaan aikaan, mutta jotkut ryhmästämme saivat lakin jo 3,5 vuoden jälkeen. Veikkaan, että poikasi ehtii hyvin, kun käy noin vähän lukion kursseja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
no eikös kaksoistutkinnossakin saa lukio päättötodistuksen? Mietin vaan, että saako sen yo-lakin samaan aikaan kuin valmistuu amiksesta, vai vasta syksyllä/talvella?

Kaikki ei saa. Jos käy kaikki lukion kurssit, saa lukiotodistuksen. Lakin voi saada ilman tuota lukion oppimäärää. Lakin saaminen riippuu, milloin osallistuu kirjoituksiin. Lähes aina voi itse yrittää vaikuttaa, milloin saa lakin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.