Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen "vitsailu" satuttaa

Vierailija
30.05.2016 |

Miehellä on siis joku ihmetapa loukata mua vitseillään. Hän vitsailee usein siitä miten hänen elämänsä oli rennompaa ja mukavampaa ilman mua. Myös yksi hänen lempivitsailunaiheensa on, että hän ei halua lapsia kanssani :o Kuulostaa oudolta, tiedän. Olen sanonut miehelle että alkaa ihan oikeasti kuulostamaan siltä ettei haluakaan, mutta mies kieltää asian. Tulee vaan väkisin mieleen et onko vitsissä aina osa totuutta :( Mies tietää että nämä "vitsit" sstuttavat mua, mutta vaikuttaa vaan siltä ettei hän pysty hillitsemään itseään...

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille, jotka ovat kirjoittaneet asiallisia kommentteja. Myös se, ettei mies ole sanonut selvää mielipidettä lapsiasiasta, on aiheuttanut sen, että "kalastelen" hänen mielipidettään. Saatan sanoa jotain lapsiin liittyvää, ja katsoa miten hän reagoi. Silloin yleensä alkaa tuo "vitsailu". Ymmärrän että tuo kalasteluni ärsyttää miestä, eikä ole oikea tapa toimia. Mutta hankalaa kun asiasta ei voi puhua asiallisesti :( saattaa toki heitellä vitsejään ilman että aloitan itse puhumaan aiheesta... ap.

Vierailija
22/38 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kun on kaksi lasta "hankittuna" niin ymmärrän täysin miehen epäilyn asian suhteen.

Vauvavaihe on ihanaa aikaa mutta sen jälkeen ongelmia tuntuu vaan tulevan lisää ja niitä kaikkia ei ehdi ratkoa. Tällainen syö parisuhdetta, miestä, naista ja kaikkia.

Jos OIKEASTI haluaa lapsia niin pitää selvittää miten taloudellinen tilanne (säästöt, jo hankittu/peritty omaisuus) kestää lasten saannin, onko lähisukulaiset/kaveripiiri sellaisia joiden kanssa tulee toimeen ja jotka pystyvät ottamaan lapset hoitoon kun tarve vaatii jne.

Vanhemmuus ei ole kaikille mikään ihana leikki, se on aika rasittavaa ähkimistä välillä on joitain onnen hetkiä.

Tämä on varmaan tilastollisesti realistisin kokemus vanhemmuudesta ilman sitä ohutta synkän pilven hopeareunaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on valitettavasti just samanlainen mies. Ollaan oltu yhdessä jo monta vuotta, ja tää "vitsailu" on huomautuksistani huolimatta yltynyt vuosien varrella. Vitsiin verhoillaan mikä tahansa loukkaus tai vittuilu. Se voi liittyä ulkonäkööni, ylipainooni, kauppareissuun, kotitöihin, lapsiin....ihan mihin vaan! Mies tietää loukkaavansa minua noilla "vitseilään", mutta silti jatkaa vittuil... eikun vitsailua.  Olen kuulema huumorintajuton, tylsä, ohutnahkainen mielenipahoittaja kun en ymmärrä hänen vitsejään.

Tilanne on äitynyt niin pahaksi, että ollaan vakavasti harkitsemassa eroa. Tähän tosin liittyy monia muitakin asioita, ei pelkästään "vitsailu". 

Vierailija
24/38 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on valitettavasti just samanlainen mies. Ollaan oltu yhdessä jo monta vuotta, ja tää "vitsailu" on huomautuksistani huolimatta yltynyt vuosien varrella. Vitsiin verhoillaan mikä tahansa loukkaus tai vittuilu. Se voi liittyä ulkonäkööni, ylipainooni, kauppareissuun, kotitöihin, lapsiin....ihan mihin vaan! Mies tietää loukkaavansa minua noilla "vitseilään", mutta silti jatkaa vittuil... eikun vitsailua.  Olen kuulema huumorintajuton, tylsä, ohutnahkainen mielenipahoittaja kun en ymmärrä hänen vitsejään.

Tilanne on äitynyt niin pahaksi, että ollaan vakavasti harkitsemassa eroa. Tähän tosin liittyy monia muitakin asioita, ei pelkästään "vitsailu". 

