Arvostele edellisen aamupala ja kerro oma
Itse söin:
kupin kahvia maidolla
lasin appelsiinimehua
palan ruisleipää kasvirasvalevitteellä
neljännes levyn tummaa suklaata
Kommentit (20)
Arvostele terveellisyyden kannalta vai millä kriteereillä?
Ankea tuo ainakin on. Ruisleivän känttyä kasvisrasvalla... Kuinka paljon on neljännes levyä suklaata? Olet ehkä huomannut, että levyjä on kovin erikokoisia.
Itselleni ei suklaa aamusta maistuisi, mutta jos maistuu ja ei ole ylipainoa, niin mikäs siinä.
Vierailija kirjoitti:
Suklaa pois, appelsiinimehu pois.
Omani on kuppi kahvia ja kessu
Kessu pois.
Oma aamupala: lautasellinen kaurapuuroa, raejuustoa ja mukillinen mustikkakeittoa.
Vierailija kirjoitti:
2 kuppia kahvija ja panaani
Vaihda se panaani banaaniin niin hyvä on.
Ei houkuta ainakaan sun aamiainen. Suklaa lähinnä jopa ällöttää aamusta.
Mä söin kaurapuuroa ja mustikoita, nektariinin ja keitetyn kananmunan. Kahvikupillisen kevytmaidolla lisäksi.
Puuro on melkein joka päivä, kun teen lapselle, niin samalla itsellenikin. Vaihtelen viljalaatuja ja maidon osuutta. Maustan eri tavoin (esim. kaurapuuro ja murskattu banaani on yllättävän hyvää). Välillä vain voisilmä tms.
Näin puurosta saa yllättävnkin monipuolisen rungon aamiaiselle. Kananmuna puolestaan pitää nälkää todella hyvin. Olen huomannut, että jos aamiaseen kuuluu kananmuna, niin nälän tunteen heräämisen ajankohta voi siirtyä jopa kahdella tunnilla.
2 keitettyä munaa, 2 palaa paistettua pekonia ja 100g kurkkua. Kuppi kahvia. En muuten syö enää vhh mutta aamupala jäänyt tollaiseksi koska se on niin hyvä ja sillä jaksaa pitkälle.
Aloittajan aamupala tuntuu pilipali-kamalta.
neljä kaurapaahtisviipaletta päällä emmentaljuustoa pippuria ja aromisuolaa, mikrotettu juusto sulaksi. Muki maitoa. Keittänet mukillisen pannukahvia loppukaneetiksi.
Ei edellisen aamiaisesta valittamista, panaanit ovat terveellisiä.
Kaksi paahtispalaa, joilla kinkkusulatejuustoa, emmentalviipale, saksalaista salamia. Kupillinen cortadoa. Pensasmustikoita. Lasillinen vetta, Omega3, laakkeet.
Tiedan, ettei ole kovin terveellinen, mutta en pida tomaatista/kurkusta etc.
Aloittajalta kasvisrasva ja suklaa pois.
Itse: 1 pala ruisleipää maidon kanssa, 1 pala kokojyväpaahtoleipää kahvin kanssa. Leivälle VOITA, juustoa (15 %), maksamakkaraa, tomaattia ja kurkkua. Vesimelonin palasia.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi paahtispalaa, joilla kinkkusulatejuustoa, emmentalviipale, saksalaista salamia. Kupillinen cortadoa. Pensasmustikoita. Lasillinen vetta, Omega3, laakkeet.
Vaikuttaisi siltä, että sulla oli krapula-aamu.
Oma aamiainen:
Kuppi kahvia, lasi appelsiinimehua ja lautasellinen perjantailta ylijääneitä juustokuorrutettuja kukkakaalinnuppuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaisi siltä, että sulla oli krapula-aamu.
Oma aamiainen:
Kuppi kahvia, lasi appelsiinimehua ja lautasellinen perjantailta ylijääneitä juustokuorrutettuja kukkakaalinnuppuja.
Kahvi ja mehu hyvä, kuorrutetut kukkakaalinuput muuten ihan ok mutta aamupalaksi ja perjentaisia.. mutta jos itselle maistui niin mikäpä siinä.
Itse join kaksi kuppia mustaa kahvia, kulhollisen kreikkalaista jogurttia myslinkera. Piti syödä vielä omena mutta en jaksanut.
Kaikille ei maistu heti aamusta - teen joskus näin, juon mehua ja syön vasta tunnin parin päästä.
Kaurapuuro, kahvi, banaani, lakritsaa.
Kiva herätä aamulla kun on valmiit voileivät.
Ehkä jättäisin appelsiinimehun pois muuten ihan jees ja varmaan nälkäkin pysyy hetken pois kun on juustoa.
Oma aamupala kaksi mukia kahvia maidolla ja ruisviipale voimariinilla ja juustosiivulla.
Edelliselle, ihan ok. En itse saisi maksamakkaraa alas, mutta muuten.
Omani: Ennen lenkkiä iso lasi vettä ja banaani.
Lenkin jälkeen ohrapuuroa voisilmällä, auringonkukan siemenillä ja pakasteherukoilla. Lasillinen vettä ja kaksi kuppia kahvia soijamaidolla.
Vierailija kirjoitti:
Edelliselle, ihan ok. En itse saisi maksamakkaraa alas, mutta muuten.
Omani: Ennen lenkkiä iso lasi vettä ja banaani.
Lenkin jälkeen ohrapuuroa voisilmällä, auringonkukan siemenillä ja pakasteherukoilla. Lasillinen vettä ja kaksi kuppia kahvia soijamaidolla.
Muuten hyvä aamiainen sulla mutta soijamaitoa en joisi.
Minulla kaurapuuro ja puolukkasurvosta ja kevytmaitoa. Kahvia 2 kupillista.
Itse en pärjäisi pelkällä puurolla.
Söin ennen aamukävelyä reissumiehen, jonka välissä voita, 1 kananmuna, naudanpaistia, kermajuustoa ja kurkkua. Juomana sokeroimaton musta tee.
Suklaa pois, appelsiinimehu pois.
Omani on kuppi kahvia ja kessu