Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttääkö joku vielä Windowsia?

Vierailija
30.05.2016 |

http://www.digitoday.fi/tietoturva/2015/08/24/windows-10-saikaytti-pira…?

http://bittimittari.blogspot.de/2015/12/ei-nain-microsoft-windows-10-pa…

Miksi ihmiset suostuvat tuollaiseen? Käyttävät käyttöjärjestelmää joka ottaa vallan käyttäjältä pois ja tekee mitä ikinä sitä huvittaa?

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on asioita joita koneen pitää tehdä ja ohjelmia sekä lisälaitteita, joiden pitää toimia koneessa. Sitten kun tämä toimii ilman lisävirittelyä ja harmia niin harkitaan linuxia. Wine ei ole ratkaisu.

http://www.atmel.com/tools/ATMELSTUDIO.aspx

Monella muullakin käyttäjällä käyttiksen valinta on kiinni siitä, että oheislaitteet ja tietyt ohjelmistot toimivat.

Ei kannata suhtautua uskonnollisesti käyttöjärjestelmiin. Mä käytän sitä mikä kulloinkin täyttää tarpeet. Tässäkin koneessa on paitsi windows niin myös linux-versioita sekä virtuaalikoneessa että cygwinin kautta käytettävissä. 

Vierailija
62/84 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on asioita joita koneen pitää tehdä ja ohjelmia sekä lisälaitteita, joiden pitää toimia koneessa. Sitten kun tämä toimii ilman lisävirittelyä ja harmia niin harkitaan linuxia. Wine ei ole ratkaisu.

Monella muullakin käyttäjällä käyttiksen valinta on kiinni siitä, että oheislaitteet ja tietyt ohjelmistot toimivat.

Ei kannata suhtautua uskonnollisesti käyttöjärjestelmiin. Mä käytän sitä mikä kulloinkin täyttää tarpeet. Tässäkin koneessa on paitsi windows niin myös linux-versioita sekä virtuaalikoneessa että cygwinin kautta käytettävissä. 

Windowsin käyttäjien sitä uskonnollisuutta pitäisi katsoa.

Tuollaisella ajatusmaailmalla Microsoft voi tehdä ihan mitä tahansa.

Microsoft on harvoja yrityksiä maailmassa jonka ei tarvitse panostaa euroakaan asiakaspalveluun. Koska on ihan sama mitä mieltä ihmiset on sen tuotteista. Ne ostaa niitä kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Microsoft on harvoja yrityksiä maailmassa jonka ei tarvitse panostaa euroakaan asiakaspalveluun. Koska on ihan sama mitä mieltä ihmiset on sen tuotteista. Ne ostaa niitä kuitenkin.

Mua kiinnostaa lähinnä se, että oma ja sukulaisten koneet toimii vähällä ylläpidolla ja että saan omat hommat hoidettua. Siihen kelpaa hyvin nykyinen Win7 linux - lisäkkeillä terästettynä.

Jos haluat käydä taistoon Microsoftia vastaan niin siitä vaan. Tee se omalla ajallasi vaatimatta että me muut käyttäisimme aikaamme ratkoaksemme Linuxin puuttuvien drivereiden ja Winen ongelmia, kun windowsissa nämä ongelmat on jo ratkaistu. 

Ei pidä korjata sitä mikä jo toimii. Tietokone on edelleenkin pelkkä työkalu.

Vierailija
64/84 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa lähinnä se, että oma ja sukulaisten koneet toimii vähällä ylläpidolla ja että saan omat hommat hoidettua. Siihen kelpaa hyvin nykyinen Win7 linux - lisäkkeillä terästettynä.

Jos haluat käydä taistoon Microsoftia vastaan niin siitä vaan. Tee se omalla ajallasi vaatimatta että me muut käyttäisimme aikaamme ratkoaksemme Linuxin puuttuvien drivereiden ja Winen ongelmia, kun windowsissa nämä ongelmat on jo ratkaistu. 