Kuulostaa tutulta :( Mä en tiedä miten saisin miehen uskomaan et hänen vitsit loukkaa mua. Mua myös pelottaa et tää vitsailu vaan jatkuu/pahenee. Pelkään myös sitä, että tulevaisuudessakaan mies ei tiedä mitä haluaa lapsiasian suhteen, ja joutuisin jatkuvasti hiillostamaan häntä asian suhteen... :( Tsemppiä teille ja jokatapauksessa mukaan kesää, vaikka on ikävä tilanne meneillään. Ap.

Vierailija
25/38 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

*mukavaa kesää. Ap.

Vierailija
26/38 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehottaisin vakavasti miettimään tosissaan, miksi olet hänen kanssaan. Onko sinulla hyvä olla suhteessanne? Mitä saat siitä? Mitä rakastat miehessäsi? En nyt suoranaisesti ole neuvomassa ketään eroamaan, mutta jos fiilikset ovat enemmän negatiiviset kuin positiiviset eikä hän suostu edes muuttamaan käytöstään, joka loukkaa sinua ja josta olet useasti sanonut, niin vähän kyllä pistää miettimään.

Vierailija
27/38 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehottaisin vakavasti miettimään tosissaan, miksi olet hänen kanssaan. Onko sinulla hyvä olla suhteessanne? Mitä saat siitä? Mitä rakastat miehessäsi? En nyt suoranaisesti ole neuvomassa ketään eroamaan, mutta jos fiilikset ovat enemmän negatiiviset kuin positiiviset eikä hän suostu edes muuttamaan käytöstään, joka loukkaa sinua ja josta olet useasti sanonut, niin vähän kyllä pistää miettimään.

Ymmärrän. Juurikin näitä asioita olen koettanut miettiä, ja mietin edelleen :/ En haluaisi heti luovuttaa, ennen kuin kaikki keinot on kokeiltu. Tuntuu vaan välillä melko yksipuoliselta kun toinen ei tunnu yhtään muuttuvan... :/ ap.

Vierailija
28/38 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehessä sekä suhteessamme on paljon hyvääkin. Muutenhan päätös ois varmasti helppo... ap.

Vierailija
29/38 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Juurikin näitä asioita olen koettanut miettiä, ja mietin edelleen :/ En haluaisi heti luovuttaa, ennen kuin kaikki keinot on kokeiltu. Tuntuu vaan välillä melko yksipuoliselta kun toinen ei tunnu yhtään muuttuvan... :/ ap.

Kunnioittaako miehesi sinua ja haluaako hän kohdella sinua hyvin? Asioilla on tapana mennä huonommaksi parisuhteen edetessä, jos häntä ei alkuvaiheessa kiinnosta muuttaa sinua loukkaavaa käytöstään, niin ei hän sitä tule myöhemminkään tekemään. Luultavasti asiat menevät vain huonompaan suuntaan.

Vierailija
30/38 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muut naiset, miltä teistä tuntuisi jos mies vitsailisi ettei halua lapsia kanssasi? Miehen mielestä suutun mitättömistä pikkujutuista. Ap.

Tuntuisi siltä,että mies on oikeasti sitä mieltä,mutta naamioi kommenttinsa huumoriksi,ettei tule riitaa.Vitsissä on (vähintään) puolet totta,kun vitsaillaan muiden kustannuksella :/ Ei aiheen edes tarvitsi olla lasten hankkiminen,jos mies "vitsailisi" siitä,kuinka paljon helpompaa elämä ilman minua on,hän saisi aloittaa helpon ja mukavan elämän ilman minua tai mahdollisia lapsia.

Vierailija
31/38 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo lapsiasia on sivuseikka. Tuo aikuisen miehen käytös kertoo, että et merkitse hänelle sitä, mitä hän selvästi merkitsee sinulle. Tuollainen puhe ei kuulu terveeseen parisuhteeseen. Olet todennäköisesti hänelle joku, jonka kanssa ollaan, kun parempaa ei ole löytynyt. Vaihto on ajankohtainen heti, kun löytyy joku "parempi". Ärsytät häntä olemassaolollasi ja se ei ole sinun vikasi vaan hänen.