Ei pidä korjata sitä mikä jo toimii. Tietokone on edelleenkin pelkkä työkalu.

Eli kun Microsoft ilmoittaisi että jokaisesta Windowsista joutuisi maksamaan 500 euroa vuodessa käyttäjämaksua ikuisuuteen asti niin se ei sinua haittaisi?

Koska nyt Microsoft voi tehdä ihan mitä tahansa.

Vierailija
65/84 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä ei ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin käyttää windowsia jos meinaa tietokoneella pelata

Vierailija
66/84 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä ei ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin käyttää windowsia jos meinaa tietokoneella pelata

Eikä tule koskaan olemaankaan tällä menolla.

Vierailija
67/84 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset suostuvat tuollaiseen? Käyttävät käyttöjärjestelmää joka ottaa vallan käyttäjältä pois ja tekee mitä ikinä sitä huvittaa?

Laitappas siihen macbookkiin tai linuxiin tekla structure. Tai kun ostat pelejä niin varaudu ettei ne toimi.

Vierailija
68/84 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitappas siihen macbookkiin tai linuxiin tekla structure. Tai kun ostat pelejä niin varaudu ettei ne toimi.

Jos vaihtoehdot ei kelpaa niin sitten on turha valittaa siitä mitä Windows tekee. Siihen ei ole edes moraalista oikeutta. Sillä Windowsin omistaja EI omista järjestelmäänsä vaan Microsoft.

Kuitenkin ihmiset valittaa koko ajan siitä kun Windows tekee sitä ja tätä. Se on järjetöntä. Ensiksi antaa rahat yritykselle, sitten valittaa miten paska se on ja sitten antaa lisää rahaa yritykselle????

Vierailija
69/84 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiljalleen siirtymässä Ubuntu-käyttäjäksi.

Miksi alapeukkua? Joku Arch-asennus ei edes mene läpi tässä hp:n g7 läppärissä vaan kosahtaa kesken jumiin. Ubuntu meni sukkana ja suunnilleen kaikki toimii kuten pitääkin.

Mikään ei siis toimi.

Vierailija
70/84 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaihtoehdot ei kelpaa niin sitten on turha valittaa siitä mitä Windows tekee. Siihen ei ole edes moraalista oikeutta. Sillä Windowsin omistaja EI omista järjestelmäänsä vaan Microsoft.

Kuitenkin ihmiset valittaa koko ajan siitä kun Windows tekee sitä ja tätä. Se on järjetöntä. Ensiksi antaa rahat yritykselle, sitten valittaa miten paska se on ja sitten antaa lisää rahaa yritykselle????

Minä ne disketit omistan. Ennenkuin olen klikannut yhtäkään käyttöehtoa hyväksytyksi omistan jo ne kaupasta ostetut levyt. Ei microsoft omista minun kodissani yhtään mitään. Nyppäisen nettipiuhan irti ja omistukset loppuvat siihen ;)

Vierailija
71/84 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ne disketit omistan. Ennenkuin olen klikannut yhtäkään käyttöehtoa hyväksytyksi omistan jo ne kaupasta ostetut levyt. Ei microsoft omista minun kodissani yhtään mitään. Nyppäisen nettipiuhan irti ja omistukset loppuvat siihen ;)

Niin loppuu myös käyttö.

Vierailija
72/84 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on että Windows on ainut jolle enimmät PC-pelit toimii, niin on pakko käyttää Windowsia.

Linux on myös kommunismiin perustuva käyttöjärjestelmä (kaikki on ilmaista ja kaikki jaetaan kaikkien kanssa), niin jos on kommunismia vastaan, ei ehkä ole hyvä idea käyttää GNU/Linuxia. GNU:un alkuperäinen tekijä, Richard Stallman on myös aika kummallinen tyyppi jolla on monia kiistanalaisia mielipiteitä eri asioista.

Mutta koko maailma siirtyy pikkuhiljaa koko ajan enemmän sosialismin ja kommunismin suuntaan, niin lopulta Linuxista tulee myös enemmän käytetty käyttöjärjestelmä. Älypuhelimissahan android on jo suurin käyttöjärjestelmä.

Vierailija
73/84 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on että Windows on ainut jolle enimmät PC-pelit toimii, niin on pakko käyttää Windowsia.

Linux on myös kommunismiin perustuva käyttöjärjestelmä (kaikki on ilmaista ja kaikki jaetaan kaikkien kanssa), niin jos on kommunismia vastaan, ei ehkä ole hyvä idea käyttää GNU/Linuxia. GNU:un alkuperäinen tekijä, Richard Stallman on myös aika kummallinen tyyppi jolla on monia kiistanalaisia mielipiteitä eri asioista.

Mutta koko maailma siirtyy pikkuhiljaa koko ajan enemmän sosialismin ja kommunismin suuntaan, niin lopulta Linuxista tulee myös enemmän käytetty käyttöjärjestelmä. Älypuhelimissahan android on jo suurin käyttöjärjestelmä.

Linuxilla ei oel mitään tekemistä kommunismin kanssa

Vierailija
74/84 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi erittäin hyvä jos Microsoft kieltäisi kaikki muut ohjelmat käyttöjärjestelmässään kuin heidän omansa ja yhteistyökumppaneiden.

Samaan tapaan kuin puhelimissa. Kaikki ohjelmat pitäisi ostaa heidän kauppapaikastaan.

Vierailija
75/84 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2008 heitin windowsin roskikseen (potkittuani sen ensin tuusan paskaksi) ja ostin Macin.

Väännelkää vaan kurjat sitä microsoft paskaa, minä käytän tietokonetta, mikä ei tyrkytä mitään, ei pakota mihinkään ja varsinkaan ei tee mitään päivityksiä ilman lupaa.

Kahdeksan vuotta ilman tietokonemurheita, minä ja Mac, kyllä elämä on ihanaa.

Sulla on sitten rantapallo ilman lätkän pleijareita.

Vierailija
76/84 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2008 heitin windowsin roskikseen (potkittuani sen ensin tuusan paskaksi) ja ostin Macin.

Väännelkää vaan kurjat sitä microsoft paskaa, minä käytän tietokonetta, mikä ei tyrkytä mitään, ei pakota mihinkään ja varsinkaan ei tee mitään päivityksiä ilman lupaa.

Kahdeksan vuotta ilman tietokonemurheita, minä ja Mac, kyllä elämä on ihanaa.

Sulla on sitten rantapallo ilman lätkän pleijareita.

Kahdeksan vuotta ilman tietokonemurheita, minä ja Mac, kyllä elämä on ihanaa.Sulla on sitten rantapallo ilman lätkän pleijareita.

Mitä tuo tarkoittaa?

Vierailija
77/84 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Windows 7

En halua windows 10.

Vierailija
78/84 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan sitä toista käyttistä kokeilla, muttakun suurin osa peleistä mitä pelaan on yleensä Winukalle, iOSiin en edes koske, sain tarpeekseni opiskellessa parisen vuotta sitten

Vierailija
79/84 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ongelmia ei oo ollu Windowsin kanssa sitten ME:n, mitä nyt tuo kasi oli vähän pohjanoteeraus. Seiska ja kymppi työkoneissa, kymppi htpc:ssä, hyvin pyörii, ei ongelmia, ei viruksia, voi pelata. Mainittakoon, että teen myös pc:llä paljon grafiikkaa, joka montaa maccikäyttäjää ärsyttää jostain syystä. ;)

Vierailija
80/84 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään ongelmia ei oo ollu Windowsin kanssa sitten ME:n, mitä nyt tuo kasi oli vähän pohjanoteeraus. Seiska ja kymppi työkoneissa, kymppi htpc:ssä, hyvin pyörii, ei ongelmia, ei viruksia, voi pelata. Mainittakoon, että teen myös pc:llä paljon grafiikkaa, joka montaa maccikäyttäjää ärsyttää jostain syystä. ;)

Kuka maccia muka käyttää?