Oletko jotenkin epätoivoisesti kiinni miehessä? Biologinen kello tai yksinjäämisen pelko? Muuten en käsitä, miksi siedät tuollaista. Onko sinulla kotoa malli, jossa sinua (tai naista) saa lytätä ja kävellä yli mennen tullen? Onko sinulla huono itsetunto?

Mies ei rakasta sinua enkä jatkaisi suhdetta tuossa iässä, pilaat elämäsi. Löydät kyllä paremman, vaikka nyt tuntuu, että miehessä on hyvääkin. Muutos eli ero tuntuu vaikeammalta kuin pysyminen huonossa suhteessa.

En ikimaailmassa kuuntelisi tuollaista eikä tulisi mieleenkään, että mieheni tai kukaan aiemmista kumppaneistani olisi puhunut minulle noin.

Vierailija
32/38 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille, että jos ei loukkaavat kommentit kohta lopu niin lähdet kävelemään suhteesta. Ja jos vielä jatkaa niin lähde oikeasti, ainakin vähäksi aikaa. Luulisi oppivan tavoille jos oikeasti haluaa olla kanssasi.

Vierailija
33/38 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta miehesi on urpo.

Vierailija
34/38 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis et kai oikeasti mieti naimisiin menoa ja lasten hankkimista miehen kanssa joka ei kykene keskustelemaan asiallisesti ja joka tahallaan loukkaa sinua "vitseillään"???? 

Nyt valoja päällä nainen!

Vierailija
35/38 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miehessä sekä suhteessamme on paljon hyvääkin. Muutenhan päätös ois varmasti helppo... ap.

Ei välttämättä.Jotkut roikkuvat huonoissa suhteissa,koska alitajuisesti uskovat,etteivät kunnon kohtelua ansaitsekaan.Tai pelkäävät olla yksin.Tai sitä on niin tottunut siihen toiseen ihmiseen.Se,että ei ole helppo päästää irti,ei automaattisesti tarkoita että suhteessa ja kumppanissa on paljon hyvää.

Vierailija
36/38 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä.Jotkut roikkuvat huonoissa suhteissa,koska alitajuisesti uskovat,etteivät kunnon kohtelua ansaitsekaan.Tai pelkäävät olla yksin.Tai sitä on niin tottunut siihen toiseen ihmiseen.Se,että ei ole helppo päästää irti,ei automaattisesti tarkoita että suhteessa ja kumppanissa on paljon hyvää.

Niin, no tuokin on totta. Mutta kyllä meillä on paljon hyvääkin... Niiden hyvien hetkien takia sitä varmaan onkin pitänyt kiinni näin kauan... ap.

Vierailija
37/38 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, en halua jankuttaa, mutta luitko kommenttini (nro12)?

Oma mieheni oli myös tuollainen vitsiveikko, mutta paransi tapansa kun todella laitoin kovan kovaa vastaan.

Ja on nyt todella ihana mies, jo monen vuoden ajan.

Vierailija
38/38 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

No eihän kukaan heitä ilmoille tuollaisia vitsejä, ellei siinä olisi totuuden siemen.

Voi olla, että miehellä on sellainen parisuhteen malli, että siinä kuuluu vaan olla möllöttää ja kärsiä. Jos hänen vanhempiensa avioliitto on ollut sellainen, hän ehkä itsekin toistaa samaa kaavaa. Eli ajattelee, että tässä nyt vaan pitää olla ja valittaa, vaikka oikeasti ei viihdykään.

Vastuutontahan tuollainen on, ja tosi lapsellista. Itse en jaksaisi kuunnella tuollaista vaan ehdottaisin asumuseroa. Mies voisi sitten ihan vapaalta jalalta miettiä rauhassa, miten haluaa jatkaa, vai haluaako ollenkaan.

Nää on just näitä "akka jätti" miehiä,  joille mikään ei ole koskaan hyvin. 

En mäkään jaksaisi kuunnella :( Oon sanonut monta kertaa miehelle, että hänen vitsit satuttaa, mutta ei auta... Joskus on luvannut ettei enää vitsaile, mutta aina se vaan jatkuu. Ei kuulema halua erotakaan. Ei olla naimisissa, eikä edes asuta yhdessä. Ap.

Tottakai se jatkuu koska mies ei vitsaile. Lue rivit äläkä niiden välejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän